DVD-anmeldelse over natten

Over natten er uten tvil den beste dokumentaren utgitt i fjor, og helt klart en av de beste dokumentarene jeg noen gang har sett. Historien om Troy Duffys oppgang og fall ser ut til å skje i løpet av de første 10 minuttene av filmen. Og så, etter at det har skjedd, går ting virkelig nedover bakken. Etter å ha vært i manusforfatter/lavbudsjettfilmspillet siden 1995, vet jeg litt om å ha suksess og så miste den suksessen. Hvordan du håndterer det som skjer sier mye om hvem du er. Det er hovedpunktet i denne filmen fordi det som skjer med Mr. Duffy er direkte skummelt. Riktignok er avtalene og tingene han var involvert i i veldig stor skala, denne filmen får alt rett ved at den viser oss hva som kan skje når drømmene våre bare ser ut til å forsvinne. Vanligvis, hvis du er en veldig kreativ type, når du først har kommet over funken (og det kan ta lang tid!), plukker du opp bitene, lader batteriene og går i gang med noe annet. Troy Duffy gjør dette ser det ut til at han måtte lage filmen sin og det ser ut som han jobber med en oppfølger. Likevel, hva Over natten viser oss er et rått blikk på noen som blir ugjort til et punkt hvor det virker som om de nesten gjør seg selv gale.

Slettede scener og rollebesetning og crew-bios

De slettede scenene består av et lite utdrag fra en rundebordsopplesning av The Boondock Saints samt klipp med tittelen Almost Famous der Taylor Duffy (Troys bror) ser ut til å vise litt av søsknene hans smak for suksess. Selv om jeg er sikker på at det kunne vært en helt annen DVD med slettede scener, gjør det de har her en veldig god jobb med å vise oss litt mer om det jeg synes er en alltid interessant prosess; filmskaping. The Cast and Crew Bios er lysende, og jeg er glad for å ha funnet ut hvorfor bandet som Troy og Taylor Duffy gjør gikk fra å hete The Brood til The Boondock Saints. Det viser seg at det var et jenteband med samme navn. Ironisk, ikke sant?

Regissørintervju på backstage med Barry Nolan

Endelig ser det ut til at vi får høre fra Mark Brian Smith og Tony Montana. Disse mennene er sanne eksempler på lidelse for kunsten din. Selv om jeg skulle ønske at dette stykket hadde vært lengre, var det et fint eksempel på smaken av Over natten , og jeg er glad for å kunne sette ansiktene med filmen. Det jeg synes er rart er hvordan disse gutta til og med klarte å gi ut denne filmen, hovedsakelig fordi hvorfor skulle Troy Duffy tillate at et så negativt bilde av seg selv ble sett av resten av verden? Kanskje håper filmskaperne at dette kan ydmyke ham eller noe, men hvis jeg var dem, ville jeg vært redd for livet mitt.

1.85:1 Postkasse. Siden dette er en dokumentar som kameraet beveger seg i sitt eget tempo, ser det aldri ut til at det henger noe sted så lenge, men på en eller annen måte er vi som seere alltid i stand til å orientere seg og holde oss til denne historien. La oss være ærlige, å se en fyr falle fra hverandre foran øynene våre er veldig lett å se, og selv om vi ikke kan fylle ut alle hullene om hvorfor dette eller hint skjedde, tror jeg at alt dette gjør er å øke bevisstheten vår og hold oss ​​overvåket. Denne filmen ble åpenbart tatt med noen forskjellige kameraer, men den er veldig solid redigert, og ser ut til å gå ut av veien for å holde seeren oppdatert på hva som skjer. Faktisk gjør den dette så bra at når de dårlige tingene rammer Duffy, gjør det nesten vondt fordi vi faktisk har en større forståelse for alt han mister.

Engelsk 2.0 Stereo. Med alle de forskjellige opptakene, båndene og informasjonen som blir kastet mot oss gjennom denne filmen, er det utrolig at vi er i stand til å høre så mye vi kan høre. Denne tingen ble skutt på så mange forskjellige steder, med miljøene i stadig endring at jeg er veldig imponert over lyddesignet for Over natten . Dessuten, når du tenker på at i mange av scenene ikke folk som snakker har mikrofoner på seg, blir det enda mer imponerende at lyden er så skarp og hørbar som skaperne av denne DVDen har fått det til. Noen ganger skyter de i stille rom, så skyter de på barer, så skyter de i møter og vi får virkelig en følelse av kaoset som utspiller seg på film. Denne filmen ser ut som noe hvem som helst med et videokamera kunne ha filmet, men alle som har laget en dokumentar vil helt sikkert fortelle deg at det ikke er så lett. Det faktum at Mark Brian Smith og Tony Montana har fått det til å se slik ut, styrker bare prestasjonen deres.

Det ser ut til at disse gutta ber Troy Duffy om å drepe dem. Coveret har en blå bakgrunn, med et rødt bilde av Duffy som holder et Bolex-kamera mot hodet, og slagordet for filmen er Det er mer enn én måte å skyte deg selv på. Også uttrykket i ansiktet til Duffy får ham til å se nesten manisk ut. Baksiden inneholder bilder fra filmen lagt ut som en filmstripe, noen anmeldelser, en beskrivelse av Over natten , en liste over spesialfunksjoner, rollebesetningsliste og tekniske spesifikasjoner. Emballasjen på denne oppsummerer filmen perfekt. Den går på frihjul og ser nesten alltid ut som den er i ferd med å eksplodere. Jeg kan ikke fatte hvordan disse filmskaperne ikke blir saksøkt for dette, men jeg er sikker på at det er en eller annen lov om rettferdig bruk eller noe som beskytter dem. Wow.

Til tross for min ros av Over natten , jeg vil veldig gjerne høre fra Mr. Duffy. Jeg vet ikke om han kan forklare seg selv, for ganske enkelt, hvordan forklarer du oppførsel som det? Jeg vil bare høre hans mening om filmen og kanskje få visse ting belyst fra hans synspunkt. Sannelig, ingen dokumentar kan noen gang være 100 % nøyaktig, fordi den er redigert. Det har blitt vevd sammen for dramatisk effekt. En fortelling har blitt funnet selv om den egentlig ikke er fortellingen til stykket. Likevel synes jeg at denne filmen er så godt utført, så ekte og ærlig at jeg gjerne vil se en slags oppfølger der Troy Duffy gir sitt syn på hendelsene rundt den tiden i livet hans.

Mark Brian Smith og Tony Montana har laget en utmerket film, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd med å ha den på DVD. Faktisk var jeg på vei for å kjøpe den da Movieweb ringte og fortalte at jeg skulle anmelde den.

Over natten ble utgitt 12. juni 2003.