Bewitched: The Complete First Season DVD Review

Bewitched - Den komplette første sesongen var en interessant opplevelse for meg av flere grunner. Hovedsakelig tror jeg det har å gjøre med hvor mye mer utdannet jeg er om TV enn jeg var da dette programmet først ble sendt. Etter å ha hatt fordelen av at TV LAND har ringt i ørene mine de siste 10 månedene, har jeg blitt godt kjent med dette programmet takket være de 10 beste programmene som TV LAND liker å kringkaste (jeg hadde egentlig aldri sett på Forhekset til jeg ble bedt om å screene dette DVD-settet med 4 disker). Hvordan disse programmene fungerer, er at de har en nedtelling av de 10 beste personene i TV-historien som har vært kjent for å gjøre et eller annet på et TV-program. Unødvendig å si, etter å ha sett Bewitched - Den komplette første sesongen , Jeg kan helt forstå hvorfor så mange av karakterene fra dette showet har kommet på disse listene. Fra den eteriske skjønnheten som Elizabeth Montgomery projiserer som Samantha, til Dick Yorks seriøse ondskap som Samanthas ektemann Darrin, til Agnes Moreheads svigermonster-skildring av Endora og Alice Pierces gjennomtrengende opptreden som naboen fra helvete Gladys Kravitz. Det er andre karakterer jeg kunne listet opp her, men jeg tror poenget mitt er godt gjort.

Grunnen til Bewitched - Den komplette første sesongen fungerer så bra er fordi bortsett fra å være en heks, er Samantha og Darrin virkelig normale. Likevel har de nok særheter til å passe perfekt inn med resten av det suverene ensemblebesetningen. Jada, Samantha kan være en heks, men hun virker som en ganske typisk husmor. Darrin blir sett på som den ideelle ektemannen, og når du legger til de andre medlemmene av rollebesetningen, veier de mer enn opp for de to hovedkarakterene. Totalt sett likte jeg det veldig godt Bewitched - Den komplette første sesongen . Jeg syntes det var genuint underholdende og ganske forut for tiden. Gjennom ideen om at Samantha er en heks og at Darrin er en gjennomsnittlig hvit mann, føler jeg at dette showet var i stand til å undersøke visse sosiale problemer på den tiden uten å åpenbart virke som om det gjorde det.

The Magic Unveiled og Magic and Mishaps Featurettes

Disse stykkene var ganske avslørende. Jeg tror det mest interessante jeg fikk fra disse featurettene var at Darrin og Samantha var det første TV-paret som sov i samme seng!! Nå vet jeg at etter dagens standarder må dette virke ganske tamt, men jeg er sikker på at dette tilbake i 1964 må ha forårsaket en del skandale. Legg til dette elementet hekseri, og jeg tror man må lure på om det nåværende TV-publikummet kan bli mer fornærmet av det enn de er av andre ting ved dette programmet. Jeg synes at disse to statistene gir en flott titt på denne filmen, samtidig som de ikke går for overbord. Dessuten, med 4 disker fulle av alle 36 episodene tror jeg at det er mer enn nok innhold til å tilfredsstille forbrukere.

1,33:1 sideforhold. Jeg skulle gjerne sett disse episodene i svart-hvitt, rett og slett fordi jeg elsker måten showene fra den tiden ser ut på, men samtidig synes jeg det er en solidhet i fargene som tilfører det lille ekstra. Hvorfor folk har vanskelig for å se et show hvis det er i svart-hvitt er forbi meg, men hvis det å fargelegge noe gjør det mer velsmakende for flere, hvorfor ikke prøve det? Jeg var også ganske imponert over hvor solid fargene holdt seg episode etter episode. Jeg vet at disse showene blir håndtert av profesjonelle slik at alt alltid vil se topp ut, men den generelle fargeprosessen må være ganske kjedelig og tidkrevende. Det er også noe veldig rent med show fra 1960-tallet. Mange mennesker beklager det faktum at de nesten er for perfekte, men jeg tror at et show liker Bewitched - Den komplette første sesongen nyter det faktum at skittenheten kommer til syne i materialet. Mens dagens show ser litt for ekte ut, er det et show som Forhekset som brukte underteksten til å skape et miljø av undergraving mens alt på utsiden ser perfekt ut.

Engelsk - Dolby Digital 2.0. Alle episodene hørtes veldig bra ut for meg. Selv når jeg så disse programmene på TV-apparatet med én høyttaler, hadde jeg ingen problemer med å høre noe karakterene sa. Jeg hadde til og med lydnivåene på TV-en min ganske lave, og jeg trengte ikke å justere dem. Jeg trengte ikke engang å rote med lydnivåene for ekstramateriale, noe som var veldig overraskende rett og slett fordi de ble spilt inn på to ekstremt forskjellige tidspunkter. Jeg elsker musikken til åpningssekvensen. Den gir deg beskjed med en gang at programmet du ser på kommer til å bli morsomt. Ja, det kommer til å være noen tunge problemer å se på, men disse problemene er hovedsakelig der når du ser etter dem. For folk som bare vil sette inn noen disker i DVD-spilleren, slå på TV-en og slå av, gir dette settet med 4 disker deg mer enn luksusen av å kunne gjøre det. For andre som ønsker å se dette showet og se visse ting mellom linjene, karakterforhold, dypere kontekster, osv... så er det der for dem også. Det er sjelden man finner et TV-program som gjør en så god jobb med å sjonglere så mange forskjellige temaer så nær overflaten.

Med et blått og mykt hvitt motiv som bakgrunn får vi de tre hovedpersonene fra forestillingen utsmykket på coveret. Bildet av Elizabeth Montgomery er så livlig og så vinnende at det ikke er overraskende at dette showet er så populært som det var. Bakdekselet inneholder litt informasjon om showet, en tilleggsliste og noen tekniske spesifikasjoner. Inni er de 4 diskene som utgjør denne DVD-boksen. Det er også flere bilder spredt inne i oppsettet. I utgangspunktet er dette et ganske solid godt utført bokssett. Med økonomisk emballasje vil den ikke ta opp mye plass i DVD-samlingen din, men bør samtidig oppmuntre nye og gamle fans til å kjøpe denne uutslettelige popkulturen.

Bewitched - Den komplette første sesongen er noe som burde gjøre fans av TV på DVD veldig glade. Jeg er sikker på at det er legioner av mennesker der ute som har vært chomping på biten, mens de venter på at disse showene skal være tilgjengelige i det digitale videodiskformatet. Jeg er sikker på at det kommer til å komme noen klager, da jeg vet at de vil ønske at ekstramaterialet skal være mer dyptgående. Som en som var ny i dette showet, men absolutt ikke en diehard fan, fant jeg at alt ved dette DVD-settet var godt utført. Som jeg sa ovenfor, føler jeg at det er akkurat passe mengde materiale for å gjøre fansen og de uinnvidde glade. Til slutt treffer disse diskene et veldig glad medium omtrent som selve showet.

Bewitched ble løslatt.