Batman: The Animated Series, Vol. 3 DVD anmeldelse

Batman the Animated Series - bind tre var interessant nok min første innvielse til hele auraen til The Dark Knight. Jeg hadde hørt om det, og jeg har vist noen av Batman-filmene, men de hadde ikke denne spesielle inkarnasjonen av Caped Crusader. Jeg elsker virkelig modenheten til dette showet. Jeg tror folk har en tendens til å avfeie tegneserier som bare å være tankegodteri for barn. Jeg tror de ser på tegneserier som ikke noe mer enn noe som opptar hodet til egensindige ungdommer. Vi vil, Batman the Animated Series - bind tre gjør ingenting annet enn å vise hvor mye feil disse antakelsene er. Jeg tror at hvis du virkelig ser episodene av dette programmet, og jeg mener at hvis noen som ikke er interessert i animasjon eller tegneserier gjør dette, vil de bli positivt overrasket over hva de til slutt finner ut av dette materialet. Det er dype lag med tekst og undertekst, og jeg synes det er flott at menneskene som laget dette showet tok animasjon på alvor. Jeg tror også at det lover godt mot tanken om at alt folk vil ha er lett underholdning. På overflaten er dette noe som ligner Batman the Animated Series - bind tre ser ut til å gjøre. Likevel, etter å ha sett noen episoder innser du at det er veldig store ideer på jobben.

Måten disse showene er tegnet på, plottene, karakterene som Batman må gå opp mot er alle representative for større ideer. Jeg er sikker på at noen vil tro at hvis du prøver hardt nok, kan du lese en dyp undertekst inn i hva som helst, men jeg tror det er en universell oppfatning at Dark Knight-delen av Batmans historie vrimler av sosial betydning. Likevel er det fortsatt mye action, spenning og upåklagelig timing. Batman the Animated Series - bind tre er et must for fansen og for folk som liker godt utført animasjon.

Kommentarspor

Det er kommentarspor på 3 av de 29 episodene som utgjør dette volumet. De er for Harlequinade, Read My Lips og House and Garden. Jeg sier ikke at dette er en forutsetning, men jeg tror at hvis du har stor interesse for å faktisk drive med animasjon, vil du få mye ut av disse kommentarsporene. Som en som lager sin egen animasjonsfilm ( 1985-1986 ) Jeg bare elsker å høre om prosessen. Menneskene som skapte dette showet jobber på et så høyere nivå enn meg, men samtidig er den generelle strukturen når det gjelder å få historien ned på papiret og følelsene på skjermen de samme.

Gothams nye ridder: Batgirl

Dette er et historisk og nåværende blikk på Batgirl-karakteren og hvordan hun kommer inn i dette showet. Siden jeg egentlig ikke har noen referanseramme for karakteren (annet enn å se episodene på disse diskene), var det interessant å lene seg tilbake og finne ut hvordan hun ble til. Vi finner ut hva skaperne hadde i tankene for henne, hvorfor de ønsket at hun skulle være mer selvsikker enn i andre inkarnasjoner og generelt hvorfor de følte at det var på tide å gjøre henne til en del av teamet. Jeg syntes denne funksjonen var både innsiktsfull og opplysende, spesielt for en som meg selv som fortsatt er ny på hele denne animasjonstingen.

Standardversjon presentert i et format som bevarer sideforholdet til den originale TV-utstillingen. Det er tre ting som gjør at denne forestillingen virkelig skiller seg ut. Først er sparsomheten i bilder. Det er ikke en million ting som skjer på en gang, handlingen er lett å følge og det er virkelig ikke massevis av ting som skjer i bakgrunnen ettersom hovedpersonene gjør sitt i forgrunnen. Jeg liker dette fordi det gjorde programmene veldig enkle å se. For det andre er det generelle mørke utseendet til showet. For en tegneserie må dette virkelig ha skremt nettverkslederne fordi barneshow vanligvis ikke ser slik ut. Likevel, på samme tid, ser dette ut til å bare være en barneforestilling kun i navn. Mørket legger til en helt annen psykologisk kontekst til denne forestillingen. Til slutt, tempoet i dette showet er ikke som alle andre du har sett. Vanligvis er tegneserier fylt med raske klipp, rask dialog og mer skjer i løpet av ett minutt, så skjer det vanligvis i løpet av en time i en live action-film. De 29 episodene av Batman the Animated Series - bind tre er bevisste, men ikke kjedelige. Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg ville like dette i en live actionfilm, men i animasjon ser alt utrolig stemningsfullt ut.

Dolby Digital. I stereo på engelsk, spansk og fransk. Jeg måtte skru opp volumet litt høyere enn vanlig for disse diskene, men når jeg først fikk innstilt lydnivåene på TV-en min, spilte alt bra. Det er en anstendig mengde dialog, men jeg ble overraskende mer opptatt av det visuelle utseendet til dette showet. Det er rart fordi annet enn dialogen og musikken la jeg ikke merke til mye lyd-FX brukt i dette showet. Jada, de er der for å understreke et bestemt punkt eller scene, men jeg la ikke merke til dem som jeg trodde jeg kunne. Jeg er virkelig overrasket over at dette showet noen gang ble laget. Jeg sier dette fordi det er veldig arty. Klart det er de typiske handlingskonvensjonene vi har kommet til å forvente fra Batman, men ting er bare på et helt annet nivå her. Det faktum at dette showet var så populært som det var, og resonerte så sterkt blant fansen og tilfeldige observatører, tror jeg virkelig sier noe om hvilken type mat folk ønsker å se.

En lilla boks med forskjellige bilder fra de forskjellige episodene blandet med gule farger, har Batman sprutet over fronten, liksom sprukket gjennom det hele. Dette første bildet er veldig sterkt, og jeg elsker alle bildene som ble brukt til dette boksdekselet. Baksiden har 4 bilder fra showet (hvorav tre inneholder Batman og Robin), en beskrivelse av hva de generelle temaene for disse episodene er, en liste over spesialfunksjoner og tekniske spesifikasjoner. Inne i dekselet brettes de 4 diskene ut (hver plassert i sitt eget plastområde) med forskjellige bilder fra showet utsmykket over hele emballasjen. Dette bokssettet ser helt topp ut og burde appellere til harde fans så vel som folk som meg selv som ikke er så opptatt av ting som vi sannsynligvis burde være.

Jeg legger veldig gjerne til Batman the Animated Series - bind tre til min DVD-samling. Det er et veldig solid utført stykke animasjon, og når det gjelder Batman-ting, synes jeg det er ekstremt intellektuelt. Fra innpakningen, til episodene, til tilleggsmateriellet, alt om dette 4 disksettet skriker om øm kjærlig omsorg. Jeg tror dette vil være et flott utgangspunkt for meg å ta min nyvunne interesse for Batman, og utforske noen av de andre inkarnasjonene av den ekte mannen i svart. Med en klokke på 609 minutter vil denne boksen gi timer med glede til alle som kjøper den.

Flott jobbet DC tegneserier!!

Batman: The Animated Series var utgitt .