Charlie DVD anmeldelse

Jeg hadde aldri hørt om Charlie ardson før jeg viste DVDen Charlie . Med utseendet til frontdekselet og beskrivelsen på baksiden, forventet jeg nok en britisk kaperslikk som etterfulgte slike bevegelser som Snatch and Lock, Stock, & Two Smoking Barrels. Forestill deg min overraskelse da jeg fant ut at dette var livshistorien til en av Storbritannias mest beryktede krimfigurer. Gjengen hans ble bare rivalisert av The Krays , to slemme brødre fra en annen del av England som også drev et stort kriminalitetssyndikat. Jeg så filmen på dem tilbake i 1990, og jeg syntes den var litt kjedelig.

Mens historien fortalte inn Charlie er ikke noe vi ikke har sett før, prestasjonen gitt av Luke Goss (som spiller tittelrollen) er virkelig fantastisk. Som alle de store skurkene gjennom historien er det en fantastisk dualitet. Han kan slå noen meningsløse i en scene, så ser vi ham hjelpe noen han knapt kjenner i en annen. Det er denne motsetningen som oppsummerer denne karaktertypen.

Ingen ekstramateriale fulgte med denne DVDen. Dessverre tror jeg dette kunne ha brukt en bak kulissene featurette eller kanskje et historisk, dokumentarisk blikk på tilblivelsen av denne filmen. Jeg sier dette hovedsakelig fordi jeg synes karakteren som Goss legemliggjør er så interessant, og frem til jeg viste denne filmen hadde jeg aldri engang visst at denne karakteren eksisterte.

Anamorfisk bredskjerm - 1,78:1. Jeg tror at denne filmen åpenbart har et budsjett, men jeg liker hvordan den ser ut. Å lage periodestykker er aldri lett, og å gjøre det med et lite budsjett (som jeg bare antar at denne filmen hadde) hjelper ikke saken. Totalt sett synes jeg denne filmen ser stor ut, og jeg liker også måten Luke Goss er laget for å skille seg ut. Han er skutt på en slik måte at bildet hans nesten kommer ut av skjermen. Den har det jeg bare kan beskrive som en sterk kvalitet. Som et resultat gjør det at opptredenen hans og alle scenene han er i, ser ut som om vold når som helst kan bryte ut.

Dolby Digital. Engelsk - 5.1 Dolby Surround. Noen ganger når jeg ser på filmer som dette og karakterene har så sterke aksenter, setter jeg faktisk på undertekstfunksjonen. Jeg trengte ikke med denne filmen. Selv om karakterens aksenter var veldig sterke, la jeg ikke merke til noe problem med å kunne forstå ting. Jeg tror bruken av bilde og lyd (spesielt i de sparsomt utførte saktefilmene) virkelig endte opp med å bidra til den generelle trusselen som denne filmen projiserer. Det er ikke et fantastisk lyddesign, det er bare lagret for de voldelige øyeblikkene det virker. Likevel er det nok av dem til å få denne filmen til å virke veldig kjøttfull i den avdelingen.

Det er dette som til syvende og sist kommer til å skade denne filmen. Jeg tror ikke nok folk vet hvem Luke Goss er til å virkelig leie denne filmen basert på det store bildet av ham på forsiden av DVD-dekselet. Dessuten ser dette dekselet bare billig ut. Det ser ikke engang ut som det ble gjort med moderne teknologi. Det er en sterk blanding av rødt og hvitt, og dette overføres også til baksiden. Det er 3 bilder fra filmen, en grei beskrivelse av historien, en rollebesetning og tekniske spesifikasjoner. Jeg er ikke sikker på nøyaktig hva de kunne ha gjort for å forbedre måten dette omslaget ser ut på, men alt ville vært bedre enn det intetsigende, sammensatte førsteinntrykket som er laget her.

Charlie var et lysende blikk på en av Englands mest interessante krimfigurer. I USA er vi så oversvømmet av den italienske mafiaen (og nylig den meksikanske og asiatiske), at jeg tror vi glemmer noen ganger at vennene våre på andre siden av havet også har hatt sin del av ganske anstendige krimsjefer. Jeg tror det som får dem til å virke så farlige er vår forutinntatte oppfatning av hvem disse kriminalitetsfigurene er. De er så godt snakket, så ordentlige på så mange måter at når de begår en grufull forbrytelse, eller lager aviser, virker det spesielt oppsiktsvekkende.

Malcolm Meeds, som skrev og regisserte denne filmen, har skapt en stor prestasjon med sin fortelling om den advarende historien om Charlie Richardson. Jeg gleder meg til å se mer av arbeidet hans.