The Parent Trap DVD-anmeldelse

Foreldrefellen med Lindsey Lohan, Dennis Quaid og Natasha Richardson i hovedrollene (som foreldrene som prøver å bli fanget sammen) er en stødig om ikke spektakulær film. I denne oppdateringen av filmen fra 1961 spiller Lohan både Hallie Parker og Annie James. Hallie er en kul dama fra California mens Annie er en skikkelig London Lady. De møtes på sommerleir og bestemmer seg for å sette sammen familien de alltid har ønsket seg. Selv om dette er en barnefilm, fant jeg ut at det var nok spunk og sjarm (Nancy Meyers regisserte tross alt denne filmen!), til at den kunne gå utover bare barn og appellere til visse voksne også.

Det som virkelig imponerte meg med denne filmen var hvordan vi i en så ung alder ser at Lindsey Lohan hadde alle egenskapene til en stjerne. Faktisk, i motsetning til mange av hennes jevnaldrende, har hun sett ut til å droppe denne typen filmer til fordel for mer risqué rettferdige. Ok, jeg vet at Herbie: Fully Loaded stikker i møte med den kommentaren, men jeg våger en som Hilary Duff til å takle en film som Mean Girls.

Oppdaterer en klassiker

Dette er en ganske standard del av hva skaperne av denne filmen gikk gjennom da de laget den. Vi får litt bak kulissene av Lohan som kommer til settet, vi hører hva regissøren og skuespillerne synes om materialet, og i utgangspunktet virker dette som om det hele er gjort fra et barns perspektiv.

Legg vekt på moro og hvordan Hallie ble Annie Featurettes

Mens Lohan spiller en britisk dame, trengte hun åpenbart å høres ut som en. Denne lille featuretten leder oss gjennom prosessen med hvordan hun gikk frem for å oppnå dette. Likevel er ikke personen vi ser dialekttreneren jobbe med Lindsey Lohan. Interessant. I How Hallie Became Annie Featurette blir publikum behandlet med alle effektene av hvordan en tvilling ble skapt av en enkelt person. Jeg hadde alltid lurt på hvordan dette ble gjort, og jeg må innrømme at jeg tror det er min favoritt ting med denne DVDen. Det som er interessant noen ganger er når du ser virkelig små voksne (kan vi si i 30- eller 40-årene) som står for barna på Lohans alder. Det ser alltid ut til å grense et sted mellom det triste og det nedverdigende.

Slettet Scene Meeting The Queen

Dette er en slettet scene der Lohan-karakteren besøker Buckingham Palace. Hvis man virkelig er interessert i denne filmen, kan de sette på regissørens kommentar og finne ut hvorfor den ble tatt ut. Jeg vet hvorfor, men jeg skal ikke fortelle deg det.

Lydkommentar

Dette gjøres av produsent/manusforfatter Charles Shyer og regissør/manusforfatter Nancy Meyers. Faktisk er fotografdirektøren også med og snakker om hva som gikk med til å lage denne filmen. Det er så morsomt fordi jeg tror vi lett avviser disse filmene som barnefilmer, og sannheten i saken er at det virkelig går mye med å lage dem. Dette er barnefilmer, men å lage dem er ikke en lek.

Widescreen (1,85:1) - Forbedret for 16x9 TVer. Denne filmen har alle designene til et moderne eventyr. Med de lette, forenklede lerretskomposisjonene og belastningen av den typen musikk, ser det ut til at denne filmen bare glir forsiktig over skjermen. Det er ikke noe hardt eller overdrevet med noen av fargene som brukes i denne filmen. Det er bare hva det er, og det er mer enn nok til å få frem poenget med denne historien. Alt fortalt, Foreldrefellen er en veldig godt laget film som ofte ser ut til å unngå osten for de muntre.

Dolby Digital 5.1 Surround Sound. Denne disken inneholder også et franskspråklig spor og undertekster. Som jeg sa ovenfor, er denne filmen bufret av den typen musikk. Det jeg mener med dette er at når det skjer NOE med en av karakterene, starter musikk som understreker den spesielle scenen. Enten det er karakterene som innser at de er tvillinger, eller spiller et spill poker (vanligvis brukes en mer moderne type musikk), hjelper denne filmen publikumet med å bedre fordøye hva som skjer. Og hvorfor skulle det ikke? Dette er laget for barn, ikke sant?

Lohan er omtalt to ganger på forsiden, og hun minner meg mye om en ung Mac Culkin. Med hendene i ansiktet, utseendet av problemer som hun har skapt, men ikke mente å ... alt sammen. Baksiden viser California Hallie og London Annie samt to, veldig små bilder av Quaid og Richardson. Det er en god størrelse beskrivelse av filmen, en tilleggsliste, noen tekniske spesifikasjoner og en kredittliste. Som jeg sa, stødig om ikke spektakulær.

Foreldrefellen var en hyggelig film. Jeg vet at det kan være noen av dere der ute som lurer på hvorfor en 31 år gammel mann liker å se barnefilmer. Jeg sier dette fordi jeg ofte blir fortalt at jeg ikke er kresne og at jeg liker alt. Vel, la meg bare si at dette ikke er sant. Jeg kan gå lettere på barnas mat bare fordi jeg går inn i det vel vitende om hva det er. Denne filmen kommer ikke til å bli et fantastisk stykke film som jeg aldri har sett før. Den kommer ikke til å blende meg ut av datamaskinstolen min, og tvinge meg til å revurdere alt jeg vet om moderne kino.

Jeg går inn i disse filmene i håp om å bli underholdt og ikke få idiotene skjelvinger. For det meste, Foreldrefellen lykkes veldig godt i begge disse avdelingene.

Foreldrefellen ble utgitt 28. juli 1998.