UKEN I ANMELDELSE: juli 2005 - uke 2

Oppsummering av ukens store nyhet - av Brian Gallagher

Først og fremst, jeg beklager fraværet mitt forrige uke, siden internettproblemene mine her nede var årsaken til mange fallende F-bombe og til slutt spaltens fravær. Men jeg er tilbake denne uken med en fersk haug med filmgodbiter ferske fra Hollywood-ovnen, så la oss skru opp varmen med ukens Notables.

BEMERKELSESVERDIG

'Hand Picked Films grabs Black Belt' - tirsdag 5. juli

Dette hørtes ganske kult ut ... helt til jeg skjønte at dette vil være en gruppe barnekaratefolk. Så i utgangspunktet høres det ut som Spy Kids med svarte belter. Den finner kanskje en nisje, men jeg tror at hvis det var en voksen gruppe karate-kickere som drikker for mye og herjer på barer over hele verden, ville det vært ganske søtt. Selvfølgelig er disse basert på en barnebokserie, så den vinkelen kan være en strekk. Men slik det er akkurat nå, ser dette bare ikke så tiltalende ut. Nominert til ukens verste nyheter.

'Lions Gate planlegger 3 nye Highlander-funksjoner' - tirsdag 5. juli

Hmm nysgjerrig. Het ikke den siste Highlander-filmen Endgame? Betyr ikke det slutten? Highlander-serien er som filmens NHL. De har en veldig liten (Endgame samlet inn 12,8 millioner dollar på et budsjett på 15 millioner dollar), men veldig lojale og lidenskapelige fanbase. Visst, timingen er ganske humoristisk siden NHL endelig ble enige om å avtale med spillerne sine og de vil være på isen neste sesong, men betyr det at vi trenger flere Highlander-snikk? Vel nei. Nominert til ukens verste nyheter.

'En annen jeg vet hva du gjorde i fjor sommer kommer snart' - onsdag 6. juli

Det har vært min erfaring at hvis du blir presentert for både gode og dårlige nyheter, er det best å ta de gode nyhetene først. Så med det i tankene, her er de gode nyhetene: de kommer med en helt ny rollebesetning og historie...vel, historien er egentlig ikke ny, men forskjellige karakterer. Den dårlige nyheten er at jeg til og med snakker om dette, og det ser ut til å gå i produksjon. Neste år kan dere alle si jeg vet hva du gjorde i fjor sommer for meg, og det jeg gjorde var å navngi denne ukens verste nyheter, og ikke si at jeg ikke advarte deg. Flippin uoriginale jævler...

'The Real Darth Vader og Luke Skywalker Lightsabers kommer i salg' - onsdag 6. juli

60 tusen for en lyssabel? Hei Balchack, husk at 60 tusen du skylder meg... Uansett, en lyssabel ville vært kul og det hele, men det er én ting jeg ville elske å ha som jeg ikke så oppført blant auksjonsobjektene. Seriøst, hvor mye for en Ewok? Jeg vil ha en av de små tingene, mann! Kjenner du gutta som får de søte små hundene fordi ungene graver dem? Hvor mange tall tror du at du ville scoret hvis du hadde en Ewok? Tenk deg mulighetene... Ingen nominert her, bare tulling. Jeg lurer på hva Ewok spiser... oh yeah, sjokoladeplater...

«Disney henter hoax» - torsdag 7. juli

Dette høres ganske interessant ut, tilsynelatende hentet fra en sann historie om en fyr som skrev en falsk biografi om den eksentriske Howard Hughes på 70-tallet. Rollelisten ser strålende ut også med Richard Gere som svindleren, Alfred Molina som hans partner in crime og Marcia Gay Harden som Geres kone. Med Lasse Hallstrom ved roret ser det ut som alle brikkene er på plass for at dette skal bli en ganske solid film. Nominert til ukens beste nyheter.

'Gary Oldman signerer på David Finchers Zodiac' - torsdag 7. juli

Dette er et fantastisk tillegg til en flott rollebesetning. Oldman har rekkevidden til å spille absolutt hvem som helst under solen, og han blir med Mark Ruffalo, Robert Downey Jr., Jake Gyllenhaal og Anthony Edwards. Filmen er basert på den sanne historien om Zodiac-morderen som terroriserte San Francisco på 60- og 70-tallet. Historien høres fantastisk ut og regissør David Fincher ved roret her garanterer praktisk talt at dette blir en stor film. Nominert til ukens beste nyheter.

'Hollywood endelig klar til å fortelle historier om 9/11' - fredag ​​8. juli

Dette kommer til akkurat rett tid, med to gode 9/11-historier å fortelle. 102 Minutes-prosjektet vil uten tvil skape oppsikt, fordi det vil være en fiksjonal visjon av opptakene som er innebygd i alle våre hoder, men jeg tror vi er klare for det nå. Port Authority-prosjektet høres bare fantastisk ut, med heroikken til to modige havnemyndigheter som overlevde kollapsen. Noen vil kanskje rynke på nesen over Oliver Stone som regisserte denne filmen, fordi han er kjent for konspirasjonsteorier i noen av filmene sine, men jeg tror ikke Stone vil gå denne veien her, ikke med noe så mektig som 9/11 ... og faktum at han sårt trenger å komme seg på sporet etter feilen i Alexander . Jeg gleder meg til begge disse prosjektene. Nominert til ukens beste nyheter.

'Brendan Fraser, Mos Def, Catalina Sandino Moreno og Alice Braga Reise til slutten av natten' - fredag ​​8. juli

Wow, for en rollebesetning vi har her. Alle disse skuespillerne og skuespillerinnene kommer fra fantastiske opptredener i sine siste filmer, og de er alle på vei oppover. Alice Braga er nok den du ikke har hørt om her, men hun dukket opp sist i den helt fantastiske City of God for noen år siden, og Moreno var oppe til en Oscar i fjor for sin bemerkelsesverdige skildring i Maria Full of Grace. Fraser kommer ut av briljanten Brak , og Mos Def, som jeg er en STOR fan av, var kjempebra i begge Haikerens guide til galaksen og i fjorårets The Woodsman . Jammen, nå er det en rollebesetning, folkens! Nominert til ukens beste nyheter.

KASSEKONTORHJØRNE

Det var en fantastisk helg for Fox, og det var definitivt tid for konkurransen deres. The Fantastic Four løp hardt gjennom resten av feltet, og tok førsteplassen på billettkontoret denne helgen med litt over $56 millioner i åpningshelgen. Filmen var i gjennomsnitt 15 563 dollar per skjerm, og ble vist i 3 602 kinoer. Filmen tok topplassen fra War of the Worlds som tok en anstendig 2. plass med $30,4 millioner i sin andre helg. The Fantastic Four er i grei form resten av sommeren, uten noen reell storfilmkonkurranse å stri med, da jeg ikke ser noe resten av sommeren som vil ha en høyere brutto for åpningshelgen, selv om mange sannsynligvis vil komme i nærheten av . Likevel bør det ikke ha noe problem med å få tilbake budsjettet på 100 millioner dollar, og bør bare falle med rundt 40 % eller kanskje mindre neste helg.

Den eneste andre nye filmen denne helgen gikk ikke like bra mot de fantastiske. Dark Water tok 4. plass på billettkontoret denne helgen, og tok inn $9,9 millioner i åpningshelgen. Jennifer Connolly-filmen tok inn magre $3740 per skjerm, og ble vist i 2657 kinoer. Det ble ikke offentliggjort noen budsjetttall for denne, men den ser ikke ut til å ha et astronomisk høyt budsjett, så det kan ende opp med å gi fortjeneste.

Box Office-spådommer

en) Charlie og sjokoladefabrikken : 45 millioner dollar

to) De fantastiske fire : 41 millioner dollar

3) The Wedding Crashers : 25 millioner dollar

4) Verdenskrig : 17,8 millioner dollar

5) Batman begynner : 7,5 millioner dollar

GÅR LIVE

Edukatorene : (www3.ifcfilms.com/theedukators)

Nettstedet starter med en fargerik forside, med en titt på det sannsynlige ett-arket og litt ros fra en kritiker. Når du kommer inn på siden, er det et par ting å gjøre. Det mest fremtredende du ser på hovedsiden er rett i midten, der er 'Vår dagbok' som jeg trodde ville være en slags blogg fra filmskaperne eller skuespillerne eller noe sånt. Det er egentlig bare en haug med sitater fra forskjellige kritikere. Men så klikker du til høyre på Be an Edukator som i utgangspunktet er en mal for et brev som du kan sende til en større bedrift eller organisasjon eller noe, som oppfordrer den organisasjonen til å delta på visninger av filmen og være en revolusjonær eller noe. Merkelig. Uansett, øverst på siden kan du se traileren og lese en synopsis for filmen, og nederst står det at du kan 'Se vårt beste arbeid til dags dato' med noen klipp fra filmen og noen falske nettsteder. Det er et merkelig lite nettsted, men det er litt kult ... på en veldig merkelig måte. The Edukators åpner 22. juli i begrenset utgivelse.

Tapper :( disney.go.com/disneypictures/valiant )

Dette er en ganske enkel side. Det er det som ser ut til å være en rip-off av den summende hymnen fra The Bridge on the River Kwai i bakgrunnen, og til venstre er det menyalternativene dine. I Trailers and Clips får du bare traileren og klippene, og bak kulissene kommer snart. Under The Movie får du en synopsis, en kort liste over rollebesetning og crew og produksjonsnotater kommer snart. I Bilder får du et ganske anstendig stillbildegalleri, men Karaktermenyen er den beste på nettstedet. På bunnen av den siden er en oppstilling av alle karakterene i denne animerte filmen, og for hver enkelt er det et lite videoklipp, lydbyte og en kort beskrivelse av karakteren i form av en hærfil. De to siste menyene er spill og nedlastinger, men de kommer selvfølgelig snart også. Siden har et anstendig utseende, men det er bare ikke massevis av innhold her, selv om det burde være anstendig når de har alt der oppe. Valiant åpner 19. august.

TRAILERPARK

Transportøren 2 :

Vi har alle de DVD-ene i samlingen vår som enten var en feil, eller bare ikke var så ille, og du fant det superbillig. Transportøren var egentlig ikke en feil, men jeg husker at den var i $6-klassen da jeg kjøpte den. Det var verdt $6 bare for den kampen i oljen med Jason Statham iført sykkelpedaler. Uansett, jeg hadde kanskje ikke trengt oppfølgeren her, siden den ikke gjorde så mye ut av billettkontoret ($25,2 millioner i 2002), men det ser ut til at oppfølgeren er mye bedre enn originalen. De hadde ikke mye av et manus i den første, og det ser ut til at de kan ha for mye av et manus her, siden det ser ut som det dykker ned i mange ting på en gang. De hentet inn Louis Leterier for å regissere, som var den 'kunstneriske lederen' for den første filmen, og de la til den uber-hottie Amber Valetta i blandingen. Det vil være verdt inngangsprisen, tror jeg, som merkelig nok handler om hvor mye jeg betalte for den første DVDen...

Underklassemenn:

Dette ser faktisk ikke så verst ut. Nick Cannon er virkelig stor i disse dager, og den burde trekke inn en anstendig sensommerbank for Mirimax, eller hva som er igjen av den. Å gå undercover på en videregående skole er ikke akkurat en ny rute, men de setter en ny spinn på det ved å ha det på en øvre skorpe privatskole. Jeg er ikke sikker på hvordan det vil gjøre mot Dukes of Hazzard på åpningshelgen, men den bør holde seg og finne en nisje hos det yngre publikummet. Underclassmen åpner 5. august.

UKENS BESTE NYHETER

jeg skal med en helvetes rollebesetning i Brendan Fraser, Catalina Sandido Moreno, Mos Def og Alice Grace for ukens beste nyheter. De er absolutt ikke kjente navn, selv om de egentlig burde være det. Mos Def fortsetter å bevise seg i både film og musikk, Fraser er vanligvis god med dramatisk materiale og Grace og Moreno er begge ganske unge, med vekt på pen, og begge gjorde gode jobber i debuten. Historien her ble beskrevet ganske kort, og høres litt ut som City of God som Grace dukket opp i, men med denne rollebesetningen på plass, burde det egentlig ikke bety så mye. Hvem den casting-direktøren enn er, fortjener en høyning. Kjempejobb!

UKENS VERSTE NYHET

Lett. nok en jeg vet hva du gjorde i fjor sommer , selv om det var hard konkurranse. Likevel er dette en no-brainer. Hvorfor vil du fortsette denne serien? Jada, den første skapte en enorm bank, men samtidig drev de bare av med suksessen til sjangeren som ble kickstartet med Hyle i 1996. Det er et annet klima i disse dager i 2005, og den vellykkede skrekkfilmen i disse dager eller mer psykologisk enn fysisk. Jeg vet hva du gjorde i sommer, Screen Gems. Du mistet originaliteten din.

Det var alt for denne uken. Surf videre innen neste uke for flere godbiter fra billettkontoret, nye offisielle nettsteder for kommende filmer, nye trailere og, selvfølgelig, ukens beste og verste nyheter. Ta vare, folkens, og husk alltid: hvis det ser ut som en god tid, høres ut som en god tid og føles som en god tid... er det sannsynligvis ikke gratis.