Fantastiske fire anmeldelse

Fantastic Four er fryktelig feilkastet. Den er dårlig skrevet, visuelt uinteressant, og verst av alt, kjedelig.

Tegneserietilpasninger så ut til å bli bedre nylig og med suksessen til Batman Begins; Jeg trodde virkelig at standarden var hevet for slike filmer. Så satte jeg meg gjennom Fantastiske fire og fikk satt mine forventninger skikkelig i sjakk. Hollywood har nok en gang ødelagt en superheltfilm. Fantastiske fire er fryktelig feilkastet. Den er dårlig skrevet, visuelt uinteressant, og verst av alt, kjedelig. Filmen drar betraktelig. Det er store hull uten noen handling, og det bringer tempoet til en uutholdelig crawl.

Filmen følger tegneserieopprinnelsen først med Reed Richards (Ioan Gruffud), Ben Grimm (Michael Chiklis), Sue Storm (Jessica Alba), Johnny Storm (Chris Evans) og Victor Von Doom (Julian McMahon) genetisk endret av en solcelle. storm i verdensrommet. De får superkrefter av ulykken og blir tvunget til å håndtere endringene på sin egen måte. Ben Grimm har det vanskeligst fordi hans fysiske utseende er så drastisk endret. Huden hans blir til stein og verden faller fra hverandre etter at forloveden forlater ham. Victor Von Doom (aka Dr. Doom) gjennomgår også en fysisk forandring, men han omfavner sin nye kraft og bruker den til å fremme sine egne ambisjoner. Han føler seg forrådt av Sue Storms følelser for Reed Richard og lover å ødelegge ham for enhver pris.

Jessica Alba og Ioan Gruffud er fullstendig feilcastet. De har ingen kjemi overhodet. Vi skal tro at de er tidligere elskere og tenner opp flammen igjen etter ulykken. Det fungerer ikke, og skuespillerne ser vanskelige ut når de leverer sin forferdelige dialog. Dessuten skal Sue Storm og Johnny Storm være søsken. Jessica Alba og Chris Evans ligner ikke på hverandre. Evans gjør en bannerjobb som den cocky og arrogante Johnny Storm, men Alba mislykkes i sitt forsøk på å spille den eldre, klokere søsteren. Samspillet deres ser tvunget og unaturlig ut. Det er et nøkkelelement i historien, og det fungerer ikke i det hele tatt.

Spesialeffektene i filmen er underordnede. De viktigste visuelle skuddene er Johnny Storms flammer og hans evne til å fly. Det er filmens lynchpin, og den er ikke imponerende. Ben Grimms kostyme ser ut som om det er laget av oransje papp. Reed Richards strekkkraft er omtrent like dårlig som CGI blir. Det er bare ingenting eksternt inspirerende å se. Det er en ærefryktfaktor som er iboende for en god superheltfilm og Fantastiske fire er fullstendig mangelfull i så måte.

Tim Story, regissøren av filmen, er et lovende talent; men hadde ikke den rette visjonen for denne typen sjanger. Manuset er svakt, men jeg kan ikke unngå å føle at en mer underholdende film kunne vært hentet fra det. Delene stemte ikke riktig, og dessverre må regissøren ta et slag for den feilen. La oss håpe på en bedre film i fremtiden. De Fantastiske fire , en elsket tegneserie i førti år, fortjener det.