D.E.B.S. DVD anmeldelse

Igjen, D.E.B.S. er en av de filmene som spiller på ideen om hva filmskaperne tror publikum vil se. Jenter kommer fordi denne filmen handler om at hun spionerer med våpen og sparker baken. Gutter kommer fordi jentene er i et annet univers av å være hotte, og de er alle kledd i uskyldige, katolske skolejenteantrekk. Nå, mens D.E.B.S. inneholder mange av elementene i filmer som Mean Girls, den undergraver også disse elementene strålende og skaper en film som jeg best kan beskrive som en omvendt Dal-jente med en lesbisk leppestiftstemning.

Denne filmen starter, og den ser ut til å handle om disse superspionene som skal ta på seg verden. Så dukker Lucy Diamond (spilt av den sannsynligvis ser hotte ut og gjør omtrent hva som helst Jordana Brewster) på scenen, og det er her ting blir komplisert. Hva er ment å være en historie om D.E.B.S. bringer denne jenta for retten, tar snart en omvei og blir en kjærlighetshistorie mellom Lucy og toppen D.E.B. Amy Bradshaw (Sara Foster). Dette er en av de hybrid-indiene med åpenbart mer enn 5 millioner dollar bak seg, og filmen blir ikke så mye mer ukonvensjonell enn det. Likevel må jeg gi skaperne av denne filmen æren for å lage en film som er morsom, som ikke tar seg selv for seriøst, men som likevel klarer å ha mye hjerte i karakterene sine. Faktisk alle D.E.B.S. er gode i rollene sine. De blir avrundet av Meagan Good, Devon Aoki og Jill Ritchie.

En ting jeg virkelig likte med denne filmen var hvordan den ikke prøvde å være for kul eller over seg selv. Den trodde virkelig på historien den fortalte, og den så aldri ut til å avvike fra ideen om at Lucy og Amy virkelig kunne være forelsket. Du tror forholdet deres. Du vil at det skal fungere. Dette var en så interessant måte å gå med på det som kunne vært en enklere ungdomsfilm.

Slettede og utvidede scener

Jeg er ikke sikker på hvor mye disse var nødvendig, men de ser ut til å legge til litt til denne disken. De utvider i utgangspunktet Lucy og Amys forhold. Dette var kult å se, men det virket mer som noe som ville ha vært i en utvidet del av filmen og ble derfor fjernet hovedsakelig av tidsmessige årsaker.

Infiltrerende D.E.B.S. Making av Featurette

Dette er en kul følgesvenn til filmen der vi hører fra regissøren og rollebesetningen om hva som ble laget D.E.B.S. . Vi er hentet fra denne filmens begynnelse som en idé for en tegneserie på internett, til D.E.B.S. som en ekte film. Det er interessant å høre regissørens ideer for filmen så vel som skuespillerne som bodde i disse rollene. Selv om dette ikke var den mest fantastiske fremstillingen jeg noen gang har sett, var den interessant og belyste forskjellige ting.

Besetningskommentar

Vi får høre fra Sara Foster, Jordana Brewster, Jill Ritchie og Meagan Good. Det er noe med disse kommentarsporene at de enten fungerer eller ikke. Denne starter litt skjelven, men når jentene løsnet opp, får vi virkelig en følelse av det morsomme kameratskapet de hadde mens de spilte inn denne filmen. Riktignok virker det som om Brewster var borte fra de fleste av dem under hele opptaket (ettersom hun er kvinnene de prøver å få ned), det høres fortsatt ut som å lage denne filmen var en opplevelse for damene.

Regissørens kommentar

Et veldig bra kommentarspor fra regissør Angela Robinson. Hun virker som en veldig nøtter og bolter person. En elendig filmskaper som ikke bare tror på arbeidet hun gjør, men også tror på seg selv. Hun gjorde en veldig god jobb med å snakke oss gjennom filmen, og gi henne grunner for hvorfor bestemt materiale kom på skjermen. Hun er litt mer seriøs enn de 4 jentene er, men jeg tror det er poenget. Jentene har det gøy mens Robinson forteller oss hvordan ting ble gjort.

D.E.B.S. Comic Animatic, Production Stills, Music Video Into the Morning av The Weekend og en D.E.B.S. c

Jeg er ikke helt sikker på hva Animatic er annet enn kanskje et animert storyboard (eller animert versjon av tegneserien?) av noe slag. Kanskje var det i filmen, kanskje var det ikke, men jeg kan ikke si sikkert at jeg husker en scene 100 % som dette. Sett til musikk fra filmen vil jeg si om ikke annet at jeg fant dette interessant. Ulike stillbilder fra filmen omfatter stillbildegallerifunksjonen som man bruker kontrolleren sin til å navigere gjennom. Into the Morning-videoen inneholder bandet The Weekend. De er kledd som D.E.B.S. synger sangen deres på en skole, og dette er blandet med opptak fra selve filmen. Jeg må være ærlig, så mye som jeg ønsket å hate denne sangen, så er den ikke så ille. Jeg klarte egentlig ikke å følge med D.E.B.S. tegneserie, men jeg tror det hadde noe å gjøre med at det er på TV-en min. Tegningene så veldig bra ut, jeg klarte bare ikke å lese tingene som ble skrevet. Vel, alt dette er interessant tilleggsmateriell som jeg er sikker på at folk vil sette pris på.

Seerne vil ha valget mellom å se D.E.B.S. i enten 1,33:1 fullskjerm-sideforhold, eller de kan være fet og velge 2,35:1 Anamorphic Widescreen-sideforhold. Selv om jeg har en veldig liten TV, er jeg fan av Widescreen-seeropplevelsen, og det er det jeg valgte. Denne filmen så bra ut. Mye så ut til å gå inn i produksjonsdesignet og enda viktigere bakgrunnen gjennom hele filmen. Jeg følte at denne filmen var på en måte satt i fremtiden, mens den fortsatt var forankret i den åpenbare verdenen av forstads ungdomsfilmer. Likevel var det et voksent aspekt ved denne filmen, og derfor er jeg ikke overrasket over at denne filmen på en måte ble behandlet som en kunstfilm. Da jeg først så plakaten og trailerne til filmen, lurte jeg på i hvilken verden dette var en uavhengig film. Hvordan passet dette som film fra Samuel Goldwyn Films-biblioteket? Vel, det er ikke noe dun og skittent indy, men det er ikke noe sirupsaktig følelse heller. Likevel er det det mange indier har blitt, men det er en annen historie.

Dolby Digital. Engelsk 5.1 og fransk (Dolby Surround). Mestret i High Definition. Lyddesignet til denne filmen er som du har hørt i så mange spionfilmer før den. Likevel er det en del av ideen med filmen. Disse jentene er superspioner, men de er også unge jenter som må håndtere alt som følger med det. Jada, techno-lydsporet blir litt gammelt etter en stund, men når du innser at det blir brukt som en enhet mer enn for å skape en faktisk stemning, tror jeg at det til syvende og sist er det som hjelper D.E.B.S. innse at det er fullt potensial. En annen ting med denne filmen er at det ikke er slik at disse jentene er på et oppdrag for å redde verden. De prøver å stoppe Lucy Diamond, som vi snart får vite at kanskje ikke er så ille som hun er blitt utgitt til å være. Denne filmen gjør virkelig en god jobb med å strekke seg over alle de forskjellige verdenene den fordyper seg i, mens den aldri virkelig velter seg i noen av dem for lenge. Samtidig er den i stand til å bygge opp en konsistent historie og få deg til å bry deg om karakterene.

Da jeg først så plakaten for denne filmen var mitt første spørsmål Hvor pokker er Jordana Brewster?. Jeg fortsatte å se på de fire vixene i fengselsklærne deres og lurte på om en av dem var henne. Det var ikke før jeg viste filmen at jeg skjønte at Brewsters karakter ikke kunne være på forsiden, og heldigvis fikk studiokravene dem ikke til å sette henne der, for å ha henne der ville virkelig oppveie hele ideen med denne filmen. Baksiden inneholder flere bilder fra filmen, en beskrivelse av filmen, litanien av statister (og det er en anstendig mengde), samt tekniske spesifikasjoner. Dekselet ser ut som klærne jentene har på seg, og alt har en lystig leken kvalitet over seg. Nok en gang et eksempel på emballasje som sannsynligvis kommer til å ha en ganske stor hånd med å selge denne filmen.

Jeg likte virkelig D.E.B.S. mye mer enn jeg trodde jeg ville. Jeg ventet en billig, dårlig laget, dårlig spilt, lite morsom film, og denne filmen var alt annet enn det. Den unngikk ost for følelser, og for det må jeg si at Angela Robinson, filmskribenten og regissøren, har gjort meg til en fan. Jeg er bare overrasket over at denne filmen har så mye hjerte. Det tok virkelig et sprang og gjorde det til en kjærlighetshistorie mellom to jenter. Jeg vet at det egentlig ikke er overraskende i dag og alder, men det virker bare for meg at mer oppmerksomhet vil bli viet til ideen om forholdet enn selve forholdet. Denne filmen så aldri ut til å gå utenfor eller vekk fra det den prøvde å være.

Jeg forstår at Herbie: Fully Loaded er Angela Robinsons neste film. Det er det faktum og det faktum alene som jeg tror vil ende opp med å heve den filmen fra å være bare en annen sommer, mellom Lindsey Lohan-film. Godt jobbet rundt!