The Phantom of the Opera DVD-anmeldelse

Foreldrene mine har prøvd å sette seg inn The Phantom of the opera i hjernen min siden jeg var en ung gutt. Alt mamma kunne snakke om var hvor flott stykket var og hvor fantastisk det var å se denne scenen der en lysekrone falt. Så naturlig nok, da jeg var yngre, rundt 18, tok de meg med for å se denne musikalen, og jeg forventet store ting. Jeg ønsket å elske dette stykket, og jeg tenkte at jeg ville gjøre det. Iført en liten dress satt jeg i kinoen og så på dette stykket, og jeg ble alt annet enn fascinert. Lyden var dårlig, stemningen kjedelig og da lysekronen falt syntes jeg den var alt annet enn fantastisk. Ja, jeg vet at det var på kino og de måtte gjøre stykket om igjen neste kveld, men når det eneste jeg har hørt om i årevis er hvor flott det er å se denne lysekronen falle, bør den aktuelle lysekronen knuses ned i gulvet, brytes opp i en million biter og så skal glassbitene fly inn i øynene til folkene på første rad. Ingen fornærmelse, men Terry Schiavo kunne ha kommet ut av veien for den fallende lysekronen. Etter stykket, da jeg ble spurt om min mening, ga jeg en lignende beretning som den jeg nettopp ga deg, og jeg ble umiddelbart irettesatt og ropt ut.

Blink frem til 2004. The Phantom of the opera har blitt brakt til det store lerretet, og jeg har alle intensjon om ikke å se den. Selv om den er ute rundt tidspunktet for min mors bursdag, så jeg bestemmer meg for å utvide en olivengren om dette såre emnet. Før mamma rekker å svare, sier faren min: Hvorfor skal vi ta deg med for å se det? Du kommer bare til å sitte der og oppføre deg dum. Så jeg har aldri sett Joel Schumachers gjengivelse av dette nå klassiske stykket i en kinosal. Denne historien om en kjærlighetstrekant og et mystisk fantom som hjemsøker et teater, gikk rett over hodet på meg. Det er ikke det at jeg synes denne historien er forvirrende, det er bare for meg, den er så enkel, men likevel fraktet med så storhet at jeg ender opp med å lure på hva den store saken er?

Så filmen kommer ut på DVD og jeg ender selvfølgelig opp med å anmelde den. Foreldrene mine er begeistret. For dem er dette den beste formen for rettferdighet. Tanten min ringer meg etter at hun hører om dette (favorittspillene og filmene hennes er musikaler) og lurer på om jeg har sett den ennå. På det tidspunktet hadde jeg ikke det. Når jeg endelig setter meg ned og viser denne DVDen, blir jeg fylt med følelser av ærefrykt. Jeg har alltid visst at Joel Schumacher var en dyktig regissør, men med denne filmen har han skapt et så frodig og utrolig stort skue at jeg føler at han har dratt til et annet sted i filmkarrieren. Sangen er flott, etter min mening fremhevet av den vakre Emmy Rossum, og det er tydelig at Schumacher har fanget hva som har gjort dette stykket til en så utrolig suksess. Dette betyr imidlertid ikke at jeg likte å se denne filmen på DVD noe bedre enn da jeg så den på kino. Ok, jeg antar at jeg likte den på DVD litt mer, men dette var fordi jeg fikk den skapningen komfort det er å kunne se den i mitt eget hjem.

Til foreldrene mine, tanten min og alle de andre fansen av denne filmen ... jeg beklager, men 13 år senere etterlater denne filmen meg fortsatt kald, litt lei og lurer på hva pokker alt oppstyret handlet om?

Ingen ekstramateriale fulgte med denne DVDen. Det er en spesialutgave på 2 plater, men jeg tror ikke de ekstramaterialene ville fått meg til å like denne filmen lenger. Mine dårlige følelser om The Phantom of the opera er mer smaksfølelser enn de er noe annet. Til fans av dette stykket foreslår jeg at du ikke plukker opp enkeltplateversjonen, hovedsakelig fordi hvis du er en fan (og mest sannsynlig har du vært det en stund nå) vil du få mye mer ut av ekstramateriale enn noen som meg selv kunne .

2.40:1 Widescreen-versjon presentert i et letterbox-widescreen-format som bevarer omfangsforholdet til den originale teaterutstillingen. Forbedret for widescreen-TVer. Denne filmen ble laget for widescreen, stor TV, hjemmekinoopplevelse. Som jeg sa ovenfor, er dette en veldig ambisiøs film. Den er stor, storslagen, levende ... og for folk med HD-oppsett kommer de til å spise opp denne filmen. De vil elske måten det spiller på. Overføringen og komprimeringen virker nesten ikke-eksisterende. Jeg la ikke på noe tidspunkt merke til noen piksilering av bildene som ble presentert. Utseendet til denne filmen hele veien rundt er skarpt og klart. Jeg så denne filmen på min lille TV, og noen ganger trodde jeg at settet mitt skulle eksplodere. Jeg sier dette fordi filmen var så stor. Dansen og sangen ... Schumacher har virkelig fanget følelsen av The Phantom of the opera slik jeg husker det fra teateret. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne sette mer pris på det. Dessverre, selv med hvor fantastisk denne filmen ser ut, vil jeg heller se to personer i en spisestue snakke småprat.

Dolby Digital Surround 5.1. Denne filmen kan sees på engelsk eller fransk. Hvordan kunne det ikke være dolby? Hvordan kunne lyden for denne musikalen ikke være annet enn perfekt eller uberørt? Jeg mener, hvor mye chutzpah ville DVD-skaperne hatt hvis de hadde gitt ut disse platene i mono på en eller annen måte? Fansen (spesielt foreldrene mine) ville blitt rasende. Lyden er noe som virkelig skiller seg ut. Alle som synger i denne filmen har en flott stemme. Det er aldri et øyeblikk hvor det virker som om noen telefoner i ytelsen deres. Det er bare det at disse sangene virkelig har en måte å gå meg på nervene. Faktisk har jeg hørt alle disse sangene så mange ganger at jeg kan synge dem nå. Jeg tror utilsiktet at jeg ved et uhell har lært ordene til alle lydene. Så mye som jeg misliker musikken og denne musikalen, må jeg innrømme at når du først hører det første Phantom-temaet, gjør det noe med deg. Notene svulmer og får en luft av storhet. Dessverre, ved slutten av filmen (og stykket) når du hører den samme sangen, med de samme tonene, ser det ut til at det ikke gjør noe mer enn å øke hodepinen min.

Den klassiske posituren til Fantomet og Christine. Kjærlighet som bare ikke kan være. Baksiden inneholder flere bilder fra denne perioden, en veldig kort beskrivelse av filmen, tekniske spesifikasjoner og alle de andre tingene du forventer av DVD-boksene dine. For virkelig å oppsummere hvordan jeg falt om ikke bare denne innpakningen, men denne filmen som helhet, vil jeg overlate denne oppsummeringen til Quentin Tarantinos udødelige ord. Jeg vet ikke med deg, men jeg elsker voldelige filmer. Det jeg finner støtende er den Merchant-Ivory-dritten. Ok, jeg vet at denne filmen ikke er et Merchant-Ivory-bilde, men jeg tror du forstår den generelle ideen som jeg bringer frem, ikke sant?

Filmer som The Phantom of the opera bare ikke gjør det for meg. Historien kan være flott, men må den være så lang? Trenger det å være musikk og sang for å fremheve og understreke HVER LITE TING? Jeg vet at dette er en musikal, men jeg tror at de gjør dette i nesten alle filmer. Se, vi skjønner poenget med hva The Phantom of the opera er om? Historien, ideene, følelsene ... og fortsatt med alt det, vil jeg heller se Risikabel virksomhet .

Ok, jeg går bort fra emnet her. Denne filmen er godt utført, godt fortalt, men på slutten av den er på 141 minutter gir denne filmen meg de samme følelsene som jeg hadde da jeg så stykket for første gang for 13 år siden. Jeg skjønner bare ikke hva alt det store oppstyret handler om. Fans av stykket, folk som elsker musikaler, tar hjerte fordi denne DVDen er for deg!

Andrew Lloyd Webbers The Phantom of the Opera ble utgitt 8. desember 2004.