The Island Review #2

En morsom og spennende berg-og-dal-bane-tur - om kloner!

Ja, Øyen handler om kloning, men ikke la det stoppe deg fra å se denne filmen. Jeg vil gjerne at du skal lese en uttalelse produsent Walter Parkes sa om denne filmen: «Denne filmen er ikke ment å være en seriøs utforskning av moralske spørsmål rundt kloning, men selv når du prøver å unngå dem, kan du ikke. De gjennomsyrer hver scene, og til slutt er det greit.'

Og han har rett! Filmen er et veldig bra utseende og morsomt blikk på et semi-seriøst emne. Ewen McGregor og Scarlett Johansson tar filmen til et annet nivå. De er et ferskt team av skuespillere og paret veldig godt sammen.

Uten å gi for mye av filmen bort, er Ewen og Scarlett blant flere tusen kloner i år 2050. De har ingen følelser, tanker, minner - i bunn og grunn, kroppen deres uten hjerne. De bor i et forskningslaboratorium der noen hver dag er den store vinneren og får gå til ' Øyen .' Det er ikke før Ewen finner ut at Øyen ' er ikke alt det er sprakk å være. Han tar med seg Scarlett og ved hjelp av Steve Buscemi slipper de unna laboratoriet. Ok, jeg kommer ikke til å gi opp mer enn det - du må se det selv.

Det er i regi av Michael Bay hvor denne filmen virkelig kommer i gang. Selvfølgelig er Michael mannen bak 'Bad Boys' og 'Bad Boys II', 'The Rock' og 'Armageddon', men med alle disse filmene har det også vært Jerry Bruckheimer. Ikke i denne - og kanskje Michael burde gjøre det fra nå av. Det er ikke det at de andre filmene var dårlige, det er bare de hadde et annet preg. Øyen er alle Michael Bay - en flott begynnelse, midt og slutt.

Filmens klimaks har en biljakt som er fantastisk! Mye action, masse kamerabevegelser og mye ødeleggelse!! Michael brukte en spesiell lastebil med mange forskjellige kameraer på. Hvis du så 'Bad Boys II' så vil du huske biljakten i det - han brukte samme maskin til å skyte denne; de kaller det 'The Bay Buster'.

Det er ikke den eneste handlingen du vil se i denne filmen. Det er hånd-til-hånd-kamp, ​​flygende biler, helikoptre, et kollapsende bygningsmerke (du skjønner hva jeg mener). Flotte actionsekvenser!

Så med all denne rosen, lurer du sikkert på hvorfor jeg ikke rangerte den med 5 stjerner. Vel, det er noen grunner - små, men de er merkbare. Det er noen uoverensstemmelser med folks dialog og uttrykk og en stor reklametavle av Steve Yzerman i gatene i Detroit. Ok, filmen ble spilt inn i Detroit, men skal visstnok finne sted i Los Angeles. I en scene ser du i det fjerne en stor plakat av Yzerman, som spiller for Detroit Red Wings (hockeylaget).

Jeg synes fortsatt dette er en flott film! Jeg vil anbefale dette til alle vennene mine, og jeg håper du gjør det samme. Du vil nyte de to timene i teateret, og du vil sannsynligvis be om mer!