Me Time Review: Kevin Hart oppfyller dine forventninger i Netflix-komedie

Kevin Hart spiller en hjemmeværende pappa som gjenforenes med sin hardt festende bestevenn (Mark Wahlberg) i den forutsigbare, men lett morsomme Me Time.

Kevin Hart og Mark Wahlberg løper med en skilpadde i Netflix-filmen Me Time
Netflix

Alenetid får dårlige anmeldelser; det ser ut til å være gitt. De Netflix komedie faller offer for de samme rytmene og troper kritikere har sett tusenvis av ganger, og er ikke laget med noen stor utmerkelse. Imidlertid er det i disse øyeblikkene man bør vende seg til en legende innen populærkritikk, Roger Ebert, som sa :

MOVIEWEB VIDEO FOR DAGEN

Noen ganger finner jeg meg selv som talsmann for det som kan kalles en generisk teori om filmkritikk. Det vil si at jeg synes filmer bør bedømmes, delvis i forhold til forventningene vi har til dem [...] mesteparten av tiden, når vi går på kino, søker vi mer beskjedne belønninger: Et anstendig spionbilde , for eksempel, eller en brukbar musikal.

Poenget er dette: en kritiker har i oppgave å se en film, mens en publikummer velger å gjøre det. De fleste kritikere ville ikke villig valgt å se en Kevin Hart film, derav de dårlige anmeldelsene; en seer som gjerne ser en av filmene hans, vil imidlertid høyst sannsynlig nyte det Alenetid . Interessant nok oppfyller Hart begges forventninger.

Me Time handler om foreldre (og trenger det)

Kevin Hart smiler i Netflix-filmen Me Time
Netflix

Alenetid Hart har hovedrollen som Sonny Fisher, en far som setter 'proffen' i profesjonell hjemmeværende far. Sonny, som er en helikopterforelder, begynner dagen med å lage frokost til barna sine før han tar dem til skolen, hvor han hjelper til med skuespill og talentshowet, leder PTA og melder livet sitt frivillig på skolen før han henter barna sine hjem for å overvåke deres hobbyer og lekser. Han er en kjærlig og omsorgsfull far , men i hovedsak medavhengig.

Hans kone Maya (en underbrukt Regina Hall , så strålende morsom i den kommende Tut For Jesus film) opptar et motsatt rom. Maya, som er en kommende arkitekt med en lur sjef, er den velkjente brødvinneren, men er toast når det gjelder barna hennes, for opptatt til å være sikker på hvilket språk de har studert i seks måneder (det er mandarin) . Da foreldrene innser de overdrevne hullene de har gravd seg inn i, bestemte Maya seg for å ta det barn til vårferie på egen hånd, og lar Sonny ha litt 'meg-tid' i en uke.

Kevin Hart og Mark Wahlberg bryter seg inn i et hus i Netflix-filmen Me Time
Netflix

Sonny gjenforenes med sin tidligere bestevenn, den passende navngitte Huck Dembo (en klønete Mark Wahlberg), en biffkake uten sunn fornuft og en eksistensiell frykt for aldring. Huck feirer bursdagen sin hvert år som om det var en Kanye West-albumfest; Sonny møter ham nær en festbuss med Hucks kropp malt over den.

Han tar Sonny og en gjeng med mye yngre mennesker med seg ut i ørkenen for å 'gå primal', og han sparer ingen kostnader, selv om han åpenbart burde ha gjort det. Ikke bare er en rå østersbar rar i ørkenen, men Huck har brukt penger han ikke har, og satte seg 50 tusen dollar i gjeld til Stan (Jimmy O. Yang, uten tvil den morsomste delen av filmen) og hans israelske livvakt . Etter hvert som natten skrider frem, vil Sonny og Huck bli mye mer barnslige enn denne årsfaren er vant til.

Kevin Hart fortsetter sin image makeover

En naken Mark Wahlberg klemmer Kevin Hart bakfra i Netflix-filmen Me Time
Netflix

I mellomtiden jager Mayas karriere etter henne mens hun prøver å få kvalitetstid med barna, noe som setter dette bruddet i foreldrenes status quo i fare. Den typen kvasi-progressive livssituasjon mellom Sonny og Maya (hvor mannen er matpakker, PTA-vertsforelder og kona er karrierebyggende suksess) ser ut til å være en del av Harts image-makeover, som har vært har pågått siden 2017.

Hart, an energisk standup-komiker og skuespiller med sterk levering, opplevde et par forferdelige år — han led en forferdelig bilulykke; TMZ ga ut et sexbånd der han utro kona, og kvinnen som var involvert saksøkte ham for 60 millioner dollar ; og selvfølgelig ble han kansellert av Oscar-utdelingen.

Etter at Hart ble anklaget for homofobi og transfobi (og i stedet for å bare søke litt 'me time'), jaget agentene hans ned filmen Farskap , som erstattet Channing Tatum med Hart som en far som prøver å forstå og ta vare på sin datter som ikke samsvarer med kjønn. Dette fulgte en tidligere mykere rolle for Hart med Oppsiden , der han i hovedsak muntret opp Bryan Cranston i to timer. Hart laget barnefilmen DCs League of Super-Pets , og nå er han her, og spiller egentlig superpappa.

Filmen virker noen steder vanskelig progressiv, som om Harts bekreftende makeover infiltrerte manuset. Mer enn bare å ha obligatoriske, sjekkeboksende homofile og lesbiske venner, er det en scene der datteren hans spør ham: 'Har jeg en penis?' Som Sonny svarer i retning av: 'Nei, det gjør du ikke. I livet, hvis du valgte det, eller på et tidspunkt ville du ha en, kan du få det.' Disse øyeblikkene føles som stilte, fokusgruppetestede krav som en del av Harts mykere image, snarere enn ekte komiske elementer.

The Funny Moments of Me Time

Me Time rollebesetning inkludert Andrew Santino og Kevin Hart
Netflix

Det er imidlertid morsomt å finne i Alenetid , uten tvil mer enn Harts andre nylige originale Netflix-filmer , Farskap og Mannen fra Toronto . Uansett hva Hart kan ha sagt eller gjort tidligere, benekter ikke det faktum at han har en enestående komisk energi og er rett og slett fantastisk på slapstick-komedie. Enten det er hans karakteristiske hyl, liten vekst, elastiske ansiktsuttrykk eller ren atletikk, er Hart en moderne konge av pratfall, muligens bare best av Melissa McCarthy. Som et resultat kommer den fysiske humoren inn Alenetid er ofte veldig morsomt, og uansett hvor dumt det kan bli, oppfyller de praktisk talt algoritmiske kravene til 'en Kevin Hart sjangerkomedie.'

Den støttende støpen gjør også mye tunge løft. Regina Hall er en ekstremt undervurdert komisk tilstedeværelse, og selv om hun har gitt lite å jobbe med Alenetid , hun klarer å gjøre mye med lite. Den nevnte Yang er gyllen som den amerikansk-jødiske konvertitten fra Hongkong, kledd i full prep-regalier og ekstremt taktfull når han forbereder seg på å utføre mafiavold. Ja, som mange ting i Alenetid , virker karakteren hans løftet inn fra en bedre film (i dette tilfellet Ken Jeongs narkobaron Bakrusen filmer), men han er bare perfekt i delen og etterpå Romstyrken og Elsker Hard , er et talent å se på.

Andrew Santino in Me Time på Netflix
Netflix

Andrew Santino er også en komisk perle gjennom store deler av filmen, den typen søppelsnakkede pappa som sniker seg ut for å feste, men holder kjeft når kona er i nærheten. Wahlberg slår på sin valpehund-sjarm her som en stor doofus som ikke har lært å vokse opp, og hvis umodenhet tar ham igjen. Han er faktisk en ganske tragisk karakter, en mann som har desperat behov for noe eget foreldreoppdrag, og kunne faktisk ha båret en mørkere, tristere komedie sentrert om ham.

I stedet, Alenetid er en typisk polert og effektiv Netflix-film, en godbit for Hart-fans eller folk som søker en lett matbit. Forfatter/regissør John Hamburg (forfatter av Møt foreldrene , direktør for Og så kom Polly ) er like raske og jevne som alltid, og går gjennom en kjøretid som sannsynligvis burde føles lengre, gitt mangelen på faktisk plottmateriale. Dessverre styrer han filmen inn i en altfor emosjonell, meningsløst sentimental finale som er litt for latterlig til å faktisk være søt eller hjertevarmende.

Me Time oppfyller forventningene på godt og vondt

En gang til, Alenetid er for alle seere hvis interesse kan vekkes av ideen om en Kevin Hart-film . Hvis disse seernes forventninger er en ekstremt lett og luftig film, kjøttfri og bekymringsfri, da Alenetid bør appellere til alle som vil ha litt latter og litt ufarlig moro. Det er tvilsomt om noen satte seg fore å lage et filmkunstverk på topp-ti-listen med denne filmen, og deres forventninger ble også oppfylt. Alenetid er ikke nok til å vinne over noen nye Hart-konvertitter (hans stand-up-komedie spesialiteter kan være det beste alternativet for det), men det burde glede de innvidde, eller i det minste hyggelig drepe litt tid før Hart endelig får være vertskap for disse Oscar-utdelingene.

Produsert av Particular Pictures og HartBeat Productions, Alenetid streames nå på Netflix .