Million Dollar Baby DVD anmeldelse

Tilbake i januar 2005 satt jeg på teateret og så på Million Dollar Baby . De første to tredjedelene av filmen var jeg fylt av spenning. De hadde endelig laget en flott boksefilm igjen. Som en som er en stor fan av sporten, elsker Rocky-filmene og til og med har laget en boksefilm, var jeg utrolig stolt over arbeidet Clint Eastwood hadde gjort. Denne filmen kjente sporten. Det føltes ekte og levende og ga ikke bare leppeservice til sporten kalt Sweet Science. Med legit bokseskribent F.X. Toole (aka Jerry Boyd) som sto for stiftelsen, Eastwood og Co. så ut til å ha fått et forum som de strålte med.

Så blir Maggie (Hilary Swank) skadet i ringen og filmen tok en graver. Det ble en politisk fortelling om særinteresser. Det gikk fra å handle om kvinners rett til å kjempe til kvinners rett til å dø. Det å nylig miste en katt på 20 år har på en måte fått meg til å stille spørsmål ved alle mine synspunkter på dette emnet, men jeg kan utvilsomt si at jeg føler at det å ta opp argumentet på det tidspunktet i filmen utvilsomt var det største agnet og byttet siden JLos Angel Eyes. Hva tenkte Eastwood? Okei, jeg vet at han vant alle disse prisene, men det er en no brainer. Akademiet elsker historier som dette. Jeg har ikke noe imot dem heller, men ikke i en boksefilm og ikke på det tidspunktet i filmen. Hva skulle jeg likt å se skje? Maggie kommer seg og gjenopptar kanskje kampene. Ok, jeg vet at det kommer til å lokke fram mange lattermildere, så kanskje hun ikke fortsetter å kjempe, men herregud, ring Western Union hvis du vil sende en melding.

Født til å kjempe

Ekstrautstyret til dette settet med 3 disker er gjort på en veldig fin måte ved at alt det relaterte ekstrautstyret er satt sammen på en disk (mens lyd-CDen er på en separat). Denne spesielle funksjonen ser på filmen Million Dollar Baby siden det på en måte kjører et lignende kurs med Lucia Rijkers (som spiller Billie The Blue Bear) karriere. Den ser på filmen generelt og skiller i bunn og grunn hva som gjør en fighter. For de som er interessert i en mer detaljert beretning om boksing og Lucia Rijker, bør de hente Katya Bankowskys Shadow Boxers . Denne spesielle funksjonen er interessant, og mine favorittdeler av den er når vi får høre Clint Eastwood dissekere filmen hans.

James Lipton tar på seg tre

Dette er en serie intervjuer utført av den ærbødige James Lipton (fra The Actor's Studio) etter at Hilary Swank, Clint Eastwood og Morgan Freeman alle vant sine Oscars. Det er et interessant intervju selv om det føles litt ubehagelig. Lipton har vanligvis et forum som dette med motivene sine foran et levende publikum. Det er en energi der som får Liptons rosende ros til å virke normal. I den begrensede settingen som dette intervjuet skjer med virker alt bare oppstyltet. Det er for stille. Men til tross for alt dette fungerer det fortsatt, og Lipton stiller som alltid tankevekkende spørsmål.

CD med lydspor

Jeg la denne CD-en inn i DVD-spilleren min og ble behandlet med 20 spor fra filmen. Jeg er kanskje ikke så stor fan av filmen, men jeg må innrømme at DVD-en er verdt å eie rett og slett på grunn av tilleggsmaterialet. Når du innser at Clint Eastwood også har laget musikken til denne filmen, er prestasjonen hans med denne filmen virkelig ekstraordinær. Denne CD-en er veldig bra, selv om jeg spiller i mitt elendige oppsett, måtte jeg justere volumet mye bare på grunn av forskjellen mellom CD-lyd og DVD-lyd.

Widescreen-versjon presentert i et letterbox-widescreen-format som bevarer omfangsforholdet til den originale teaterutstillingen. Forbedret for widescreen-TVer. Uansett hva jeg føler om denne filmen, uansett hva jeg tror den er eller ikke er, vil jeg si at den ser fantastisk ut. De har hevet boksefilmen med fotografidirektør Tom Sterns arbeid. Det er mørkt, men ikke for mørkt. Det er humørfylt, men ikke for humørfylt. Den fanger følelsen og øyeblikkene av boksing. Enten det er i en kamp, ​​i treningsstudioet eller til og med med karakterene i deres personlige liv, er det greit. Dette er en film som lett kunne vunnet en pris for hvordan den ble objektivet. Jeg er kanskje ikke glad for at den slo ut The Aviator, men jeg er ærlig nok til å innrømme at svært få filmer noen gang ser så bra ut som Million Dollar Baby .

Dolby Digital. Engelsk: Dolby Surround 5.1. Fransk: Dolby Surround 5.1. Musikken er alt veldig bra. Det er åpenbart at Eastwood har en ærbødighet for jazz og for tung musikk for å styrke temaene i filmene hans. Alt dette fungerer med stor effekt her. Alt er utjevnet veldig pent, ikke bare på diskene til filmen, men på alle diskene for disse DVD-ene. Det er en stillhet i denne filmen, og det virker som om manuset til Paul Haggis er skrevet på en slik måte at ingen ord ble kastet bort. Alt om hva denne filmen er kommer over, det er bare synd at når den til slutt blir en rett til liv/rett til å dø-fortelling, følte jeg at teppet hadde blitt dratt ut under meg. Boksefortellinger er spesielt modne for filmisk behandling rett og slett fordi det er så mye drama, action og intriger som ligger i sporten. Alt om det er én til én. Det sies å være 70 % mentalt og 30 % fysisk. Hvilket annet medium kan bedre vise denne forskjellen?

Denne DVDen får behandlingen. Den har samme plakat for filmen på forsiden med Swank, den meislede ryggen til oss og Eastwood og Freeman som lurer i skyggene. Bakdekselet har et enkelt skudd av Swank ved en tung bag. Det er en liten beskrivelse av filmen, en svært detaljert liste over ekstramateriale (som også forteller oss hvor alt er på hver disk), en rollebesetningsliste og diskenes tekniske spesifikasjoner. Inne i settet med 3 disker utfolder det seg og avslører forskjellige bilder fra filmen, og et veldig fint bilde av Hit Pit-ringen fyller bakgrunnen bak diskene. Diskene har alle et bilde av den ene av de 3 hovedpersonene på seg.

Ok, jeg er fortsatt ikke en stor fan av denne filmen, men jeg vil si at dette DVD-settet har vunnet meg litt. Det er godt utført, ærbødig satt sammen og totalt sett fungerer det. I det minste sier emballasjen og omsorgen som er lagt inn i den, at om ikke annet, Million Dollar Baby er en viktig film. Selv om jeg tror årsakene til dette kan diskuteres, tror jeg til syvende og sist at dette ikke gjør annet enn å understreke hvilken sterk film det er. Jeg kan være uenig i det, jeg liker kanskje ikke hvor det gikk i den siste tredjedelen av filmen, jeg kan til og med føle meg lurt, men jeg tror dette sier mer om filmens kraft enn om meg. Jeg føler meg dårlig fordi denne filmen fikk meg til å bry meg om karakterene, historien og ideene den formidlet, og så klarte jeg ikke å følge den hele veien hjem. Hvis ikke noe annet, Million Dollar Baby har lykkes med å få frem alle slags reaksjoner.

Nå, hvis bare vi kan få ALLE til å se Askepottmannen.

Million Dollar Baby ble utgitt 15. desember 2004.