Gilligan's Island: The Complete Third Season DVD Review

Gilligan's Island: The Complete Third Season er utrolig nok den siste batchen av originalen Gilligan's Island episoder. Hvordan har det seg at dette showet har klart å henge på, har mange spin-off-show basert på det originale konseptet, når det bare gikk i 3 sesonger? Brady-gjengen løp i 5 og den har også klart å holde seg fast. Det er som om disse showene, selv om de ble avlyst, aldri gikk av lufta. Jeg tror den beste forklaringen på dette fenomenet er det faktum at selv om de er feil på visse måter, har disse programmene noe dypere ved seg som medfødt resonerer med mennesker. Tross alt, Gilligan's Island var et show som var på vei til å gå inn i absurditeten. Når du har tomter der folk er på en øy, og andre kan komme til dem, men skipbruddene ikke kan komme seg av, tror jeg du til slutt vil se skriften på veggen. Så, så mye som jeg elsker dette showet, må jeg si at jeg synes det var en god idé at dressene på toppen kuttet snoren når de gjorde det.

Dette tolagssettet med tre disker består av 30 episoder. Jeg antar at det som overrasker meg mest er at så lenge som disse programmene blir (kastawayene som fremfører Hamlet for en filmprodusent, et show basert på at Gilligan drømmer om dinosaurer, eller at Gilligan blir en menneskelig magnet) spiller karakterene det aldri opp. De blunker aldri til kameraet og gjør oss oppmerksomme på at situasjonen er ren leir. Det er en seriøsitet i deres prestasjoner som gir stor troverdighet til deres utrolige situasjon.

Sesongintroduksjon av skaper/produsent Sherwood Schwartz

Jeg elsker å høre produsenter som Sherwood Schwartz snakke om showene sine. Han og Frank Marshall ( Glade dager ) har så lettvinte holdninger til hva som skal til for å lage et show, og denne holdningen er nesten smittsom. Schwartz snakket om ansvaret til produsenten som har et show som Gilligan's Island og hvorfor han tror den fortsatt kjører i dag. Med tanke på at han også gjorde det Brady-gjengen , og det fortsetter, jeg tror dette må ses på som en slags astronomisk prestasjon.

Kommentar til The Producer (Episode #4) av Sherwood Schwartz

Å ha denne kommentaren er nesten som å la Sherwood sitte ved siden av deg mens du ser på episoden. Han snakker om showet, lokasjonene, rekvisittene og det som virkelig er utrolig er hvordan han husker alt dette. Han diskuterte hvordan han fikk Phil Silvers til å spille rollen som produsent, hvordan denne episoden ble laget og i bunn og grunn hva som går med til å trekke et show som Gilligan's Island av. Jeg tror det som egentlig forteller om denne kommentaren er hvor mye han trodde på showet. Det var ikke bare en sak for Sherwood Schwartz.

Gilligan's Island: A Pop Culture Phenomenon Documentary

Dette er en dokumentar der filmforskere, komikere, medlemmer av Gilligan's Island fanklubb og til og med folk involvert i The Real Gilligan's Island realityshow veier på viktigheten og den kulturelle betydningen av dette showet. Det er noe du kan forvente å se på TV Land. Det som alltid imponerer meg er at uansett hvor mange stykker du ser på et show som dette, ender du alltid opp med å høre noe som lyser opp et aspekt av showet for deg på en ny måte. Som et resultat, når du ser på showet, kan du ikke la være å bringe de nye tankene til det.

Full ramme. Jeg er veldig imponert over utseendet til disse showene. Det kan være noe som skjedde da DVD-ene ble komprimert, kanskje det var overføringen, men disse programmene har en slik friskhet. Dette komplimenteres også av skuespillerens lyse øyne. Hver karakter spiller en type, og dette understrekes ytterligere i hvordan de er kledd. Ingefær er veldig kongelig, skipperen har alltid på seg hatten, Howell-ene er alltid i anstendige klær, osv. Jeg antar at fordi disse showene faktisk ble filmet, får du litt mer tekstur til bildene. Først trodde jeg at disse episodene kunne være i widescreen, men jeg tror at kunstig å sette inn noe slikt kan være skadelig for seriens innvirkning. Totalt sett synes jeg disse DVD-ene ser bra ut, og igjen er det hyggelig å se at et viktig show liker Gilligan's Island har holdt seg så godt opp gjennom årene.

Dolby Digital - Engelsk Mono. Noen ganger lurer du på hvorfor folk har gått ut av veien for å gjøre lyden så mye bedre. Jeg føler det slik fordi etter screening Gilligan's Island: The Complete Third Season , det var ikke et ord jeg ikke kunne skjønne eller forstå. Jeg trengte ikke engang å justere TV-apparatet i det hele tatt. Jeg satte bare diskene inn og lot dem spille. Det er egentlig ikke bakgrunnsstøy i lyddesignet som forstyrrer hva karakterene sier. Som et resultat er lyden på alle disse diskene så uberørt som den kan bli.

Omslaget har en dårlig photoshoppet tegning av skipbruddene med vannet i lagunen bak seg. Det er et åpenbart øymotiv til dette omslaget med sand, skjell og strandvokter som bakgrunn for hele boksen. Baksiden har 3 bilder fra showet, en beskrivelse av boksen som helhet og en tilleggsliste. Skivene på innsiden brettes ut og det er bilder av gipset spredt rundt dem. Det er lister over hver episode med en liten beskrivelse. Den er solid, økonomisk innpakning som avslutter siste sesong av en av TV-ens mest populære og ærverdige serier.

Man kunne nitplukke noe sånt Gilligan's Island: The Complete Third Season til døden. De kunne plukke den fra hverandre, sette den sammen igjen, og på slutten av dagen tror jeg ikke at de ville være lenger på vei enn de skulle begynne med å prøve å finne ut av dette showet. Folk liker å bli underholdt ser det ut til. Det er noe gøy med å sette opp et show og vite at det kommer til å få deg til å le. Jeg tror det er noe inni oss alle som får oss til å trekke mot disse tingene. Dette er grunnen til at jeg er så stor fan av TV på DVD. Viser som Gilligan's Island få oss til å føle oss bra. De minner oss om fortiden og de hjelper til med å sette nåtiden i perspektiv. Hvis dette betyr at showet er plast eller hjernegodteri, er det greit fordi til slutt et show som Gilligan's Island har en mer humanistisk funksjon.

Det hjelper oss å leve.

Gilligan's Island ble løslatt.