Chumscrubber-anmeldelsen

Hvis du noen gang har vært outsideren, enstøingen, eller hvis du var den populære, vil du være følelsesmessig knyttet.

Du husker den første dagen på videregående: du kjente alle, men ingen kjente deg egentlig. Sett deg inn i Dean Stiffles sko. Han er ikke den typiske tenåringen – han fant vennen sin, Troy, som tilfeldigvis er skolens narkotikaforhandler, hengende livløs på soverommet sitt etter en overdose av narkotika. Og nå blir han mobbet til å gå tilbake til rommet sitt for å finne stoffet. Det eneste er at Dean virkelig ikke bryr seg om å få stoffene.

Selvfølgelig passer dette ikke bra med gruppen av mobberne, så de tror de har kommet opp med en strålende plan for å få Dean til å få stoffet deres. De vil kidnappe Deans yngre bror, Charlie, og holde ham for løsepenger. Ett problem - de tok feil Charlie. De tok sønnen til politimesteren og kvinnen som gifter seg med ordføreren (ja, de to foreldrene er skilt). Nå kunne Dean brydd seg enda mindre; men mobberne bestemmer seg for at de skal beholde ungen for løsepenger uansett. Dean innser etter hvert at han virkelig bryr seg og prøver å stoppe disse mobberne.

Nok av plottet fordi du må se denne filmen for å finne ut av alt som skjer. Og jeg anbefaler deg absolutt å se denne filmen! Det er morsomt og emosjonelt på en satirisk måte.

I tillegg har den en strålende rollebesetning som starter med Dean, som spilles av Jaime Bell; du vil huske ham som Billy Elliot i hitfilmen fra 2000. Han hoppet inn i rollen som Dean og får deg virkelig til å ta en titt på livet rundt deg; se hva du har og ikke la livet ditt kaste bort. En av mobberne (som egentlig ikke er en mobber), Crystal, spilles av Camilla Belle. Det er hun som til slutt overbeviser Dean om at han burde hjelpe. De to ekte mobberne er Justin Chatwin og Lou Taylor Pucci. Og gutt spiller de rollen; du liker virkelig ikke disse barna, og hatet bærer gjennom hele filmen.

Ok, det er hovedrollene, her er de andre navnene i filmen: Glenn Close, som spiller Troys mor, Allison Janney, som er Deans mor, Carrie-Anne Moss spiller Crystals mor, Ralph Fiennes, som er ordfører, og Rita Wilson, som er den kidnappede Charlies mor. Jeg vil si du har litt stjernekraft!

I utgangspunktet, Chumscrubberen er et videospill alle barna er besatt av. Han er en tenåring som dreper zombier med sitt eget avkuttede hode, som han bærer rundt med. Regissør Arie Posin ønsket å lage denne filmen i øynene av hvordan han husket å være et barn der foreldre og tenåringer 'lever i to separate, men parallelle verdener.'

Det er noen fantastiske gjennombruddsprestasjoner i denne filmen. Historien og forfatterskapet er veldig kreativt. Du vil le selv om det egentlig ikke er en komedie. Dette er i grunnen en vits om livet og hvor altfor seriøst vi tar det. Jeg sier ikke at du skal gå til nærmeste skole og kidnappe noen, for det ville være ulovlig. Men se på omgivelsene dine og se hvilket fantastisk liv du har og hva du kan gjøre med det.

Chumscrubberen åpner i utvalgte byer 5. august; se etter det over hele landet snart!