Er vi der ennå? DVD anmeldelse

Ice Cube spiller en fyr som heter Nick som i utgangspunktet, mot bedre dømmekraft, må eskortere en kvinnes barn for å møte henne i Vancouver. Underveis er det mange prøvelser og uhell ettersom Ice Cube beviser for henne og barna hennes hvor flink han egentlig er. I et nøtteskall er dette historien til denne filmen. Det er ikke noe som streber etter å forandre seg til verden, det er bare en uforskammet kommersiell familiefilm som ser ut til å være for alle. Jeg har bare noen spørsmål...

Ice Cube kommer fra den banebrytende rapgruppen, NWA. I den gruppen sang han en sang kalt I Ain't Tha One. Denne sangen handler om en fyr som ikke er den som blir utnyttet av en kvinne. Det handler om de oppfattede tingene som kvinner gjør mot menn, og hvordan fyren i sangen ikke kommer til å bli spilt. Jeg kan bare ikke la være å lure på hva fyren som skrev den sangen (lenge tilbake når), ville si til den nåværende Ice Cube/Nick-karakteren? Se, jeg er på ingen måte en av de menneskene som går inn for keep it real-filosofien, rett og slett fordi hva er vitsen med å prøve å fremme deg selv hvis du ikke skal høste fordelene? Ice Cube er også en som kjenner sitt publikum, og han ser det ikke som begrenset. Noe som også er en god ting. Jeg antar at jeg lurer på hvor mye av publikum som gjorde Er vi der ennå? en hit, er faktisk kjent med NWAs banebrytende, Straight Outta Compton-album? Jeg lurer på om folk som også har fulgt Ice Cube fra den tiden har de samme tankene som meg selv? Tross alt, du ser med noen som ikke har noen formell opplæring i skuespill eller filmskaping, og på MANGE måter har han overgått folk som er mye mer lærebok smarte enn han er. Og det er morsomt, for det virker alltid som om det er folk som ikke gikk på skolen som ender opp med å lykkes, og de ender opp med å fortelle folk om å bli på skolen.

Ok, jeg er vel bare imponert over karrieren Mr. Cube har hatt, spesielt når du tenker på at den først ble lansert av et album som ble spilt inn for $8000. Er vi der ennå? var en veldig fornøyelig film som ikke minnet så mye om Home Alone, men snarere den banebrytende Thanksgiving-filmen, Fly, tog og biler . Dessuten er de to barna som spiller overfor Ice Cube fantastiske unge skuespillere som jeg er sikker på at vi kommer til å se mer av.

Blooper Reel og slettet scene

Denne rullen er en fornøyelig kombinasjon av klipp som viser hva som skjedde mellom opptakene på settet til denne filmen. Jeg syntes de var morsomme og morsomme, og jeg elsket også hvordan når Ice Cube rotet til, sa han ofte stygge ord. Hvem som helst kan gjette på hvordan bloopers fra en film som denne ikke ville være morsomt, men la oss bare si at alt er der det skal være. Den slettede scenen er bare enda et riff på når Ice Cube henter barna for turen til Vancouver. Selv om du må elske at en av filmene han har i baksetet på bilen er Anaconda.

En omvisning i Nicks fine sportssamlerobjekter og storyboard-sammenligninger

Regissør Brian Levant leder oss gjennom sportsbutikken som Ice Cubes karakter jobber i. Det er en interessant featurette som bør appellere til sportsfans mest av alt. Jeg sier dette fordi regissøren gir en fin redegjørelse for årsakene til hvorfor visse minner er i butikken. Storyboard-sammenlikningene er lagt ut og vi ser skuddet fra filmen samtidig. Ikke noe spesielt her, selv om filmproduksjonsfolk kan finne disse tingene ganske nyttige.

Road Trippin’ - The Making of Er vi der ennå? Regissørens kommentar

Jeg gjorde disse tingene sammen hovedsakelig fordi jeg føler at de begge tjener samme formål, bare regissørens kommentar går tydeligvis mye dypere inn i hva som gikk inn for å bringe denne historien til det store lerretet. Jeg bare nøt humoren og godmodige følelsen som disse statistene ga meg. Regissøren er åpenbart en som elsker og forstår sjangeren han jobber i, så det var spesielt hyggelig å få tak i alt. Mye ekstramateriale av voksen type for det jeg føler egentlig er en barne-DVD, men gode greier likevel.

Spille spill!

Bare sett inn DVD-en din i datamaskinen, den må ha en DVD-ROM, og det finnes spill som barn kan spille. Jeg spilte ikke disse spillene, men jeg er sikker på at barna dine sannsynligvis vil like dem. Hvis de ikke har det bra, beklager jeg, men jeg prøvde i det minste, ikke sant?

1.85:1 Anamorfisk bredskjerm. Denne filmen er en glatt utført, behendig fortalt familiefortelling. Den har ikke fantastiske bilder eller panoramautsikt og ser ikke ut til at den engang trenger å være widescreen. Alt om denne filmen er gjort for å fortelle historien enkelt og forhåpentligvis forhandle noen latter ut av seerne. Det er mange røde farger i filmen, og som et resultat ser DVD-overføringene og komprimeringen ekstremt skarpe ut. Jeg lurer litt på hvorfor disse filmene får en så fantastisk overføringsprosess, hovedsakelig fordi publikum er yngre barn (med jeg er sikker på at noen voksne blir kastet inn) og jeg tror ikke de virkelig bryr seg om at filmen er i widescreen-format. Fra de små barna jeg har undersøkt om dette (ok, jeg har faktisk ikke undersøkt noen om dette, jeg har bare hørt ting), de liker ikke widescreen bare fordi de tror at de svarte stolpene skjærer av bildene. Oss filminteresserte kan le av dette fordi vi vet at de faktisk ser mer av filmen på grunn av barene.

Engelsk 5.1 (Dolby Digital), fransk (Dolby Surround). Denne filmen har de klassiske komedietonene og -lydene til alle filmene vi elsket på 1980-tallet. Scener fremheves av små zingere her og der som ikke gjør noe mer enn å understreke de komiske øyeblikkene i filmen. Alt dette er bra, og som det fremgår av blooper-spolen som følger med tilleggsmaterialene, virker det veldig organisk i sin skapelse. Det er tydelig at alle de involverte vet hvordan man lager denne typen lett å svelge film. Lyden var bare en komponent for å få frem flere latter og understreke de emosjonelle scenene mellom Ice Cube og de to barna han er sammen med. Så vidt jeg husker, var det ikke massevis av hiphop-musikk, den ble mer eller mindre brukt i bestemte øyeblikk for å hjelpe komedien ut. Jeg så faktisk denne filmen på et surround-lydoppsett av et eller annet slag, og etter at vi fikk orden på volumet hørtes alt ut.

I likhet med Mac Culkin i Home Alone, pryder Ice Cube frontdekselet med hendene i ansiktet og munnen agape. Bak ham er en gjeng skrikende barn, inkludert de to hovedbarna som gjør livet hans til et helvete på bilturen til Vancouver. Det er til og med hjorten som Ice Cube har en kamp med (hva ville Eazy sagt?). Baksiden har noen få etablerte karakterbilder fra filmen, en grei beskrivelse av filmens innhold, spesialfunksjoner og tekniske spesifikasjoner. Selve disken inneholder Ice Cube, ved hjelp av en klassisk Ice Cube hån, med de to barna som tilsynelatende etterligner ham. Det kan hende jeg tar feil, men det ser ut til at alle som er knyttet til denne filmen hadde det bra på 50+ dagers opptak.

Under min visning av Er vi der ennå? , personen jeg så det med fortsatte å spøke og sa ting som: MC Ren snur seg i graven sin (noe som er dobbelt fornærmende fordi Ren ikke engang er død) og Er det over ennå?. Jeg må respektfullt være uenig i vennenes vurdering av denne filmen. Jada, det var mye dum komedie og ja, det er litt nedslående å se Ice Cube i en sirupsaktig plastfilm som denne. Men når jeg tenker på de andre filmene han har laget, bortsett fra å jobbe med John Singleton, virket filmene han har laget aldri til å være noe mer enn for underholdningsformål (jeg må også inkludere de flittige Three Kings i den seriøse filmbunken ).

Så, avslutningsvis, bør det ikke komme som noen overraskelse at Ice Cube, til tross for sin tøffe og røffe start med NWA, har blitt litt roligere når det gjelder filmkarrieren. Som person er jeg sikker på at han er brennende som alltid, men jeg tror han har innsett, og filmene hans viser dette, du fanger virkelig flere fluer med honning enn du gjør med eddik.