Northern Exposure: The Complete Third Season DVD Review

Northern Exposure - Den komplette tredje sesongen er et solid laget show om livene til noen interessante mennesker i Cicely, Alaska. Denne spesielle sesongen ble nominert til 16 emmy-priser, og etter å ha sett dette dobbeltsidige boksen med 3 disker, er det lett å se hva folk likte med det. Dette programmet var fylt med standardkarakterene vi er vant til å se på programmer som dette. Du har de vanlige menneskene (spilt av Rob Morrow og Janine Turner), som egentlig ikke er så normale, og så er det alle andre. Fra Chris in the Morning (John Corbett) til Maurice J. Minnifield (Barry Corbin), det jeg syntes var veldig kjærkomment med dette showet var hvordan alle karakterene vant meg. Enten Maurice ønsker å investere i en strutsefarm, eller Joel drar på jakttur med Chris og Holling, eller Maggie prøver å finne ut menn, har denne forestillingen en utrolig evne til å gjennomføre de mest useriøse plottene.

Jeg visste ikke engang at dette programmet egentlig var på da det ble kjørt fra 1990-1995. Jeg hørte om det på en overfladisk måte, men det var ikke noe jeg virkelig la merke til. Nå er det absolutt ikke det beste TV-programmet jeg noen gang har sett, jeg fant det veldig underholdende og ekstremt engasjerende. Når jeg snakker med fans av Nordlig eksponering de ser alle ut til å elske showet, uten egentlig å kunne forklare hvorfor. Faktisk tror jeg ikke det er noen ting ved showet som fungerer for dem. Jeg tror det er akkurat det seeren føler når de ser det, som sannsynligvis er grunnen til at dette programmet er så populært blant sitt kjernepublikum.

Northern Exposure - Den komplette tredje sesongen er solid TV og noe som fans av programmet bør være glade for å ha i DVD-samlingene sine.

Slettede og utvidede scener

Dette dobbeltsidige 3-disksettet er virkelig noe for fansen. Hvordan ellers forklare at det ser ut til å være slettede og utvidede scener for nesten hver episode på disse diskene? Det som gjør dette enda bedre er at disse scenene er indeksert ut i menyskjemaet, slik at folk som bare ønsker å se visse ekstramateriale for enkelte episoder ikke trenger å kaste bort tid, de kan bare scrolle rundt og komme til de eksakte ekstramaterialene for de spesielle episodene de ønsker å se. Siden jeg er veldig ny i dette showet, fikk jeg tydeligvis ikke så mye ut av disse tingene som fans i lang tid, men jeg tror alle som kjøper dette bokssettet vil være mer enn fornøyd med det.

Ueksponert opptak

Dette består av en liten dokumentar, som bare er en haug med klipp i svart-hvitt med rørende musikk lagt over. De andre opptakene er av skuespillere som glemmer replikker, ler under opptak og andre kaosscener på settet. Du trenger ikke å ha fulgt et show for å få noe ut av disse scenene. Jeg sier dette fordi det alltid er morsomt å se en skuespiller blåse en linje, eller gjøre noe for å få en annen skuespiller til å le. Dette ekstrautstyret er et fint tillegg til en allerede solid pakket DVD.

Tapte historielinjer

Siden jeg kommer inn i dette showet ganske sent, virker disse scenene som om de kunne vært en del av pakken for slettede og ekstra scener. Historiene som er oppført her er Jules et Joel, Seoul Mates, Things Become Extinct og Three Amigos. Jeg skulle ærlig talt ønske at jeg var bedre kjent med dette showet, for jeg tror jeg kunne fått mer ut av disse scenene. Som det var, var de morsomme å se på, men jeg tror ikke de resonerte med meg så mye som de kunne ha gjort.

Full Frame 1.33:1. En ting som overrasket meg med en gang med dette showet var det faktum at det ikke var et latterspor. Siden dette showet er ment å være en komedie, antar jeg at jeg forventet å bli hjulpet med vitsene. Jeg liker virkelig utseendet til dette showet. Det ser ut til å ha vært vagt inspirert av utseendet som Robert Altman oppnådde i McCabe og fru Miller . Selv om emnet ikke kunne vært mer langt fra hverandre, ser det ut til at innstillingene og lokalitetene til begge disse showene har en lignende følelse. Dette showet gjør en veldig god jobb med å fange den småbyfølelsen vi får når vi reiser. Jeg setter også pris på hvordan dette programmet ser ut til å si at alle er rare, ikke bare innbyggerne i et lite befolket område. DVD-overføringene og måten diskene ble komprimert på er utrolig klare og skarpe. Det er nesten som om de glinser av skjermen.

Engelsk Dolby Digital 2.0. Lyden på alle disse diskene (inkludert ekstrautstyret) er ganske skarp. Dette showet er interessant ved at det ser ut til å virkelig stole på skuespillernes prestasjoner. Den har ikke mye ekstra musikk eller omgivelseslyder som understreker scenene. Når karakterene snakker med hverandre, enten de er på en restaurant, en skog eller et soverom, kan det de sier høres perfekt. Dette er ikke å si at ambient musikk og lyder ikke brukes på dette showet, jeg er bare en fan av hvor prestasjonsaktig dette showet er. Det minner meg faktisk mer om en sitcom, rett og slett fordi skuespillerne virker som om de er i et teaterstykke. Selv om, uten publikumssporet til latter, ser dette showet ut til å gå før andre programmer som Sopranos og avlingen av seriøse programmer som er på TV for tiden.

Grønn. Hele emballasjen er grønn. Med hvite bokstaver står det midt på omslaget Northern Exposure - Den komplette tredje sesongen . Det er alt. Det er krusninger i dekselet som om det skulle ligne en foss, men burde ikke dekselet vært blått? Jeg har nok tatt feil, tror jeg. Baksiden er grønn, og delen som forteller oss hva som er på diskene og gir oss de tekniske spesifikasjonene, er ikke festet til dekselet. Dette er et problem. Jeg vet at du bare kan skyve dekselet inn med diskene, men dette virker som en smerte. Hver DVD får sin egen tynne plastkasse. På omslaget er forskjellige bilder av rollebesetningen, og på baksiden er beskrivelser av alle episodene for den disken. Jeg har hørt mye snakk om selskaper som prøver å maksimere hylleplassen for flere DVDer. Northern Exposure - Den komplette tredje sesongen er laget for å gjøre nettopp det for både forhandleren OG forbrukeren.

jeg kom inn Northern Exposure - Den komplette tredje sesongen vet absolutt ingenting om showet. Jeg kjente ingen av karakterene, jeg kjente ikke innstillingen, jeg visste bare at dette programmet på et eller annet tidspunkt hadde spilt på TV. Jeg endte opp med å like det. Jeg elsket situasjonene karakterene havnet i, jeg likte kranglefanten mellom alle, og jeg satte pris på hvordan dette programmet så ut til å ta sin tid og ikke gå for lett latter. Selv om jeg kanskje ikke er tilbøyelig til å gå tilbake og se alle de andre episodene av dette programmet, kan jeg ærlig si at jeg føler at kunnskapen min om TV har blitt utvidet ved å se Northern Exposure - Den komplette tredje sesongen .

Northern Exposure ble utgitt.