Quantum Leap: The Complete Third Season DVD Review

Av alle programmene jeg har blitt introdusert for siden jeg begynte å anmelde DVDer for ole' MW, Kvantesprang er det beste av programmene jeg aldri hadde sett før. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg synes at dette showet er flott. Et fantastisk godt utført stykke TV som bare får det til på alle nivåer. Å eie Quantum Leap - Den komplette tredje sesongen er som å ha 22 en times filmer av Back to the Future. I motsetning til å se Back to the Future 22 ganger, noe jeg ikke tror jeg har noe imot å gjøre!

Dette showet følger Dr. Sam Beckett (Scott Bakula) mens han reiser gjennom tiden og prøver å komme tilbake til sin nåtid. På reisene hans er den alltid spunky Al (Dean Stockwell), som gjør sitt beste for å gi innsikt og informasjon for å hjelpe Sam med å nå målet sitt. Siden jeg er ny i dette showet, er jeg ikke 100 % sikker på hvordan Sam faktisk ble i denne gåten, men jeg må være ærlig, jeg bryr meg egentlig ikke. Disse programmene er så godt skrevet, så godt utført at jeg lurer på hvordan dette showet aldri ble omgjort til en film. Jeg husker at når det fortsatt var på TV, syntes jeg at programmet hørtes veldig interessant ut. Det virket som noe jeg ville like. Dessverre tror jeg at jeg bare var for opptatt med å gjøre andre ting til å virkelig kunne prøve å følge med på det som skjedde på dette showet. Som fan av både Scott Bakula og Dean Stockwell virker dette showet som om det er laget for meg. Den har en så rik blanding av humor, hjerte og hjerner at jeg virkelig vil eie de to første sesongene av dette programmet. Jeg vil gjerne eie hver episode av dette programmet hvis du vil vite sannheten.

Hvor genial er denne historieideen? Du har en karakter hvis verden alltid er i endring. Som prøver å rette opp feil gjennom historien, og noen ganger fungerer ting for ham og noen ganger ikke. Det er flott å ha en karakter som ikke er dette allvitende, altseende, fyrtårn av håp. Dr. Sam Beckett virker nesten like uvitende som vi er til hendelsene som skjer med ham. Jada, han er strålende, men han ser ikke ut til å ha alle svarene. Selv Al, i sin sidekick-rolle, er i stand til å gjøre feil. Jeg liker hvordan den behandlet sosiale problemer i Black On White On Fire-episoden, eller 8 1/2 Months-episoden der Sam må spille en gravid tenåring. Min favorittepisode, sannelig, var 2-partneren The Leap Home som starter denne boksen. I disse episodene hopper Sam på en eller annen måte inn i sin egen kropp i en alder av 16. Det er her, med kunnskap om hva som skjer med familien hans, at vi virkelig får se denne karakteren slite med det moralske og etiske dilemmaet i situasjonen hans. Det er strålende utført og spilt av hvert medlem av rollebesetningen, og jeg er stolt over å kunne legge til Quantum Leap - Den komplette tredje sesongen til min spirende samling av TV på DVD.

Ingen ekstrautstyr fulgte med denne boksen. Jeg liker dette programmet så mye at jeg er villig til å tilgi dette, jeg mener, tross alt får vi nesten 17 timer med TV her folkens. Jeg synes bare det er interessant at andre, mindre programmer, ser ut til å få så mye mer en spesialutgavebehandling enn en serie som Kvantesprang , som er hode og skuldre over så mange av showene fra fortid og nåtid.

1.33:1 Full Frame. Jeg elsker rikdommen i dette showet. Det er åpenbart siden dette er et TV-program, at de sannsynligvis ikke har de store budsjettene som studiofilmer har. Vel, jeg vil bare si at dette ikke betyr noe. Dette showet ser like stort ut som mange av filmene jeg har sett, og jeg tror det er mer ambisiøst enn de fleste av filmene som faktisk blir laget. Jeg har aldri lagt merke til noen panorerings- og skannebevegelser, og dessuten vet jeg ikke at dette programmet trenger å være i widescreen. Jeg var veldig imponert over hvor frodig og autentisk det virket som hver episode var. Alle showene hadde en ekte følelse av sted; en titt på dem som jeg trodde. Når du tenker på at hver episode fant sted på et helt nytt sted og tidspunkt, det var ikke på det samme settet dag etter dag, så tror jeg alvoret i hva Quantum Leap - Den komplette tredje sesongen har oppnådd kan virkelig settes i sitt rette perspektiv. Jeg bare elsker et TV-program som er veldig smart. Det er seriøst, og det er ikke bare å prøve å gi oss snert og ironi. Et show som Kvantesprang skyver konvolutten ved ganske enkelt å være selve showet som det står at det er.

Engelsk Dolby Digital 2.0. Lyden var akkurat der du kunne forvente at den skulle være. Jeg la ikke merke til noe spesielt, men jeg var i stand til å høre alt perfekt. Den eneste forvirringen jeg har er om hvordan kvantemaskinen har satt Dr. Sam i hans nåværende knipe. Jeg tror imidlertid at hvis jeg går tilbake og ser noen av de andre tidligere episodene, vil alt snart falle på plass. Lyddesignet virket ganske enkelt. Det var øyeblikkene da de brukte musikk for å understreke visse følelser eller for å komme over spesifikke følelser, men andre enn disse øyeblikkene så det ut til at showskaperne bare lot dialog bære dagen. Igjen, det er så hyggelig å se et show som ikke bombarderer deg med musikkvideobilder og altfor høy lyd. Jeg har kommet til å tro at show som stoler for mye på disse enhetene, dekker opp for dårlig historiefortelling. Hvor et show liker

Kvantesprang ser ut til å være 100% historiefortelling. Det trenger ikke glatt FX som ender opp med å bare komme i veien og ofte forvirre historien.

Vinylpappdeksel med slanke etuier er det som huser dette settet med tre disker. Forsiden viser Dr. Sam og Al med kjennende blikk og eventyrlyst i øynene. Jeg vet ikke hvilken type materiale som ble brukt til å lage dette dekselet, men det har ringer som beveger seg over det, avhengig av hvordan du holder dekselet. Baksiden inneholder ulike bilder fra forestillingen, en beskrivelse av hva Kvantesprang handler om og litt informasjon om selve DVD-ene. De slanke sakene som inneholder de tre diskene viser episodene, og gir kortfattede beskrivelser av hva disse episodene handler om. Jeg liker plassøkonomien som denne DVD-boksen har råd til i samlingen min. Det er ikke for stort og klønete at du kanskje ikke ser på disksettet i frykt for å forhandle gjennom alt innholdet. Du kan bare skyve ut et av de slanke etuiene, ta ut en DVD og sette den inn i spilleren. I motsetning til de settene hvor du må trekke ut en stor DVD-holder, deretter brette den ut og det er så mange disker at du ikke vet hvor du skal begynne. Kvantesprang holder ting enkelt.

Quantum Leap - Den komplette tredje sesongen var en flott begynnelse å begynne å se på dette programmet. Jeg tror ikke jeg kunne ha bedt om et bedre introduksjonssett for å begynne min egen reise mens jeg hoppet rundt og satte sammen det som foregikk i mitt eget sinn. Jeg likte at jeg på en måte måtte anta selv hvorfor dette eller hint skjedde med Dr. Sam Beckett. Jeg elsket samspillet mellom ham og Al. Dette er veldig bra TV, og jeg håper å kunne anmelde mange flere bokssett Kvantesprang . Jeg føler at dette er et eventyr som virkelig er verdt å ta med seg!

Kvantesprang var utgitt .