UKEN I ANMELDELSE: Mai 2005 - uke 3

Oppsummering av ukens store nyhet - av Brian Gallagher

Denne uken markerte slutten på en æra på kino, med Star Wars-sagaen som kom for fullt på torsdag, men det var en haug med ikke-Star Wars-relaterte nyheter å dykke gjennom, i tillegg til nye billettkontorer, offisielle nettsteder for kommende filmer og nye trailere. Så, la oss sparke denne shindig av med denne ukens Notables.

BEMERKELSESVERDIG

'Meryl Streep, Lindsay Lohan og Woody Harrelson er klar for A Prairie Home Companion' - mandag 16. mai

Før i år hadde det ikke blitt tatt noen film i min hjemstat Minnesota siden den katastrofale filmen Joe Somebody filmet her i 2001. Nå har vi to filmer filmet her på ett år, med Niki Caro-prosjektet uten tittel tatt i den nordlige delen av landet. Iron Range en del av staten for noen måneder siden og denne filmen skal gå foran kameraene i juli i tvillingbyene. Og begge filmene inneholder ikke tidligere Minnesota-guvernør Jesse 'The Body' Ventura, så det er alltid gode nyheter. Uansett, denne filmen er basert på det umåtelig populære radioprogrammet med samme navn, og den fiksjonaliserte historien om showets kansellering høres rett ut. Det ser ut til at en knusende rollebesetning vil være i Land of 10.000 Lakes i juli for denne filmen også, med showets skaper Garrison Keilor som håndterer manuset og hovedrollen og indie-regissøren Robert Altman ved roret. Alle elementene ser ut til å være på plass for mye finurlig moro her. Kanskje Minnesota kan gå for hat-tricket i år, og få en film som skal spilles inn her om hvordan Minnesota Timberwolves spolerte senga denne sesongen... Likevel er dette prosjektet en nominert til ukens beste nyheter.

'Sophia Bush og Brittany Snow i samtaler for John Tucker Must Die' - mandag 16. mai

Jeg snakket om dette prosjektet for noen uker siden, da Jesse Metcalfe tok ledelsen av denne filmen. Historien høres ganske kul ut, med en gjeng jenter som alle har blitt knust av den samme fyren som planlegger hevn mot ham ved å prøve å få ham til å bli med den nye jenta i byen. Hvis Bush og Snow signerer på, vil det være et ganske merkelig trekk, synes jeg. Metcalfe er med i det populære TV-programmet Desperate Housewives, men han spiller ikke en så viktig karakter og har heller ikke mye annet på CV-en. Siden Metcalfe ikke har mye stjernekraft, ville jeg ha regnet med at de ville få flere høyprofilerte skuespillerinner til trioen av jenter, men Snow og Bush er ikke akkurat i den ligaen ennå. Jeg ville kanskje ha trodd Elisha Cuthbert, Eliza Dushku og Kate Bosworth, kanskje til og med indiefavoritten Jena Malone, hvis jeg skulle rollebesetning. Hvem vet, men. Kanskje de alle var opptatt, og dette var alt de kunne få. Jeg tror bare ikke Bush og Snow er store nok til å topplinje en film som dette. Nominert til ukens verste nyheter.

'Universal henter Brian De Palmas The Black Dahlia' - mandag 16. mai

Universell leder Marc Shmuger beskrev filmen som 'vintage De Palma' og fortsatte med å skryte av den mer. Jeg håper det er det, for De Palmas skyld, siden han ikke har hatt en hit siden 1996-tallet Umulig oppdrag . I motsetning til noen av hans nylige duds, jobber De Palma med en solid historie, tilpasset fra en James Ellroy-roman, og er omgitt av en veldig fin rollebesetning med Josh Hartnett, Scarlett Johansson, Aaron Eckhart og Hilary Swank. De Palma har noen fantastiske filmer under beltet, og forhåpentligvis kan denne filmen bringe ham tilbake til fremtreden, og det høres ut som han har alt han trenger i denne filmen for å gjøre det. Nominert til ukens beste nyheter.

'Mike Epps skal spille Richard Pryor' - tirsdag 17. mai

Vel, Pryor sa selv at han ikke ønsket at en 'stor stjerne' skulle spille ham på skjermen, og det er akkurat det han får i Mike Epps. Jeg kan se Epps forestille seg hva Stråle gjorde for Jamie Foxx og tenker at dette vil gjøre det samme for ham. Kanskje. Saken med Foxx er allerede før hans Oscar-vinnende tur i Ray, han var en veldig god skuespiller, som er mer enn jeg kan si om Epps. Han har vist glimt av grei komedie i noen av rollene sine, men han er egentlig ikke så konsekvent morsom, og det virker som han prøver å strekke materialet for mye til tider. Og han er overhodet ikke bevist som en dramatisk skuespiller heller, så hvis Pryor ikke vil ha en stjerne til å spille ham, får han mer kraft. Du fikk akkurat det du ba om, men jeg vil vedder på at du angrer. Nominert til ukens verste nyheter.

«Johnny Depp skal spille hovedrollen i The Rum Diary» - onsdag 18. mai

Dette er noen fantastiske nyheter, folkens! Dette er den legendariske forfatteren Hunter S. Thompsons eneste roman (alle hans andre verk er sakprosa), og den er en skjønnhet, selv om den var inspirert av hans egne erfaringer som ung reporter i Puerto Rico. Historien er vintage Thompson, fylt med sprit og raseri, og den bare brenner inn i hodet ditt. Bruce Robinson høres ut som et godt valg å skrive og regissere her, og mangeårige Thompson-venn og storslåtte skuespiller Johnny Depp kan ikke være et bedre valg, spesielt siden hans knusende skildring av Thompson i 1998 Frykt og avsky i Las Vegas . Åh, og hvis du er en Thompson-fan, bør du søke på internett etter det nå beryktede notatet som Thompson skrev til Shooting Gallery. Jeg husket å ha lest den for noen år siden, og den er uvurderlig. Nominert til ukens beste nyheter!

'Kelsey Grammer er 'Beast', Vinnie Jones er 'Juggernaut' i X-Men 3 - onsdag 18. mai

Nå er jeg ikke en tegneseriefyr i det hele tatt, så da jeg først leste denne overskriften, måtte jeg lure på hva i helvete de tenkte på. Kelsey grammatikk? Beist? Men etter å ha lest gjennom artikkelen og konferert med noen komiske guru-venner av meg, høres dette ut som et ganske solid valg. Gitt den fysiske naturen til Beast, er jeg ikke sikker på om Grammar vil være i en klumpete dress, eller om han vil gi stemmen og kroppsbevegelsene via CGI, men det høres fortsatt solid ut. Hvis Beast er den mest intellektuelle av mutantene, så er grammatikk et perfekt valg bare på grunn av stemmen hans. Stemmen hans bare oser av intelligens, og det skal også bli kult å se Grammar i en slik rolle han aldri har vært i nærheten av å ha før. Høres ut som et hjemløp for meg. Nominert til ukens beste nyheter.

'Jim Uhls henter How to Be Bad' - fredag ​​20. mai

Uhls kom ut av ingensteds for å skrive bearbeidelsen av Kamp klubb i 1999. Han hadde ikke gjort så mye etter Fight Club, men han har en del prosjekter på tallerkenen nå, og dette ser ut til å være det siste. Historien, basert på en kommende roman, høres veldig interessant ut, med en fyr som ble foreslått av en eks å drepe ett av tre navn hun gir ham. Han har sin egen prodco nå, så det er uklart om Uhls bare skal produsere eller skrive denne filmen, eller begge deler, men det høres ut som en vinner for meg. Nominert til ukens beste nyheter.

KASSEKONTORHJØRNE

Vel, det er noen uker for sent, men jeg vil offisielt ønske alle kinogjengere velkommen til sommerfilmsesongen! Etter at de to første helgene av sommersesongen var fylt med filmer med svært dårlige resultater, klarte George Lucas og hans Jedi endelig å bringe folk tilbake til teatret, og slo noen rekorder underveis, selv om det ikke var rekorden jeg trodde det ville slå. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith var den overveldende vinneren denne helgen, og tok topplasseringen på billettkontoret med en estimert enorm gevinst på $108,5 i åpningshelgen. Kombinert med midnattsvisningene og resten av torsdagsopptaket, tok Sith hjem hele 158,5 millioner dollar i løpet av de 4 dagene. Det brøt Matrix Reloadeds rekord for 4-dagers brutto og slo også rekorder for enkeltdagers brutto med litt over $50 millioner på torsdag, og de deler rekorden for raskest til $100 millioner (3 dager) med Matrix Reloaded og Spider-Man. Men Spider-Mans åpningsrekord i helgen på 114,8 millioner dollar er fortsatt trygg, ettersom Sith knapt klarte å presse Shrek 2 for 2. plass i denne kategorien, men fortsatt falt rundt 6 millioner dollar fra Spideys rekord. Sith plasserte fortsatt et gigantisk gjennomsnitt per skjerm på $29 636 per skjerm, vist i 3 661 kinoer. Filmledere må sukke et pust av lettelse over at Sith brakte kinogjengere tilbake etter at de to første helgene i mai viste seg å være ekstremt skuffende.

Selv om Sith dominerte denne helgen, gjorde ikke to av forrige helgs underpresterende film det så verst, faktisk, med tanke på konkurransen. Svigermonster, forrige helgs vinner tok andreplassen denne helgen, med anslagsvis 14,3 millioner dollar i sin andre helg. En fjern andreplass, faktisk, men Jane Fonda/J-Lo-filmen falt bare 37,9 % fra forrige helg, og sikret et overskudd fra budsjettet på 43 millioner dollar med et samlet tak på 44,1 millioner dollar. Kicking and Screaming overlevde sin andre helg i grei form også, og tok tredjeplassen med anslagsvis 10,5 millioner dollar. Will Ferrell-komedien falt bare 47,8 % fra forrige helg, og står nå på litt over 34 millioner dollar, og er i grei form til å tjene penger på budsjettet på 45 millioner dollar. Ukens store taper var Unleashed som bare tjente 3,8 millioner dollar den andre helgen, og falt hele 64,8 % fra debuthelgen. Hvis den har en stor nedgang som denne neste helg, kan den bli sluppet løs på DVD raskere enn antatt.

BOKSKONTORSpådommer

Greit. Jeg begynner å få taket på denne spå tingen. Det var min beste helg til nå...ja, alle 4 så langt, så jeg blir bedre på denne konserten. Vil jeg holde det gående, eller slippe av som Unleashed gjorde i billettkontoret i helgen? Om 7 dager finner vi ut...

Spådommer for 27/5-29

en) Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith - 67,4 millioner dollar

to) Den lengste gården -38 millioner dollar

3) Madagaskar -32 millioner dollar

4) Svigermonster - 6,8 millioner dollar

5) Sparker og skriker -5,3 millioner dollar

Prediksjonsresultater for 19/5-22

1) Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith - $122 millioner - FAKTISKE Rangering - 1; Brutto - 108,5 millioner dollar

2) Svigermonster - 9,7 millioner dollar - FAKTISKE Rangering - 2; Brutto - 14,3 millioner dollar

3) Sparking og skriking -9,1 millioner dollar - FAKTISKE Rangering - 3; Brutto - 10,5 millioner dollar

4) Utløst - 6,4 millioner dollar - FAKTISKE Rangering - 5; Brutto - 3,8 millioner dollar

5) Himmelriket - 4,2 millioner dollar - FAKTISKE Rangering - 6; Brutto - 3,3 millioner dollar

GÅR LIVE

Dominion: Prequel til Exorcist :( domainntheexorcist.warnerbros.com )

Historien til dette prosjektet og alt det gikk gjennom kunne gjøres til en film i seg selv, men denne andre Exorcist-prequel har absolutt kritiker Roger Eberts godkjennelsesstempel, som i den glødende attesteringen som er på forsiden av denne siden. Nettstedet har imidlertid egentlig ikke mitt godkjenningsstempel. Du klikker på Eberts sitat for å komme inn på siden, men det er ikke mye å gjøre inne. Vi får plakaten, traileren, et fotogalleri og noen produksjonsnotater. Notatene er den beste delen av nettstedet, for i About the Production her gir de deg den urolige reisen denne filmen tok på vei til kinoene. Jeg skulle ønske de ville ha gått inn i flere detaljer her, for det meste visste jeg allerede, men hvis du ikke er kjent med historien, er det interessant å lese. Totalt sett er det ikke mye å gjøre her, men en fin historietime hvis du ikke er kjent med prosjektet. Dominion: Prequel to the Exorcist åpner 20. mai i begrenset utgivelse.

Uff, nok en dum Sony-side, unnskyld allitterasjonen. Alt vi får her er et pressesett og noen bilder. Selvfølgelig kommer den offisielle siden 'snart', men det er ingen reell grunn til å sjekke dette ut nå, med mindre du har noen sekunder på deg. Junebug åpner 5. august i begrenset utgivelse.

Åh, disse Sony teaser-sidene bare drep meg! Du kan se teasertraileren, se de internasjonale utgivelsesdatoene og registrere deg for oppdateringer. Jeg ble litt overrasket over å se lenken Gå inn på siden, men da den sa 'Kommer snart' ble jeg ikke lenger overrasket. Bare nok en teaserside, folkens. Gå videre, ingenting å se her... Da Vinci-koden åpner 19. mai neste år.

En historie om vold :( www.historyofviolence.com )

Det er ikke mye her også, men det er litt skummel bakgrunnsmusikk, så det får du. Uansett, det er bare to linker her; Om filmen og se klippet. Under Om filmen får du en kort synopsis, i Cast får du bios av hovedrolleinnehaverne og i Filmmakers får du lignende bios på medlemmer av crewet. Filmklippet er imidlertid ganske interessant, men det er bare ikke noe annet her. A History of Violence åpner 30. september.

Disse Sony-sidene kommer virkelig under huden på meg... Alt som er her er en redering, tilsynelatende fra tegneserien denne filmen er basert på, av tittelfiguren og hans flammende sykkel. Selvfølgelig er det en lenke for å registrere deg for oppdateringer, men jeg skulle ønske de hadde satt disse sidene live når de faktisk HAR innhold å legge ut. Faen du, Sony! Ghost Rider åpner 4. august neste år.

TRAILERPARK

Da Vinci-koden :

Akkurat som siden, er dette definitivt en teaser. Som de fleste teasertrailere er det ingen opptak, og bare litt grafikk som flyr rundt og den ene fyren med den virkelig dype stemmen som alltid er på trailere (vet noen den fyrens virkelige navn, forresten? Send meg en e-post hvis du gjør det) som forteller . Jeg husker Spider-Man-teaseren, som til slutt ble rykket etter at 9/11 faktisk hadde opptak av noe, selv om det ikke var en del av filmen. Jeg skjønner bare ikke disse teaserne i det hele tatt, hovedsakelig fordi det ikke er opptak og en manns grufull stemme er ikke akkurat mitt ideal om å 'erte'. Da Vinci-koden åpner 19. mai 2006.

Gråt ulv :

Dette er en veldig bra trailer, folkens. Denne filmen er en teknologidrevet gjenfortelling av Boy Who Cried Wolf-historien, og AOl Instant Messaging er kjernen i det hele. Traileren er ganske skummel, med den eneste dialogen på en AIM-chatboks, med en mystisk fyr som forteller en fyr at han drepte vennen sin, og sier hvor andre kropper vil bli funnet, og at fyren blir reddet til sist. Det som er enda kulere er at de bruker det ekte AIM for å la kinogjengerne komme inn på jakten, hvis du sender en tekstmelding til AIM-skjermnavnet ditt via mobiltelefonen din. Det hele er egentlig ganske glatt, og filmen burde være ganske interessant. Cry Wolf åpner 23. september.

Milwaukee, Minnesota:

Ja, jeg er like forvirret over tittelen som deg, og traileren oppklarer ikke det. Filmen ser ganske interessant ut, men Troy Garity, best kjent som den hvite frisøren i Barbershop-serien, bytter inn blingen sin for en flammende oransje isfiske-/jaktdress. Han er en tilsynelatende treg kar som har tjent hundretusenvis av dollar i fiskekonkurranser, og det ser ut til at alle prøver å lure ham ut av det. Det ser ut til å være litt av en Coen Brothers-rip-off, med Midtvestens noir-vinkel, men denne merkelig tittelfilmen kan være en vinner. Milwaukee, Minnesota åpner 3. juni i begrenset utgivelse.

Min date med Drew:

Dokumentarer er absolutt på moten i disse dager, men denne er en like merkelig dokumentar jeg noen gang har hørt om ... og det kan bare fungere. Denne fyren har en jones for Drew Barrymore, og han drar på denne bisarre reisen på 30 dager for å prøve å be henne til en date. Hvorfor 30 dager? Fordi han kjøpte kameraet han brukte til å filme dette på kreditt fra Circuit City, og de har 30 dagers returrett. Bevæpnet med et budsjett på $1100 som han vant på et spillprogram, setter han ut for å få råd og søker etter folk som kjenner Ms. Barrymore, en i traileren er manusforfatter John August. Dette ser veldig kult ut, og jeg vil se dette bare fordi det er satt opp så perfekt, og du vil vite om han faktisk får snakket med henne i det minste på slutten. Dette er en dokumentar, så en fiktiv 'Hollywood'-avslutning vil sannsynligvis ikke skje her, så du vil se hvordan det blir, i det minste jeg. Det gjør tydeligvis mange andre også, siden den har vunnet en haug med priser på festivalkretsen. Dette kan bli sommerens indiedokumentar. My Date With Drew åpner 5. august.

UKENS BESTE NYHETER

Det var noen gode valg denne uken, men for de som kjenner meg burde ikke dette komme som noen overraskelse i det hele tatt. Jeg går med Johnny Depp som Hunter S. Thompson nok en gang for ukens beste nyheter. Uttrykket 'utviklingshelvete' kommer til tankene når mange tenker på dette prosjektet, og mye av det var på grunn av den tilsynelatende inkompetansen til prodcoen Shooting Gallery. Nå stirrer de fra bunnen av med Bruce Thompson og den uforlignelige Mr. Depp. Karakteren fra boken som Depp skal spille heter Paul Kemp, og er åpenbart en fiksjonalisert versjon av Thompson tilbake på 50-tallet i Puerto Rico. Karakteren er litt annerledes enn Thompson i Fear and Loathing i Las Vegas, men Depp kan gjøre forbanna i nærheten av alt under solen, og jeg synes fortsatt at prestasjonen hans som Thompson er hans beste noensinne. Jeg gleder meg til birollebesetningen kommer på plass, for de burde være ganske interessante, men de har kjernen til en flott film med Thompsons bok, Robinsons forfatterskap og regi og Depps mesterlige skuespill.

UKENS VERSTE NYHET

Jeg går sammen med den mest umorsomme Mike Epps og spiller et komisk geni for ukens verste nyheter. Jeg antar at jeg kan forstå at Pryors ikke vil ha en stor stjerne til å spille Richard Pryor, fordi de vil ha noen rå. Vel, Epps er bare for kjip til å klare dette. Tilsynelatende bestemte Pryor seg for Epps etter å ha sett stand-up-rutinen hans, som visstnok er mer edgy, men jeg skal bare fortsette arbeidet hans i filmer, og det er egentlig ikke så imponerende. Hvis du ikke vil ha en stor stjerne, men en god skuespiller, hva med Derek Luke? Hva med Terrence Dashon Howard? Hvis dette er hans livshistorie, vil det sannsynligvis være mer et drama enn en komedie uansett, og Epps har ingen dramatiske roller til gode. Det gir rett og slett ikke mening for meg, folkens.

Det var alt for denne uken. Surf videre innen neste uke for flere godbiter fra billettkontoret, nye offisielle nettsteder for kommende filmer, nye trailere og, eller selvfølgelig, ukens beste og verste nyheter. Ta vare, folkens, og husk alltid: hvis det ser ut som en god tid, høres ut som en god tid og føles som en god tid... er det sannsynligvis ikke gratis.