The Waltons: The Complete Second Season DVD Review

Jeg hadde alltid visst om forestillingen The Waltons men jeg så faktisk aldri en episode av den før i juni 2004. Det var morgenen på en dagstur til Omaha, Nebraska, og på grunn av den turen endte jeg opp i New Jersey i tre måneder. At vennene mine er en helt annen historie...

I denne første episoden (jeg tror det var ganske sent i serien) var John-Boy fortvilet over ikke å selge boken sin. Denne motløsheten førte til at han havnet i en krangel i en bar, og omtrent på 3/4-punktet av showet måtte jeg reise for å rekke flyet mitt. Jeg så jevnlig på The Waltons etter det til det virket som TV LAND tok det ut av morgenoppstillingen. Så forestill deg min store glede, min ubegrensede lykke, da Movieweb spurte meg om dette var et bokssett jeg ville anmelde? Ikke bare var det noe jeg ønsket å eie, men å kunne se det og så skrive om det var noe som gjorde meg ganske begeistret.

jeg tror The Waltons er en av de beste programmene som noen gang har vært på TV. Det er på en måte et mer introspektivt Glade dager som jeg også eier og elsker. The Waltons - Den komplette andre sesongen er et sett med 5 disker fylt med 24 vellagde episoder. For de uinnvidde handler disse showene om livene til USAs favorittfamilie fra depresjonstiden, The Waltons. Vi ser opp- og nedturene til 3 generasjoner familie, mens de lever og elsker seg gjennom en veldig prøvende periode i USAs historie. Du har bestemor og bestefar Walton som de gamle, kloke eldre folkene, alltid rundt for å gi råd og sparke opp litt støv. John og Olivia Walton, foreldrene til Walton-klanen, og limet som virkelig holder denne familien sammen. Til slutt har du Walton-barna, spesielt John-Boy, hvis fortellinger (som en eldre mann) bokslutter hver episode og gir oss en følelse av perspektiv. Utrolig nok ser de alltid ut til å fange følelsen og stemningen som hver episode prøver å få frem.

Det jeg elsket med dette programmet med en gang er at det ikke føles som om du ser på et TV-program. Det er som om du ser korte en times filmer. De er så godt utført, så godt utformet at det aldri føles forhastet, tvunget eller beveger seg i et tempo som strider mot forestillingens natur. Den håndterer hver karakter så rikt at alle underplottene virker som om de kan være hele show for seg selv. Sannelig, ut av alle episodene i The Waltons - Den komplette andre sesongen , jeg har egentlig ikke noe favorittprogram. Jeg likte alle episodene like godt. Skuespillet er så sterkt fra hver karakter, at det til og med er vanskelig for meg å bestemme hvilken karakter jeg liker best. Som en som har skrevet siden jeg var 10 år, trekker jeg naturligvis ganske mye mot John-Boy. Imidlertid elsker jeg den sterke, stolte måten til faren hans John. Måten han ser ut til å være i stand til å veie hver situasjon og aldri vakle når det gjelder å måtte vise god dømmekraft. Likevel, samtidig kan han være feil og sta, men dette forplumrer ikke karakteren hans så mye som det belyser de forskjellige aspektene ved den.

Ingen ekstrautstyr fulgte med denne 5-disker DVD-boksen. Jeg ville ha elsket et retrospektivt stykke på dette showet. Det hadde vært fint å ha hørt fra rollebesetningen og funnet ut hvor de er nå. Jeg hadde ikke brydd meg om dette var 5 minutter eller 50 minutter. Hva som helst hadde vært fint. Jeg mener, kanskje jeg føler det slik fordi The Waltons er et av favorittprogrammene mine? Det er noe med det jeg bare forholder meg til. Men dette DVD-boksen som ikke har noe ekstramateriale gjør ingenting for å skade det etter min mening. Jeg mener, de måtte stappe og komprimere 1248 minutter på 5 disker, så det er ikke slik at jeg kan holde for mye imot produsentene av disse DVD-ene, ikke sant?

Standardversjon presentert i et format som bevarer sideforholdet til den originale TV-utstillingen. Full skjerm. Ok, jeg vet at disse programmene er over 20 år gamle, men dette er mitt eneste sanne stridsfelt med disse DVD-ene. DE SER IKKE UT SOM DE BLEV RYDDET I SLETT!!! Jeg mener, de er ikke forferdelige, og jeg skal innrømme at 'treffene' eller 'flekkene' som dukker opp fra tid til annen på bildet tilfører litt nostalgisk sjarm, men det burde bare ikke være så mange av dem! ! Overføringene ser bra ut for det meste, og jeg liker ikke å være så kresen, men det er noe med måten disse DVD-ene ser ut på som ser ut til å si ... RUSH JOB. Dette showet var så utrolig skutt. Jeg tror virkelig at det er 'utseende' har påvirket mange av filmene i dag som er satt i lignende tider. Fotografiet er vakkert og det er en stillhet i det som jeg tror er sjeldent for TV. Tempoet er lavere enn de fleste show. Det er ikke massevis av action. Det eneste denne forestillingen er underordnet er menneskelige følelser, følelser og opplevelser. Kameraet bare registrerer disse tingene som de skjer før det ... som The Waltons og menneskene rundt dem lever livet sitt.

Dolby Digital: Engelsk mono. Jeg måtte skru opp TV-en litt høyere for The Waltons - Den komplette andre sesongen . Jeg hater å virke som om jeg slenger på disse DVD-ene, spesielt når jeg har kommet ut som en så sterk talsmann for dem. Jeg la akkurat merke til at av alle bokssettene jeg virkelig så frem til, forventet jeg et bedre bilde og bedre lydkvalitet. Disse tingene høres ikke dårlig ut, jeg ble bare overrasket over at jeg måtte heve volumet opp til nivåene jeg gjorde. Jeg vil si at høre åpningen stammer av The Waltons tema var som å høre fra en gammel venn som jeg dessverre hadde mistet kontakten med. Så, for å høre den eldre John-Boys fortelling, ble jeg fanget opp i dette showet igjen. Lyden er absolutt ikke forferdelig, jeg hadde bare forventet at den skulle være litt bedre.

Bilder av The Walton Family pryder coveret som om det var et fotoalbum. Det er til og med gjort en liten effekt på dem for å få bildene til å virke litt eldre. Baksiden har ett bilde av Walton-klanen som man bare kan forestille seg enten var en reklamefilm eller ble tatt på en familiefest. Inne i dette settet med 5 disker er det flere bilder, episodeoppføringer med beskrivelser og et ark med rollebesetning. Denne layouten er veldig enkel. Den passer perfekt til denne forestillingen. Faktisk tror jeg skaperne nesten gikk ut av deres måte å ikke gjøre ting til her oppe. Du har et show om en familie som er satt i depresjonen, så hvor gal kan du egentlig bli, ikke sant? Folk som liker Little House on the Prairie og andre serier av det samme, er hovedpublikummet for denne DVD-boksen, tror jeg. Jeg liker også hvordan dette settet, selv om det er 5 disker dypt, aldri virker for klumpete eller uhåndterbart.

Det er synd at jeg ikke finner The Waltons på TV lenger. Jeg er sikker på at den er på, men med all den andre nostalgiske TV-en jeg har tilgjengelig, har jeg virkelig ikke lett for å finne den. Jeg synes virkelig at de som er ansvarlige for å ta avgjørelser om hvilke programmer som ender opp på TV, bør gjøre alt de kan for å lage et annet program som The Waltons . Faktisk synes jeg det er på høy tid at vi har et nytt show som finner sted i det gamle vesten Bonanza eller Gunsmoke . Jeg vet at vi er i år 2005, men det virker som om seerne ville ønske et show velkommen The Waltons . En forestilling som understreker verdiene familie og samvær. Ting er absolutt annerledes nå, og det ville være feil av meg å ønske et show som dette, og så ignorere det faktum at disse programmene så ut til å ignorere så mange forskjellige grupper av mennesker. Jeg tror bare at det er en måte å gjøre disse showene uten å ignorere disse gruppene. Det ville være vanskelig, men jeg tror det kan gjøres og bruke The Waltons som et startpunkt ville være en veldig god start.

Jeg er så glad for å ha dette 5 disksettet i samlingen min. The Waltons - Den komplette andre sesongen fra topp til bunn er TV i toppklasse. Den fletter på en smart måte klassiske historier, med historier fra depresjonstiden, og selv om den er datert i utseendet, syntes jeg fortsatt at mange av episodene var tidsriktige. Den tar for seg pengespørsmål som Episode 12, The Bequest, eller familiestolthet som Episode 4, The Theft, og til slutt, Episode 18, The Gift, der karakterene må håndtere tilstanden leukemi.

Jeg vet at mange kan finne det vanskelig å ta denne serien seriøst nå. Kynisme ser ut til å regjere i samfunnet vårt, men det er nettopp derfor vi trenger TV-serier som The Waltons . De er oppløftende, de tar sterke posisjoner og de håndterer virkelig problemer som påvirker oss alle. Selv om jeg innrømmer at showet er datert, er det bare datert i det faktum at det ble laget for en tid siden.

The Waltons - Den komplette andre sesongen er TV på sitt beste.

The Waltons var utgitt .