Cry Baby DVD anmeldelse

Jeg så først Gråtebaby da den ble utgitt tilbake i 1989. Selv om jeg syntes den var bra, likte jeg Waters sin film før denne, Hår spray , mye mer. Jeg vet ikke hvorfor, jeg husker bare at filmen passet bedre med meg som en generell filmopplevelse. Nå, etter å ha sett den på nytt, historien om Wade Cry-Baby Walker (Johnny Depp), som har en fantastisk evne til å drive kvinner vill (ja, det har noe å gjøre med kallenavnet hans), men får problemer når han og Allison Vernon -Williams (Amy Locane) fall in love, er faktisk en supre, fetere versjon av Romeo og Julie. Williams' er et torg og Cry-Baby er en drapering, og dette setter i gang en hel kjede av ville hendelser. Fortalt med klassisk John Waters humor, Gråtebaby er en musikalsk, melodramatisk, retrofilm i alle fasonger.

Etter å ha vist denne filmen har jeg bestemt meg for det jeg likte bedre Hår spray var at det var (av alle ting!) mer normalt da Gråtebaby . Dessverre tillot min kunnskap om kino meg ikke å sette pris på Gråtebaby like mye som jeg gjør nå. Denne filmen er en solid bit av leiren, men skuespillerne og skuespillerinnene faker det ikke. De blunker ikke til kameraet, og de spiller ikke roller. De spiller alt så rett som mulig, med sluttresultatet en film som seriøst prøver å oppnå noe bra.

Det kom fra Baltimore Making Of

Dette er et solid stykke bak kulissene ledet av John Waters og rollebesetningen. Waters snakker på en slik måte at han får alt til å virke enkelt. Det er som om han har en idé, forplikter den til papiret og dermed blir filmene hans laget. Jeg vet at ting åpenbart aldri er så lett, men han får det absolutt til å virke slik. Når du ser på hans oeuvre, virker det som om han må ha litt flaks for å kunne lage filmene han gjør. Denne featuretten snakker med mange av rollebesetningene, og ja, Mr. Depp dukker opp. Egentlig gjør han mer enn utseende, men jeg tror intervjuet ble gjort før han ble Johnny Depp.

Featurekommentar med regissør John Waters

John Waters ser virkelig ut til å ha det bra med dette. Det ser ut til at han akkurat har lene seg tilbake, satt på filmen og uten noen notater eller punkter han vil treffe, begynner han bare å snakke om filmen. Han forklarer hvordan folk ble rollebesatt (Traci Lords er den mest interessante historien etter min mening), og forteller egentlig fansen alt de kunne ønske å vite om

Gråtebaby . Jeg setter også pris på at han snakket over hele filmen. Så mange ganger du leser på DVD-er at det er et kommentarspor. Så du kjøper filmen og innser at det er en scenespesifikk kommentar.

Slettede scener

Sannelig er tanken på at det er slettede scener i en John Waters-film overraskende. Jeg føler dette først og fremst fordi han virker som en filmskaper som legger hva han vil i filmene sine. Disse scenene var først og fremst fortsettelser av scener i filmen som sannsynligvis ble klippet av tidsmessige årsaker. Selv om det ikke var så mange her, tror jeg at dette er en ekstra funksjon som kunne vært utelatt fra disken. Totalt sett følte jeg bare ikke at de tilførte noe til skuespillerens prestasjoner, eller belyste mye om filmen. De diehard-fansen vil nok være veldig glade.

Anamorfisk bredskjerm 1,85:1. Selv om denne filmen er et tidsriktig stykke, har den virkelig et solid og originalt 1950-tallsutseende. Alt virker lysere og større i John Waters verden. Jeg elsker kontrasten mellom hvor perfekt alt ser ut på utsiden, og likevel under alt dette har du hele magen som blir ignorert. Likevel er underlivet akkurat der John Waters liker å bo, og som et resultat ser vi at det egentlig ikke er så stor forskjell mellom det rene og det urene. Personlig elsker jeg utseendet på 50-tallet. Jeg elsker stilen som den fremsettes med i denne filmen. Alt legger til den campy tonen, men det er troverdig. Gråtebaby er over toppen, men ikke fordi Waters noen gang lar historien komme vekk fra ham. Det er ganske tydelig at denne filmen er hans visjon fra første til siste bilde.

Dolby Digital 2.0 - Engelsk - Tekstet på fransk og spansk. Gråtebaby er en musikal og som sådan har denne filmen veldig solid lyd. Jeg er også en stor fan av 1950-tallsmusikk. Alt spilles til bunns i denne filmen. Om Johnny Depp uttrykker seg, eller en av rutene har noe å si, er ingenting gjort lettvint. Jeg tror dette kan gi inntrykk av at dette ikke er en film som skal tas på alvor. Jeg vet at dette først var min reaksjon. Likevel, da jeg så denne filmen for andre gang, så jeg at det var stilen som hadde forvirret meg og ikke tonen som alltid er konsistent.

Etter hva jeg husker. bildet av Johnny Depp ble smurt ut med en tåre nedover kinnet hans, og Amy Locane med bena i været var det originale kunstverket for Gråtebaby da den ble utgitt tilbake i 1990. Jeg kan ta feil, men den ser absolutt lik ut. Baksiden inneholder flere bilder fra filmen (noen virker som fotografier som ble tatt i rolige øyeblikk på settet), en ekstraliste, rollebesetningsliste og minimale tekniske spesifikasjoner. Alt i alt holder emballasjen seg innenfor filmens 1950-tallsstemning. Selv om jeg ærlig kunne ha sett denne filmen være i et sett med 2 disker med noen flere bjeller og fløyter, tror jeg at denne innpakningen mer enn gjør jobben. Godt jobbet, Universal!

Mens jeg ikke vet det Gråtebaby er en film som vil appellere til alle, jeg vet at jeg er glad for å ha fått sjansen til å se denne filmen på nytt. Selv om det ikke er den beste filmen jeg noen gang har sett, har den virkelig en følelse av plass og er unikt stilisert. John Waters er ærlig talt en uavhengig filmskaper. Han kunne få et budsjett på 100 millioner dollar, og enhver film han laget ville være helt uavhengig uavhengig av studioets tilknytning. Jeg sier dette fordi hans mentalitet og tankesett er slik at han ikke trekker mot normen. Filmene hans ser på originale mennesker. Jeg er sikker på at noen vil si at de er rare, eller til og med at Waters filmer er rare, men jeg tror det mangler poenget. Jeg har alltid fått inntrykk av at Waters filmer er feiringer. At han er dypt forelsket i karakterene sine og materialet han lager. Denne kjærligheten er det som kommer sterkest frem i hver ramme av filmene hans.

Gråtebaby ble utgitt 5. april 1990.