UKEN I ANMELDELSE: Mai 2005 - Uke 4

Oppsummering av ukens store nyhet. - av Brian Gallagher

Hei folkens og god minnedag. Siden dere alle nyter fridagen som meg selv, tenkte jeg at jeg skulle kaste opp denne ukens spalte. Så la oss få denne shindig i gang med denne ukens Notables.

BEMERKELSESVERDIG

'Adam Sandler og Bo Svenson i Tarantinos Inglorious Bastards?' – Mandag 23. mai

O.K., nå er jeg en stor fan av Tarantino, men denne fyren har bare fått for mye presse i det siste. Det eneste jeg ikke liker med det, er at han har så mange jævla prosjekter der ute, det er vanskelig å si hva han faktisk kommer til å gjøre videre. Jeg trodde dette bildet ikke kom til å skje, men hvem vet. Uansett, siden det tilsynelatende kommer til å skje, høres det ganske kult ut. Svenson har vært med i en rekke filmer som Heartbreak Ridge, en Eastwood-film fra 80-tallet med noen av de beste one-liners EVER, og Delta Force, men i det siste dukket han opp i Tarantinos Kill Bill bind 2 som pastor. Jeg liker faktisk QTs valg av Sandler her, for det er alltid interessant å se hva han kan gjøre utenom sin vanlige rutine. Selvfølgelig er Madsen og Roth gode valg, men jeg er egentlig bare spent på at dette skal komme i gang. Nominert til ukens beste nyheter.

'Ashanti satt for John Tucker Must Die' - mandag 23. mai

Vel, dette er ikke helt den 'store stjernen' jeg hadde i tankene for å danne trioen forrige uke etter at Sophia Bush og Brittany Snow skrev under på dette prosjektet, men hva slags trekk har jeg likevel, ikke sant? Jeg syntes Ashanti var ganske solid Trener Carter , og hun er ganske populær, så hun vil hjelpe til med trekningen av billettkontoret siden det ikke en gang er i nærheten av et kjent navn i denne filmen ennå. Men dette høres egentlig ikke ut som om det er i bakgaten hennes, og de ville ha det bedre med noen av navnene jeg foreslo forrige uke, men igjen, ingen trøkk, barn. Jeg liker premisset her, men dessverre i disse dager selger ikke lokaler billetter, og når denne flopper, ikke si at jeg ikke har fortalt deg det. Nominert til ukens verste nyheter.

'Robert Downey Jr. i samtaler for Sylvester Stallone's Poe' - tirsdag 24. mai

Ja, det stemmer, Sly går bokstavelig talt på oss. Denne artikkelen nevner hans forfatterskap og regi...som var for mange måner siden og involverte karakterer som enten slo folk eller drepte dem. Jada, Edgar Allan Poe høres ut som en naturlig overgang, ikke sant? Ikke så mye, nei, spesielt siden hans sjette Rocky-film visstnok fortsatt er under utvikling, som han skrev, og som du vil se senere i Notables, vil det komme enda en Rambo. Jeg håper han ikke skrev dem alle samtidig... «Jo, den ravnen plager meg, Adrian. Hvor er buen min og eksploderende piler? Downey høres ut som et anstendig valg for Poe, men jeg kan bare ikke komme over det faktum at Sly, av alle mennesker, kommer til å bringe dette til skjermen. Nominert til ukens verste nyheter.

'Warner Bros henter Man-Witch' - onsdag 25. mai

Jeg kan ikke tro at denne tonehøyden fikk en så høy pris, for den høres helt tilbakestående ut. Denne skolelæreren innser at han er en heks, og på en eller annen måte finner han ut om en hekseskole der han er den eneste voksne der han har lært å utnytte kreftene sine. Høres ut som en idiot blanding mellom en Harry Potter-film og Alv til meg. Hvordan finner han denne hekseskolen? Er det oppført i de gule sidene, eller begynner en haug med brev bare å fly under døren hans? Disse Hollywood-lederne er bekymret for årets billettsalg, og lurer sannsynligvis på hvorfor ingen egentlig har gått mye på kino i år, med svært få unntak. Her er et hint: ta en titt på drecket som dere lager til filmer, dere idioter! Noen mennesker, jeg forteller deg .... Nominerte ukens verste nyheter.

'Quentin Tarantino og Robert Rodriguez slår seg sammen for Grindhouse' - torsdag 26. mai

Se, en annen QT-historie, men så lenge den handler om kule filmer som dette, vil jeg ikke ha noe imot det i det hele tatt. Tarantino og Rodriguez fortsetter å presse konvolutten, og jeg elsker hvert minutt av det. Som en Midtvesterer er jeg ikke så kjent med grindhouse-sjangeren, men det høres ganske kult ut for meg. Alltid på jakt etter en utfordring, dette vil være både QT og RRs første skrekkfilmer, og det ser ut til at de ønsker å erobre alle sjangere. Med deres varemerkedialog håper jeg at en stumfilm ikke er neste, men jeg gleder meg til å se hva de begge kan gjøre med en skrekkfilm. Nominert til ukens beste nyheter.

'Michael Chiklis blir med Lucy Liu i Rise' - fredag ​​27. mai

Dette høres bra ut for Chiklis, for selv om han spiller en politimann som han gjør i det fenomenale TV-programmet The Shield, høres det ut som om han spiller en mye annerledes politimann, og det vil gi ham en sjanse til å vise litt rekkevidde her. Det er imidlertid ikke helt klart hva Lius rolle i denne filmen er fra denne artikkelen. Likevel tror jeg dette vil være veldig bra for Chiklis og en sjanse for oss til å se ham på noe annet enn en korrupt politimann eller 'clobberin time'-tingen. Nominert til ukens beste nyheter.

'Jeremy Sisto skal spille hovedrollen i Population 436' - fredag ​​27. mai

Dette høres ut som et superkult prosjekt her. Sisto er en folketellingsarbeider som undersøker en by der befolkningen ikke har endret seg på 100 år. Sisto er en solid skuespiller, og selv om både forfatter og regissør begge er ganske nybegynnere, høres denne historien her bare for kul ut til å la være. Jeg kommer definitivt til å holde øye med denne. Nominert til ukens beste nyheter.

«Disney planlegger eventyr i barnevakt nyinnspilling» - fredag ​​27. mai

Å kom igjen, Disney! Hvorfor i Guds grønne jord vil du lage dette på nytt? Dette er strengt tatt en 80-tallsfilm, som var rettet mot et 80-talls publikum. Tror de at den beskjedne suksessen til Er vi der ennå? vil oversettes til det samme for en nyinnspilling av denne filmen? Jeg elsket den filmen da jeg var liten...hovedsakelig fordi jeg alltid ønsket en barnevakt like varm som Elizabeth Shue, men jeg skjønner bare ikke hvorfor de bare ikke kan holde enkelte ting hellige. Stopp nyinnspillingene og skap litt originalitet, dere dutter. Nominert til ukens verste nyheter.

'Rambo vender tilbake til storskjermen' - søndag 30. mai

Kom igjen, Sly. Du er 98 år nå, og du vil fortsette å gjøre dette? Hvor stramt er det lille røde pannebåndet knyttet rundt hodet ditt, ikke sant? Kan du ikke bare gjøre som enhver aldrende stjerne gjør, og spille i en haug med indies til folk husker hvem du er igjen? Jeg trodde du gynget i skyggen, så bare fortsett å gjøre sånne ting, så går det helt fint. Ikke prøv å gjenskape suksessen din på 70- og 80-tallet ved å bare legge til franchisene dine. Nominert til ukens verste nyheter.

KASSEKONTORHJØRNE

Vel, det var Jedi's uke nok en gang, men denne uken var det ikke bare et enhesteløp, noe som bekrefter at sommeren helbreder alt ved billettkontoret. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith gjenvant sin topplassering denne helgen, og tjente anslagsvis 55,1 millioner dollar den andre helgen. Behovet for helgen økte til $70,7 millioner for den 4-dagers Memorial Day-helgen. Den hadde en beskjeden nedgang på 49,2 % fra forrige helg, og hadde fortsatt et veldig sunt gjennomsnitt per skjerm med $15 042. George Lucas-filmen står nå på 271,1 millioner dollar, som lett er den mest innbringende filmen i året så langt. Den har langt overskredet budsjettet på 113 millioner dollar, og det eneste virkelige spørsmålet nå er hvor høyt denne filmen vil tjene når den avsluttes om, sannsynligvis, noen måneder.

I motsetning til forrige helg, hvor det ikke var noen nye filmer å konkurrere med Sith, ga de to nye filmene denne helgen mer konkurranse enn jeg forventet. The Longest Yard tjente en 3-dagers estimert brutto på $48,1 millioner, og en 4-dagers estimert brutto på $60 millioner. Men Madagaskar var rett i hælene med en 3-dagers brutto på 47,1 millioner dollar og en 4-dagers brutto på 61 millioner dollar. Siden disse to flickene var så nærme, og siden de begge snudde 2. og 3. plassene i 3-dagers og 4-dagers brutto, er det ikke helt konkret hvilken flick som vil ende opp i 2. og 3. før de faktiske er utgitt. Likevel presterte disse flickene mye bedre enn jeg forventet, og begge kom mye nærmere enn jeg trodde å forbigå Sith. The Longest Yard presterte sannsynligvis bedre, siden den ble vist i nesten 500 kinoer mindre enn Madagaskars gigantiske 4131 kinoer, noe som gjør den til den tredje bredeste utgivelsen gjennom tidene. Disse to filmene var også både #2 og #3 i rekordbøkene for de største åpningshelgene som ikke var helgens nummer 1 film. I tillegg, kombinert med Sith, bidro disse tre filmene til å få #3-plassen for alle tiders samlede helg (totalt av de 12 beste filmene den helgen) med totalt $176,7 millioner. Det ser ut til at de egensindige kinogjengerne har kommet tilbake til kinoen, og dette burde gjøre en veldig interessant sommer.

BOKSKONTORSpådommer

Denne helgen var ikke så verst for meg. Jeg valgte alle 5 filmene på de rette stedene, selv om de fleste av dem presterte bedre enn jeg trodde de ville. Så, denne helgen starter juni og tre nye, veldig forskjellige filmer vil være på vei til et teater nær deg. Dessverre for en av dem, Reisebuksers søsterskap , disse jentene og buksene deres har rett og slett ingen sjanse, og jeg tror det vil avslutte 6. plass med $9 millioner. Beklager, søstre, det er bare ikke din helg. Men la oss se hvem som er helg, jeg tror det blir med helgens spådommer.

Spådommer for 6/3-6/5

en) Lords of Dogtown : 30 millioner dollar

to) Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith : 28,9 millioner dollar

3) Askepottmann : 26 millioner dollar

4) Den lengste gården : 22,7 millioner dollar

5) Madagaskar : 20,4 millioner dollar

Prediksjonsresultater for 27/5-29

en) Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith : 67,4 millioner dollar - FAKTISKE Rangering: 1; Brutto: 55,1 millioner dollar

to) Den lengste gården : 38 millioner dollar - FAKTISKE Rangering: 2; Brutto: 48,1 millioner dollar

3) Madagaskar : $32 millioner - FAKTISKE Rangering: 3; Brutto: 47,1 millioner dollar

4) Svigermonster : 6,8 millioner dollar - FAKTISKE Rangering: 4; Brutto: 9,2 millioner dollar

5) Sparker og skriker : 5,3 millioner dollar - FAKTISKE Rangering: 5; Brutto: 4,8 millioner dollar

GÅR LIVE

Siden Mirimax/Weinstiens skilsmisse har disse Miramax-sidene vært så kjedelige som de kommer, alle med samme bakgrunn og kontur, og bare ny informasjon fylt ut for hvilken film siden er for. Denne injiserte de faktisk litt stil her, men det er fortsatt ikke mye innhold. Alt som er her er synopsis, traileren og lenker for å registrere deg for oppdateringer og en annen for å registrere deg for en konkurranse. Ikke for mye her, folkens, men de gjør i det minste en anstrengelse denne gangen. Deep Blue åpner 3. juni i begrenset utgivelse.

Bryllupsødeleggere :( www.weddingcrashersmovie.com )

Dette er en ganske kul side, med massevis av stil og noen anstendige ting å gjøre. Du kan se traileren, som du ser gjennom et hjemmevideokamera som er ganske kult, og bildegalleriet er innrammet som faktiske øyeblikksbilder, og når du klikker på bildet faller det ut av denne hånden og viser det neste. Historien gir oss bare en grunnleggende synopsis, men de to siste tingene her er ganske kule. I The Crasher Kit gir de deg alt du trenger for å krasje et bryllup og score med noen brudepiker, og det hele er veldig kult og morsomt. Det er et navnemerke som du kan tilpasse og skrive ut, en lilla hjertemedalje som du kan skrive ut og klippe ut (morsomt!), instruksjoner om hvordan du lager et ballongdyr og til og med utdrag fra en bok om forrykende bryllup. Jeg vet ikke om boken faktisk er ekte eller ikke, men noen av 'reglene' som er satt frem i boken er ganske morsomme, og faktisk veldig praktiske, hvis du tenker på dem. Det er noen andre som kommer snart, men hele settet er et veldig kult og originalt tillegg til nettstedet. Den siste tingen å gjøre her er Quail Shoot-spillet. Det er et grunnleggende skytespill, hvor du flytter trådkorset til en flygende vaktel og skyter den ned med et museklikk. Det blir imidlertid vanskeligere når du tar daquiri-pauser, og både trådkorset og vaktlene blir uskarpe, og reaksjonstiden din er tregere. Det er et veldig morsomt spill, og det topper denne supermorsomme siden perfekt. Det er ikke en overveldende mengde innhold her, men tingene de har her er rett på sak. Dette er en av årets beste nettsteder så langt. Wedding Crashers åpner 15. juli.

Den 40 år gamle jomfruen :( www.the40yearoldvirgin.com )

Dette er en virkelig verdiløs side her. Alt vi får er en kort liste over rollebesetningen, en anstendig synopsis og et bildegalleri med alle 2 bilder. Ja, ganske lat, folkens. Ikke kast bort tiden din. The 40 Year Old Virgin åpner 19. august.

Dette er absolutt et merkelig lite nettsted, men det er satt opp ganske bra. Siden åpner opp med Michael Pitts karakter utenfor dette huset, og du klikker på huset for å komme inn. Inne i 'stuen' går du med musen over forskjellige elementer for å trekke frem menyene. Klikk på en lapp på døren for synopsis, klikk på Pitt legger seg ned for bios på de tre hovedaktørene. Videobåndet på gulvet avslører traileren, bildet festet på veggen har en biografi av produsenten og regissøren av fotografiet, en stabel aviser/bøker er en biografi av forfatteren/regissøren Gus Van Zant, telefonen på toppen av TV-en har kontaktinfo for prodco Picturehouse og døren ved siden av Pitt avslører et bildegalleri. Innholdet er egentlig ikke noe jordskjelvende, men det er ganske grundig og jeg likte godt hvordan de organiserte siden. En ganske bra side her, folkens. Last Days åpner 22. juli i begrenset utgivelse.

Den perfekte mann : (www.theperfectmanmovie.com)

Bakgrunnsmusikken passer for denne typen filmer, men den er alt for poppy for min smak, så heldigvis kan du slå den av hvis du vil. Uansett, i About the Film får du en grei synopsis, men Cast Bios, Crew Bios og Production Notes kommer alle snart. I Media kommer filmklippene snart, men du kan se traileren, TV-spots og A Look Inside, som inneholder biter av intervjuer med noen av stjernene, klippet inn med de fleste traileropptakene, men vi pleier ikke se bak kulissene ting som dette på offisielle nettsteder, så det er ganske kult. Det er også et ganske stort bildegalleri, en haug med ting å laste ned som AIM-ikoner, skjermsparere og bakgrunnsbilder (e-kort kommer snart) og i funksjoner er det noen quizer for jentene: Er han den rette fyren for deg og hva Gjør den perfekte mannen. Totalt sett er dette en ganske bra side med fin stil og info, men det er for mye her som kommer snart. The Perfect Man åpner 17. juni.

TRAILERPARK

En historie om vold :

Selv om jeg ikke har sett hele verkene hans, er jeg en veldig stor fan av auteuren David Cronenberg, og jeg tror aldri jeg har sett en av filmene hans (i alle fall nyere) under et studioflagg som New Line. Det ser fortsatt like fantastisk mørkt ut som de andre verkene hans, med en skummel historie om en gjennomsnittlig Joe som ble helt som tilsynelatende har en ikke så gjennomsnittlig fortid. Det er en skikkelig glatt rollebesetning her med Viggo Mortenson, som vanligvis velger sine prosjekter ganske godt, med Maria Bello, Ed Harris og William Hurt. Dette vil sannsynligvis ikke være en stor pengemaker for New Line, ettersom de slipper den i støyen i september, men dette bør bli en stor thriller. A History of Violence åpner 30. september.

Verdenskrig :

Nå er det slik du lager en trailer, folkens! Foruten Revenge of the Sith-traileren, er dette den beste jeg har sett i hele år. De gir deg en fin bakgrunn om karakterene, bygger opp konflikten, viser noen av de bare fantastiske spesialeffektene som er brukt her, og, viktigst av alt, ender de etterlater deg lyst på mer og vil sikre seerens penger når dette åpner. Bare en perfekt trailer, folkens. Det skader selvfølgelig ikke at filmen ser fenomenal ut også... War of the Worlds åpner 29. juni.

Wallace og Gromit: The Curse of the Were-Rabbit :

Jeg er ikke kjent med clay-mation-duoen Wallace og Gromit, men det er fordi jeg ikke er 10, eller en forelder ... gudskjelov. Uansett, for denne demografien ser det ut som en godmodig moro. For de av oss som legger oss etter 21.00, vel, ikke så mye. Wallace og Gromit: The Curse of the Were-Rabbit åpner 7. oktober.

Skyhøyt :

Nei, dette er ikke oppfølgeren til stoner-komedien How High, men den ser ganske interessant ut. Det virker nesten som en blanding av Harry Potter og De utrolige , med en tenåring hvis foreldre er to flotte superhelter og han er påmeldt denne superhelt videregående skolen. Problemet er at han ikke har oppdaget kreftene sine ennå og er omgitt av talentfulle og mektige barn. De har definitivt 'barnefilm'-elementet her, men det ser nesten ut til å ha den Pixar-miksen der voksne kan finne dette spennende også. Rollelisten ser ganske solid ut her med Kurt Russell, Kelly Preston, Bruce Campbell, Dave Foley samt barna, som jeg ikke er kjent med. Dette kan bli mye moro om sommeren. Sky High åpner 29. juli.

Dreamer: Inspirert av en sann historie :

Jeg tror aldri jeg har sett 'inspirert av en sann historie'-taggen faktisk implementert i en tittel før, men det er en første gang for alt, ikke sant? Jeg er en suger på sanne historier, og dette høres ut som en ganske grei en, med noen likheter med Sjøkjeks . Besetningen ser veldig bra ut her, med Kurt Russell, den vanvittig talentfulle Dakota Fanning, Kris Kristoferson, David Morse og nydelige Elizabeth Shue. Forfatter-regissør John Gatins virker som en god passform, siden CV-en hans er ganske mye sportsdrevne sanne historier, så dette kan være en vinner. Dreamer åpner 21. oktober.

Fire brødre :

Når jeg først hørte om denne filmen, lurte jeg alltid på hvordan to hvite og to svarte var brødre, men det blir forklart her. Dette ser ut som en veldig solid film, med en flott rollebesetning (Mark Wahlberg, Tyrese Gibson, Andre Benjamin og Garrett Hedlund) og en sleip historie om brødrene som søker hevn for morens død. Jeg er ikke sikker på hvem som valgte musikken til denne traileren, fordi noe av det ser ikke ut til å passe, fordi dette ser ganske mørkt ut i temaet, og musikken er ganske lett, men uansett. Denne John Singleton-filmen ser ut som en fin måte å avslutte sommeren på med et smell. Four Brothers åpner 12. august.

UKENS BESTE NYHETER

Dette var et veldig tøft valg denne uken, fordi det var noen gode nyheter denne uken, men et valg må tas, og jeg velger Jeremy Sistos skumle folketelling som ukens beste nyheter. Jeg velger ikke dette på grunn av Sisto. Jeg likte ham godt i Suicide Kings, men han holder ikke lys for Michael Chiklis, som kom på en nær andreplass denne uken. Jeg velger dette fordi dette er en av de kuleste historiene jeg har hørt om på en stund. Det er en virkelig gjennomførbar historie, i det faktum at en liten bys uendrede befolkning i 100 år sannsynligvis ville gå ubemerket hen av Census Bureau, fordi, vel, de har et helt land å telle opp. Det høres ut som et veldig smart og originalt premiss, som i oppfølgernes tidsalder, nyinnspillinger, oppfølgere av nyinnspillinger og nyinnspillinger av oppfølgere, definitivt er en sjeldenhet. Sisto har en slags nysgjerrighet rundt seg som gjør at han også er riktig for rollen, og jeg gleder meg virkelig til å se hvordan dette utvikler seg.

UKENS VERSTE NYHET

Det var mange dårlige nyheter å gå rundt også, men jeg går med Slys fyr som nekter å dø for ukens verste nyheter. Jeg så på alle Rambo'ene med en venn for ca 6 måneder siden eller så, og jeg la merke til hvordan de bare ble verre og verre, selv om med alle eksplosjonene, dødsfallene og slikt, gir de gode drikkeleker, og det er derfor vi ble ser på dem i utgangspunktet. Historien høres bare ikke så interessant ut, nesten en knock-off av Kommando . Jeg forstår at dette går fremover, og at han prøver å gjenopplive Rocky-serien sin også, at Sly føler at arven hans glipper, og han tror dette er den eneste måten å bevare den på. Oppfølgere bevarer ikke arv, kompis. Du ser bare etter gode prosjekter og prøver å bli knyttet til dem. Det er alt du trenger å gjøre. Jeg var virkelig imponert over arbeidet ditt i Shade, og jeg trodde det var din beste prestasjon på mange år. Hva er galt med å gjøre mer slikt arbeid? Tenk på det på denne måten. Hva om Travolta, i sin pre-Pulp Fiction-nedtur i karrieren, prøvde å skrive en Saturday Night Fever-oppfølger i stedet for å lage det lille Tarantino-bildet som satte ham tilbake på kartet? Han ville gå i glemmeboken, og det er akkurat dit du er på vei også hvis du tror bare å slå på flere avdrag av franchisene dine vil være veien til forløsning.

Det var alt for denne uken. Surf videre innen neste uke for flere godbiter fra billettkontoret, nye offisielle nettsteder for kommende filmer, nye trailere og, selvfølgelig, ukens beste og verste nyheter. Ta vare, folkens, og husk alltid: hvis det ser ut som en god tid, høres ut som en god tid og føles som en god tid... er det sannsynligvis ikke gratis.