Miss Congeniality 2 - Bevæpnet og fabelaktig DVD-anmeldelse

Ok, jeg skal få noen ting fra brystet her. Bare fordi hun bestemmer seg for å gjøre Crash ut av de mange tusen kake-cutter-filmene Sandra Bullock gjør, dette forløser henne ikke som skuespillerinne. Slår noe av i en skuespillers jakt på å bli en stjerne? Går de bare glad inn i den triste godnatten til neste Sandra Bullock-prosjekt, uten å tenke på det faktum at de har spilt den rollen mange ganger før? Kommer det noen gang til dem at de ser ut til å gjøre det samme i hver film? Når sant skal sies, liker jeg Sandra Bullock. Jeg tror hun har en viss frekkhet som er kjærlig. Dette får meg til å tro at hun har en hjerne. Derfor, hvis hun faktisk har en hjerne, hvorfor skulle hun la seg fastlåse i så dårlige filmer? Mrs. Bullock har åpenbart nok penger til å gjøre hva hun vil. Hun kunne slutte å jobbe i morgen og barnas barns barn ville fortsatt være satt til livet. Så jeg forstår bare ikke dette... Dessuten tror jeg ikke fru Bullock har barn.

Også rollen hun spiller i begge Frøken Congeniality filmer gir ingen mening for meg. I den første filmen skal vi på en eller annen måte tro at hun er en stygg andunge som har blitt til en svane. I denne filmen blir hun FBIs forsidejente, og det ser ut til å oppheve hele ideen med den første filmen. Og en annen ting, er det virkelig noen som tror at Sandra Bullock noen gang kan passere for å ikke være pen? At hun virkelig drikker øl? Burps (vel, hun kan gjøre det)? Og tar ikke vare på seg selv? Jeg vet at dette bare er filmer, men hvordan kan vi tro deg som skuespiller når du ser ut som en stjerne i de nasjonale magasinene? Enda en ting, jeg forstår bare ikke...

Når det gjelder Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous , som du sikkert kan gjette, likte jeg det virkelig ikke så mye.

Manglende scener

Dette er faktisk et interessant utvalg av scener som ble kuttet fra filmen, eller kuttet ned i filmen av det jeg må anta var tidsmessige årsaker. Overraskende nok likte jeg virkelig den manglende scenen med Jeffrey Tambor. Jeg føler at det var en letthet i det som fungerte for materialet. Det var ikke det at det var utrolig utført, men jeg tror at det i det hele tatt kan ha vært improvisert. Selv om jeg ikke synes scenen er noe spesielt, er det hyggelig å se skuespillere som dette (og jeg snakker åpenbart om Bullock, fordi vi alle vet at Tambor er genial) tar sjanser og ikke er redde for å avvike litt fra folks oppfatninger av dem.

Widescreen-versjon presentert i et Letterbox widescreen-format som bevarer omfanget og størrelsesforholdet til den originale teaterutstillingen. Forbedret for widescreen-TVer. Denne filmen er et stjernekjøretøy, og som sådan er den opplyst for en stjerne. Belysningen er ikke for sterk, den er ikke hard, den er bare nøytral og krever egentlig ikke så mye fra seeren. Jeg fant ut at på min lille TV så brevboksversjonen av denne filmen ganske bra ut. Det var lyst, men på en god måte. Jeg er sikker på at folk som er fans av Sandra Bullock har kommet til å forvente visse ting fra filmene hennes. De vil se henne smile, de vil sette henne i morsomme situasjoner og mest av alt vil de se henne ende opp fornøyd med en fyr. Utseendet til denne DVD-en gjør ingenting for å forringe disse opplevelsene. Mer til poenget, jeg tror disse filmene er rettet på en slik måte at uansett hvor dystre ting noen ganger ser ut for Sandra, vil de alltid ordne seg til slutt.

Dolby Digital. Engelsk Dolby Surround 5.1. Fransk Dolby Surround 5.1. Lyden på denne DVDen er ganske solid. Selv med tilleggsmaterialene fant jeg ut at jeg var i stand til å høre alt perfekt og trengte egentlig ikke å justere volumet på settet mitt i det hele tatt. En film som denne kommer egentlig ikke til å kreve mye av seeren når det gjelder lyd. Og sannelig, det trenger det egentlig ikke. Dette er ikke en actionfilm, det er ikke en skrekkfilm, det er en lett komedie der vi ser en av Amerikas kjæreste flakse rundt på jakt etter respekt og prøve å bevise at folk tar feil om hvem hun er. Utenom å få frem de forskjellige punktene, og sørge for at vi hører det vi skal høre, tror jeg ikke vi kan forvente for mye mer av denne DVDen.

Akkurat det ene arket jeg husker at jeg annonserte for denne filmen. Sandra Bullock i et showgirl-antrekk, bytter ut støvlene for mer komfortable sko. Ja vet, selv for en film som denne synes jeg dette coveret er virkelig blottet for noen tanke eller arbeid. Det virker som folk følte at de bare kunne sette Bullock på forsiden og de ville tjene millioner. Som jeg tror de ganske mye gjorde, så hva vet jeg, ikke sant? Baksiden har flere bilder av Sandy, en liten beskrivelse av filmen, ekstrafunksjonene, en kredittliste og noen mindre tekniske spesifikasjoner. Det er ingenting her som virkelig skiller seg ut i det hele tatt. Ingenting som får meg til å si til meg selv, mann, jeg må virkelig se den filmen. Dette coveret ser bare ut som en rehash fra den første filmen, og selve filmen ser også slik ut.

Ok, kanskje det er meg? Kanskje jeg bare ikke skjønner det? Kanskje jeg tar ting litt for seriøst? Men hvorfor i all verden skulle noen kaste bort tiden sin på å se en film når du bare ved traileren kan fortelle nøyaktig hvordan den kommer til å bli? Jeg sier ikke at alle filmer må være heftige opplevelser, men kunne vi ikke hatt flere slike filmer på markedet? Kunne de ikke i det minste hatt en sjanse? Har ikke en film som Crash vist at et stort publikum vil betale gode penger for å se en intelligent film?

Jeg vet at folk bare går på kino for underholdning. Jeg vet at det kalles showbusiness av en grunn. Imidlertid har denne virksomheten vondt i billettkontoret. Grunnen til det er ikke fordi folk ønsker å bli imponert på kino, det er fordi de vil se gode filmer. Og når en film som Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous kommer ut, med vinduet fra kinoutgivelse til DVD blir mindre og mindre, hvorfor skulle folk betale for å se en film som denne når de kan se den på DVD noen måneder etter at den kommer ut?

Filmer som Miss Congeniality 2 ha en plass. De tjener penger og det er åpenbart at en stor del av Amerika nyter dem. Er ikke også sant at en stor del av Amerika liker filmer som får dem til å tenke en gang i blant?

Miss Congeniality 2: Armed and Fabulous ble utgitt 11. mars 2005.