UKEN I ANMELDELSE: juni 2005 - uke 2

Oppsummering av ukens store nyhet - av Brian Gallagher

Nok en uke har kommet og gått, og disse syv dagene har brakt oss enda en rekke filmnyheter, billettkontorer, nye offisielle nettsteder for kommende filmer og nye trailere å fordype oss i. Så la oss starte denne festen med ukens Notables.

BEMERKELSESVERDIG

'Brett Ratner bekreftet å regissere X-Men 3' - mandag 6. juni

Vel, jeg sa at de måtte gå raskt for å finne en ny regissør etter at Matthew Vaughn trakk seg. Jeg trodde ikke de skulle signere noen innen fredag ​​kveld, etter at Vaughns permisjon ble meldt onsdag. Dette er gode nyheter av et par grunner. En grunn er at Ratner åpenbart er en veldig talentfull regissør, med hitfilmer i mange forskjellige sjangre. Den beste grunnen av alt er imidlertid at Ratners overtakelse av denne jobben betyr at den uunngåelige Rush Hour 3 i det minste vil bli betydelig forsinket, og forhåpentligvis er den bare skutt ned. Det er det jeg liker å kalle en 'two-birder' eller å slå to fluer i en smekk. X-Men 3 i rute og Rush Hour 3 utenfor skjema. Du er en fantastisk mann, Mr. Ratner. Bare fantastisk. Nominert til ukens beste nyheter.

'Pink Panther får en ny utgivelsesdato' - tirsdag 7. juni

Hah! Jeg fikk ikke engang en spådom eller mye av en anmeldelse av denne filmen for min store sommerfilmforhåndsvisning, fordi den så utrolig tilbakestående ut (se mine eksakte tanker her). Selv om jeg ikke akkurat fikk ønsket om at denne filmen bare skulle forsvinne, er det gode nyheter at denne blir flyttet inn i svimmelheten i februar 2006. Det morsomste med dette er alle posturene som Sony Pictures-prez Rory Bruer gjør, og sier de elsker filmen og at den er flott og alt dette tullet. Ja sikkert. Han sier at utgivelsesdatoskiftet er for å gi markedsavdelingen hans mer tid til å sette i gang denne 'viktige franchisen.' Jada, Rob. Hvis du 'elsker' denne filmen så mye, hvorfor gir du den en utgivelsesdato om en måned som har historisk svake billettkontorresultater? Du kan blåse røyk opp i rumpa våre så mye du vil, Bob, men vi ekte filmfreaks vet hvorfor du flytter denne filmen fra en topp sommerdato til en iskald februar-date: du er bare ikke så sikker på at Panther vil bringe hjem baconet, og gjett hva, Rob? Det er jeg heller ikke. Nominert til ukens beste nyheter.

'Halo gjør studiorunder' - tirsdag 7. juni

Bare i Hollywood, ikke sant? Jeg syntes dette var ganske morsomt at Microsoft sendte ut folk kledd som Master Chief fra det uberpopulære vidgame Halo ut til studioene med det ferdige manusutkastet fra Alex Garland. Tilsynelatende satt disse Master Chief-ene der mens manusene ble lest, med ordre om å dra med manuset rett etter at det var ferdig. Hvordan er det for trusler, ikke sant? Forhåpentligvis pakkede ikke disse gutta Needler's eller Plasma Rifle's mens de satt der... Uansett, Halo er et fantastisk spill, med nok popularitet til å være den største videospilltilpasningen gjennom tidene. Nominert til ukens beste nyheter.

'Nicolas Cage og Will Smith spiller i Time Share' - tirsdag 7. juni

Dette er et ganske kult konsept her, og vi vet alle at The Artist Tidligere kjent som The Fresh Prince definitivt kan lage komedie. Men Nicolas Cage? Han har ikke gjort en direkte komedie som dette på mange år, og når han prøver å være morsom, er han det bare ikke. Så igjen, Nic har vært på en litt varm serie i det siste, med 3 solide knips på like mange år (se: Tilpasning , fyrstikk menn og Nasjonalskatt ) og Will Smith kan få omtrent hvem som helst til å se bra ut ved siden av ham. Premisset er rett og slett for kult til å gå glipp av, og jeg tror Smith kommer til å gjøre det meste av det komiske arbeidet her uansett, og Cage vil ha en bra stemning med Big Willie Style. Nominert til ukens beste nyheter.

«Jason Bateman slutter seg til rollebesetningen til Fast Track» - onsdag 8. juni

Dette høres ut som en perfekt oppfølging av Zach Braff, som kommer fra hans fenomenale gjennombruddsfilm Garden State . Det eneste som bekymrer meg er at han vil avvike fra å skrive og regissere for å fokusere mer på å opptre som Ben Affleck og Matt Damon gjorde etter deres Oscar-vinner for beste originale manus for Good Will Hunting . Men dette prosjektet høres virkelig ut som en vinner, med Braff, Amanda Peet og tillegget av den gjenopplivede Jason Bateman, som strålte i en liten, men likevel scenetyvende rolle i forrige sommers overraskende hit Dodgeball . Bateman som en manipulerende kontorarbeider, satte ut for å sabotere Braff, høres ut som en god passform for meg, og dette høres bare ut som en flott film. Nominert til ukens beste nyheter.

'George Lopez er den rikeste mannen i verden' - torsdag 9. juni

OK, dette høres bare helt tilbakestående ut. Kommer de til å gjøre det som Familiemannen, hvor han plutselig blir den rikeste mannen over natten uten noen forklaring? De har gjort noe sånt som dette konseptet mange ganger før, og viser hvordan blåsnipp- og hvitsnipp-karer er vidt forskjellige. Trenger vi virkelig enda en av disse filmene med George Lopez, av alle? Jada, TV-programmet ditt gjør det ganske bra. Men husker du da Ray Romano bestemte seg for å gjøre filmarbeid? Ja, han var forferdelig inne Velkommen til Mooseport og jeg blir mer bekymret for fremtiden din også, George, hvis du begynner å velge idiotiske prosjekter som dette. Nominert til ukens verste nyheter.

KASSEKONTORHJØRNE

Hvem skal satse mot gifte leiemordere for å ta over billettkontoret? Ikke denne fyren. Mr. og Mrs. Smith regjerte over billettkontoret denne helgen, med en estimert inntjening på litt over 51 millioner dollar. Filmen presterte utrolig bra, med et enormt gjennomsnitt per skjerm på $14 909, vist i 3 424 kinoer. Selv om det fortsatt har litt arbeid å gjøre for å administrere et overskudd fra et heftig budsjett på 110 millioner dollar, fikk denne flotte åpningshelgen definitivt Smith's i gang. Med den sikre storfilmen Batman Begins som åpner på onsdag, vil Smith's møte den tøffeste motstanden mot dette ekteskapet, og hvis de presterer godt i ukene som kommer, kan bryllupsreisen deres bare ende med overskudd.

Denne uken var det første gang på nesten en måned at en av de mektige trifektaene til Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith - Madagaskar - The Longest Yard ikke var på #1-plassen, men de var ikke så langt bak. Madagaskar tok andreplassen med anslagsvis 17,1 millioner dollar, Star Wars havnet på tredjeplass med anslagsvis 14,8 millioner dollar og The Longest Yard endte på 4. plass med anslagsvis 13,5 millioner dollar. Disse tre filmene alene har samlet inn over 578 millioner dollar siden deres respektive utgivelser.

Helgen var imidlertid ikke så bra for de andre nykommerne. The Adventures of Shark Boy and Lava Girl i 3D kunne bare oppnå en 5. plass i åpningshelgen, med en estimert inntjening på $12,5 millioner. The Honeymooners endte på 7. plass i sin debuthelg med en estimert brutto på $5,8 millioner og High Tension kunne ikke en gang komme på topp 10, med en 12. plass og en estimert brutto på $1,75 millioner. En film om gifte mennesker tok førsteplassen, og en annen tok 7. plass. Hmm. Jeg lurer på om de fikk Cedric the Entertainer til å drepe folk i The Honeymooners, tror du det ville ha endt høyere? Det får vi vel aldri vite.

Box Office-spådommer

Vel, dritt. Jeg antar at jeg undervurderte trifectaen til Revenge of the Sith/Madagaskar/The Longest Yard nok en gang. De kan vel ikke holde på med dette for alltid? Med Batman Begins som kommer ut denne onsdagen, tror jeg at de endelig kan begynne å skli. Det er ikke gode nyheter for Den perfekte mann , skjønt, og jeg tviler på at det til og med vil knekke topp 5, med et estimert teatertall på 2000. Det bør ta sjetteplassen med en brutto på $8 millioner. La oss sjekke ut ukens spådommer, og forhåpentligvis kan jeg trekke meg ut av denne spådomsfunken jeg har vært inne på i det siste.

Spådommer for 17/6-19

en) Batman begynner : $65 millioner ($85 millioner for 5-dagers brutto).

to) Mr. og Mrs. Smith : 29,6 millioner dollar

3) Madagaskar : 10,2 millioner dollar

4) Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith : 8,8 millioner dollar

5) Den lengste gården : 6,7 millioner dollar

Prediksjonsresultater for 6/10-6/12

en) Mr. og Mrs. Smith : 75 millioner dollar - FAKTISKE Rangering: 1; Brutto: 51 millioner dollar

to) The Adventures of Shark Boy and Lava Girl i 3D : 28,5 millioner dollar - FAKTISKE Rangering: 5; Brutto: 12,5 millioner dollar

3) Madagaskar : 17,8 millioner dollar - FAKTISKE Rangering: 2; Brutto: 17,1 millioner dollar

4) Bryllupsreisende : $8,1 millioner - FAKTISKE Rangering: 7; Brutto: 5,8 millioner dollar

5) Høy spenning : $6,3 millioner - FAKTISKE Rangering: 12; Brutto: 1,75 millioner dollar

GÅR LIVE

Dette er en fin side med noen interessante ting å gjøre her. Det er noe glatt bakgrunnsmusikk, som tilsynelatende er basert på filmens tema, og du kan velge en av 5 forskjellige sanger nederst til høyre på siden. Du kan også sjekke ut traileren og lese reaksjoner fra noen av landets kritikere. Under The Film er det en synopsis, noen korte produksjonsnotater, bios om filmskaperne og David's Gallery, regissør David LaChappeles tilsynelatende personlige fotogalleri kommer snart. Deretter kan du klikke på enten Klovn eller Krump, som er de konkurrerende danseklikkene. Alle Clown-bioene er ikke oppe, men det er bios på alle unntatt én av Krumps. Det er også et bildegalleri for hver gruppe og under Klovn-lenken er det AIM-ikoner, bakgrunnsbilder og en skjermsparer å laste ned. Under Krump-lenken er det info om lydsporet. Den siste tingen her er Battlezone, som er ganske interessant. Du velger et videoklipp av både en Klovn og en Krump og du ser begge klippene og bestemmer selv hvem vinneren er. Totalt sett er dette et veldig glatt nettsted, med god musikk og innhold. Rize åpner 24. juni.

Dette er bare nok en kjedelig teaserside. Selvfølgelig sier de nederst at hele siden kommer snart. Men inntil da er alt de gir deg 16 stillbilder. Gå videre, ingenting å se her... Capote åpner 30. september i begrenset utgivelse.

Nå er det dette jeg snakker om, folkens. Disse Touchstone-sidene begynner å bli mine favoritter, fordi de er svært interaktive, som National Treasure-nettstedet var i fjor. På denne siden må du navigere deg gjennom bygningen som 'inneholder mørke hemmeligheter', og du må rulle musen over bygningen og klikke på forskjellige ting for å komme deg videre på reisen, og de gir deg noen videoklipp av film i mellom spillet. Det er et flott lite puslespill som vil holde deg opptatt en stund. Nederst på siden kan du også se traileren, og i Om filmen er det en liste over rollebesetningen og en grei synopsis. Dette er en veldig kul side. Dark Water åpner 8. juli.

Det ser ut til at Sony endelig gjør en bedre jobb på nettsidene deres. Dette Rent-nettstedet vil ikke sette verden i brann, men det er definitivt en forbedring. For det første er det litt slem bakgrunnsmusikk her, men heldigvis kan du slå den av. Det er også en veldig merkelig nedtelling her. De har en nedtelling med antall minutter til 'leien skal betales', noe som er ganske dumt (det er på 216 742 minutter, i tilfelle noen lurer). Uansett, det er noen andre ting å gjøre her, heldigvis. Det er en kort synopsis, bios om hovedmedlemmene i rollebesetningen og lignende bios i Filmmakers. Det er også traileren her, en lenke for å registrere deg for oppdateringer og en lenke til Rent-bloggen, hvor rollebesetningsmedlemmer i filmen skriver inn og fans kan kommentere også. Dette er ikke så verst av et nettsted, men det er virkelig ikke mye å gjøre her. Leien åpner 11. november.

Her er det absolutt mye å gjøre. Klikk hvor som helst på denne lenken for å åpne hovedsiden, noe som er litt irriterende fordi hovedsiden tar opp hele skjermen og du kan ikke minimere den. Uansett, det er Cast, som inneholder en liten biografi av karakteren og en video av hver skuespiller som snakker om karakteren, noe jeg syntes var ganske kult. Det er også et bildegalleri, synopsis og en direktørerklæring som er ganske fin og som også har regissøren, Thomas Vintenberg, til å lage en videoerklæring. The Crew har et bilde av hele mannskapet, og du klikker på det for en liste over hele mannskapet, men det er bios for forfatter Lars Von Trier, regissør Thomas Vintenberg og fotografidirektør Anthony DodMantle. Det er også The Temple, som har en haug med rare små spill, en oppslagstavle, informasjon om hvor du kan se filmen og nedlastingsdelen, som bare har noen karakterkort og et kart over byen å laste ned. Dette er en finurlig liten side med mye å gjøre, bare det er ikke satt opp den beste. Dear Wendy åpner 23. september i begrenset utgivelse.

TRAILERPARK

Siste dagene:

Akkurat da jeg trodde Gus Van Sant ikke kunne bli mer kunstnerisk, kommer dette ut. Denne gangen fokuserer han sin høye kunst på en beklemt rocker, som skal være løst basert på Nirvanas Kurt Cobain som tok sitt eget liv. Dette temaet med å ta en ekte hendelse og gjøre den om til en film er ikke noe rart for Gus, siden han tok den tragiske skoleskytingen på Columbine og gjorde den om til den fryktelige elefanten, som jeg fortsatt anser som en av de verste prisvinnende filmene. av all tid. Gud, jeg hater denne fyren. Hvis han noen gang lager en av disse kunstneriske filmene rundt 9-11, sverger jeg at jeg vil jakte på ham. Slutt å fokusere på tragedier for løst å basere de dumme filmene dine og få en original idé, din pretensiøse jævel. Last Days åpner 22. juli i begrenset utgivelse.

Kronikker :

Dette ser ut som en ganske glatt film her fra nykommeren Sebatstian Cordero. En av kritikersitatene på traileren foreslår å legge Cordero til på listen over store latinske filmskapere som Pedro Almodovar og Fernando Meirelles. Det er et ganske høyt selskap, men fra trailerens utseende kan det bare være berettiget. John Leguizamo, som noen ganger velger sine prosjekter dårlig, scorer her med noe som ser ut som en stram opptreden i denne thrilleren. Cronicas åpner 8. juli i begrenset utgivelse.

Den 40 år gamle jomfruen :

Denne traileren ble koblet til Mr. and Mrs. Smith denne helgen, noe som er et ganske merkelig utvalg av filmer å legge ved denne traileren også, med all den dampende handlingen i Smith og de roligere premissene til denne filmen. Det ser imidlertid ganske morsomt ut, med Steve Carrell i hovedrollen som sagt jomfru. Selv om jeg er sikker på at Mr. Carrell har gjort den 'skitne gjerningen' før, ser han ærlig talt ikke ut som den perfekte fyren til å spille denne rollen? Legg til Catherine Keener og litt anstendig humor, og det ser ut til at dette kan bli en sensommervinner. The 40-Year Old Virgin åpner 19. august.

Dårlige nyheter Bjørner :

Det har vært snakk i det siste om disse unødvendige nyinnspillingene, spesielt om filmer som var vellykkede i sin opprinnelige serie (Se: The Longest Yard og Den manchuriske kandidaten ). Du kan komme med det samme argumentet for Bad News Bears, men det gjør jeg ikke. Hvorfor, spør du kanskje, er jeg for denne nyinnspillingen av en så klassisk film? Tre grunner: Richard Linklater har regien, teamet som skrev Bad Santa skriver og Billy Bob Thornton har hovedrollen. Hvor perfekt er ikke det? Og det ser til og med ut som de gjorde en god jobb med å caste barna, med en smart, blondhåret gutt som dukket opp i nyinnspillingen, som originalen. Dette kommer til å bli en flott sommermoro, barn. Bad News Bears åpner 22. juli.

UKENS BESTE NYHETER

Vel, det var ganske mange gode nyheter denne uken, men jeg er rett og slett ekstatisk over at The Pink Panther putter den rosa halen mellom bena og går tom for sommeren for Ukens beste nyheter. Filmen har allerede endret utgivelsesdato noen ganger, og jeg er sikker på at Rory Bruer-fyren har mange forklaringer på det. Du kan snakke alt du vil om markedsføring eller hva som helst, kjære, men alle som følger filmer regelmessig vet at hvis en film blir byttet mye rundt, betyr det vanligvis at studioet ikke er trygg på filmen. Den skulle komme ut 5. august, noe som betyr at de måtte konkurrere med Undergang , Dukes of Hazzard og Fire brødre , og alle tre av disse filmene ville sannsynligvis ha desimert Panther. De kunne ha flyttet den til slutten av august, hvor det er mye mindre konkurranse, men de flytter den til februar, hvor billettkontoret vanligvis er like kjølig som en Minnesota-dag i februar. Du trenger tid til markedsføring, ikke sant, Rory? Bare kom ut og si det: dette kommer til å suge som en Hoover. Kom igjen, si det med meg, Rory...

UKENS VERSTE NYHET

Det var bare ett element som forstyrret meg denne uken, og det var George Lopez som trodde han var klar for spillefilm, så det må være ukens verste nyheter. Lopez virker som en morsom fyr, så jeg er ikke sikker på hvorfor han skulle ønske å ta på seg et så lite morsomt prosjekt. Dette høres faktisk ut som en nyinnspilling av A Million to Juan, en film fra Paul Rodriguez fra 1994 hvor han selger appelsiner på gaten og finner en sjekk på en million dollar som må returneres om 30 dager. Ja, jeg så det...jeg ser mye på Comedy Central. Uansett, handlingen for denne filmen høres uhyggelig ut som den Rodriguez-filmen, og hvis hukommelsen tjener meg, følte jeg meg dratt av bare ved å se den filmen gratis på TV.

Det var alt for denne uken. Surf videre innen neste uke for flere godbiter fra billettkontoret, nye offisielle nettsteder for kommende filmer, nye trailere og, selvfølgelig, ukens beste og verste nyheter. Ta vare, folkens, og husk alltid: hvis det ser ut som en god tid, høres ut som en god tid og føles som en god tid... er det sannsynligvis ikke gratis.