Airwolf: Season One DVD-anmeldelse

Airwolf - sesong 1 . Dette er et så flott show at jeg føler at jeg burde ringe Universal og betale dem for å la meg skrive om det. Jeg mener, hvem elsker ikke Jan-Michael Vincent? Hvem elsker ikke kjemien han har med Ernest Borgnine? Jeg så ikke på dette programmet da det først ble sendt, men jeg antar at mitt første spørsmål er hvorfor det bare gikk fra 1984-1986? Dette flotte showet handler om historien om Stringfellow Hawke (Vincent), en frafallen pilot som er tildelt topphemmelige oppdrag for CIA av Archangel (Alex Cord). Hawke's velger å utføre disse oppdragene ved hjelp av Airwolf. Et toppmoderne, helt foran sin tid helikopter utstyrt med fantastisk ildkraft og banebrytende overvåkingsutstyr. Sammen reiser Hawke og Dominic (Ernest Borgnine) verden rundt for å spore og stille spioner og kriminelle for retten. Igjen, jeg må spørre hvordan i all verden dette showet gled gjennom sprekkene? Ok, jeg vet at det å ha 2 sesonger (eller kanskje det var 3?) sier noe (jeg mener, det er ikke slik at dette programmet ble kansellert etter den første sesongen), men jeg tror bare at Airworld fortjente så mye mer. Heldigvis fant jeg dette programmet gjennom KDOC i Orange County, og når jeg begynte å se det, ble det noe jeg ikke ønsket å se så mye som jeg måtte se. I denne dag og alder av hi-tech viser som Alias og CSI , Airwolf - sesong 1 viser tydelig at den var der før dem alle.

En annen ting jeg synes er interessant er hvordan disse showene ikke ser så daterte ut. Ok, teknologien ser utdatert ut, og lydsporet av typen Tangerine Dream (som jeg elsker), hjelper ikke noe, men på slutten av dagen ser Airwolf al plane fortsatt ganske imponerende ut. Jeg har en tendens til å tenke at hvis du stablet dette helikopteret opp mot helikoptrene det amerikanske militæret bruker i dag, ville du sannsynligvis ikke kunne fortelle hvilket som kom først. La oss heller ikke glemme den stille glansen til Jan-Michel Vincent. Denne skuespilleren sier mer med ett blikk, enn de fleste skuespillere sier i en hel film. Vincent bare å være på skjermen er en produksjonsverdi i seg selv. Jeg antar at jeg bare er imponert over hvordan hele rollebesetningen i dette showet virkelig hevet materialet. Riktignok virker det godt skrevet som det var, men disse skuespillerne leverer veldig sterke karakterer. De spiller ikke bare deler av å fylle ut typene av en bestemt rolle. Alt virker beregnet og jeg vet ikke om et annet show som kan skilte med 3 solide skuespillere i så viktige og forskjellige roller.

Ingen ekstramateriale fulgte med denne DVD-en i det hele tatt. Ok, jeg kan tilgi dette rett og slett fordi jeg er så stor fan av dette showet. Jeg mener, den kommer med 2 disker og omtrent 9 timer og 52 minutter med ren skue og seerglede. Dessverre er dette alt det kommer med. Jeg kommer til å bønnfalle Universal akkurat nå, på sidene til Movieweb, om å samle den andre sesongen. Jeg sier dette bare fordi showet vil avsluttes med flere sesonger på DVD, og ​​du kommer til å gå glipp av å virkelig gi de sanne fansen noe spesielt.

Vær så snill, når det er på tide å lage Airwolf - sesong to , søk Universal tilbake partiet. Ring Vincent og de andre, og la den DVD-en inneholde intervjuer og kommentarer og alt annet du kan komprimere til disse DVD-ene.

Full Frame 1.33:1. Selv om jeg på en måte har lest Universal the riot act for ikke å inkludere noen statister, skal jeg takke dem akkurat nå for at de ikke har laget disse showene i widescreen. Jeg vet at de ikke ble skutt på den måten, jeg vet også at mange ganger, for DVD-er, prøver selskaper å få ting til å virke bedre eller mer med tiden ved å legge til små ekstramateriale som ender opp med å ikke gjøre annet enn å rote med originale show. Universal har sagt opp, og jeg er glad de gjorde det. Dette showet ville ikke være det samme med de små svarte stolpene over og under. En del av det jeg tror gjør Airwolf - sesong 1 en så fantastisk seeropplevelse er det faktum at dette showet har et datert utseende. Den ble skutt på en slik måte at det ser ut til at den aldri skjærer seg. På mange måter ser det ut som gamle TV-serier da karakterer bare gikk inn og ut av en scene uten at kameraet egentlig beveget seg så mye. Hvorfor dette fungerer så bra er fordi når handlingene til Airwolf finner sted, er vi rett ved siden av det. Det har ikke vært massevis av uvedkommende handlinger før det, og det er ikke noe technovibe-lydspor som har pulsert hjernen vår til underkastelse. Alt om dette showet fungerer bare når det gjelder seernes perspektiv. DVD-overføringene er også klare og solid utført.

Engelsk Dolby Digital 2.0 Mono. Du vet, jeg er fortsatt litt overrasket over at disse showene, så sent som på midten av 1980-tallet, fortsatt ble utført i mono. Ikke at jeg har noe imot eller virkelig legger merke til en lydforskjell (jeg er tross alt døv på det ene øret, ikke sant?), men det er bare overraskende for meg fordi jeg vet at det hadde skjedd store fremskritt i filmlyden noen år før det. Uansett, når de kjente notatene til Airwolf temaet startet, et stort smil kom til ansiktet mitt og jeg kunne ha brydd meg mindre om hvilken type lyd disse DVD-ene hadde. Jeg satte volumnivåene til omtrent midten av volumlinjen, og det var alt jeg måtte gjøre. Jeg vet at folk med hjemmekinoanlegg kanskje nekter å kjøpe et monolydshow, men jeg tror ærlig talt at lydsporet og lyddesignet er slik at dette showet virker mye større i omfang og størrelse enn det egentlig er. Jeg vil gjerne ha muligheten til å screene dette boksen på et virkelig godt system for å høre hvordan det høres ut, og for å se hva en hjemmekino-entusiast tenker om lydnivået på disse diskene.

Stringfellow, Archangel og Dominic stirrer på oss. Blikkene i øynene deres inviterer oss inn i denne boksen. Å se episodene, å undersøke dem og å revurdere våre tanker og ideer om 1980-tallet. Motivet er veldig hi-tech med en blanding av oransje, svart og grønt. Den oransje gir en fin touch til bildene av karakterene og den grønne, med noen av de morsomme bokstavene rundt boksen, gir dette settet en liten Matrix-aktig følelse. Baksiden har noen bilder fra showet med 2 bilder av en fyr som ikke er Jan-Michel Vincent. Jeg har en tendens til å tro at dette er fyren som spilte Stringfellows bror i TV-showet fra 1987, og det er personen på disse bildene. Jeg kan imidlertid ta feil. Jeg husker at jeg så denne filmen (tror i hvert fall jeg så den) og lurte på hvem denne bedrageren var. Det er en liten beskrivelse av showet samt noen tekniske spesifikasjoner på baksiden også. De faktiske DVD-omslagene har samme omslag som forsiden av denne boksen, og baksiden har en episodeliste med kortfattede beskrivelser av de 11 programmene som utgjør denne første sesongen.

Jeg synes det er ganske tydelig at denne anmeldelsen ikke er noe mer enn et kjærlighetsbrev om Airwolf - sesong 1 . Jeg synes at dette showet er forbløffende forut for sin tid, og veldig bevisst med emnet. Jeg blir aldri lei av å se disse programmene, selv om jeg er veldig kjent med dem. Det er en ynde og snert, ikke bare om Stringfellow Hawke, men med hele showet generelt. Jeg tror at mange TV-skribenter og kommende TV-skribenter kan gjøre seg selv en tjeneste ved å se og plukke fra hverandre dette flotte programmet.

Vennligst Universal, pakk den neste med massevis av ekstrautstyr!